Charismatische gemeentes

Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door Ambtenaar »

Het grote probleem met charismatische gemeentes is dat ze altijd een leider hebben die zegt dat zijn boodschap van boven komt, omdat de boodschap aan hem geopenbaard is. Daarom zijn ze boven alle kritiek verheven, althans dat zijn ze zelf van mening.

In het archief van goedgelovig is voldoende te vinden over Pasterkamp, Renger, Van der Steen, de Haan, Zijlstra, etc. Blijf er verre van, zou ik willen adviseren.
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door JCRyle »

samanthi schreef:@JCRyle is dit je ervaring of praat je iemand na? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Mag ik vragen waarom je deze vraag stelt? Naar aanleiding van wat? Ik snap dat je reageert op een posting, maar ik zie de link/verband niet.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door samanthi »

JCRyle schreef:
samanthi schreef:@JCRyle is dit je ervaring of praat je iemand na? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Mag ik vragen waarom je deze vraag stelt? Naar aanleiding van wat? Ik snap dat je reageert op een posting, maar ik zie de link/verband niet.
Omdat ik dit soort opmerkingen heel vaak hoor, terwijl het geen beleving is maar elkaar napraten.
Dezeopmerking komt bij Boston vandaan, het gevaar is dat mensen op de naald gaan zitten wachten, zie ook een vraag op refoweb, mag ik om zondekennis bidden, terwijl je met zondekennis verloren gaat.

Ellende verlossing en dankbaarheid zijn er alle drie of er is er niet een ( ds P. Beekhuis).
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
karel de grote
Inactief
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 nov 2017, 12:08

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door karel de grote »

Ik denk dat je ds. P. Beekhuis niet goed begrijpt. Als je zijn preken leest, ontdek je dat hij ontdekking eerst nodig achtte. Je kunt een dominee na zijn sterven groot onrecht aandoen door hem zo eenzijdig te citeren.
Luctor et emergo
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door samanthi »

karel de grote schreef:Ik denk dat je ds. P. Beekhuis niet goed begrijpt. Als je zijn preken leest, ontdek je dat hij ontdekking eerst nodig achtte. Je kunt een dominee na zijn sterven groot onrecht aandoen door hem zo eenzijdig te citeren.
Ik heb twaalf jaar onder zijn preken gezeten dus ik weet heel goed wat hij bedoeld, en dit heeft hij meerdere keren gezegd, omdat je niet in een van de drie mag blijven hangen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
karel de grote
Inactief
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 nov 2017, 12:08

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door karel de grote »

Als ik je bijdragen lees en de afbeelding van het kerkje bij je naam zie, denk ik dat je toch heel ver bij zijn gedachten vandaan bent. En de discussie ging niet over of we moesten blijven hangen in een van de stukken, maar of de naald van de Wet voorafgaat aan de draad van het Evangelie. Dan lijkt de uitspraak van ds. P. Beekhuis mij heel ongepast. Ik heb hem zelf ook heel vaak gehoord als gastpredikant...
Luctor et emergo
karel de grote
Inactief
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 nov 2017, 12:08

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door karel de grote »

Een nadenkertje: je kunt ook twaalf jaar onder iemands prediking zitten zonder die echt te begrijpen!
Luctor et emergo
karel de grote
Inactief
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 nov 2017, 12:08

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door karel de grote »

De uitspraak is trouwens niet van Boston, maar van een van de Erskines.
Luctor et emergo
karel de grote
Inactief
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 nov 2017, 12:08

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door karel de grote »

Je verwijst ook naar een vraag op refoweb en schrijft dat je met zondekennis verloren gaat. Dat vind ik ook erg eenzijdig. Er zijn ook mensen die met ingebeelde verlossingskennis verloren gaan, omdat ze in hun omgeving altijd hebben horen zeggen, dat het niet om de zondekennis gaat.
Luctor et emergo
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door samanthi »

karel de grote schreef:Als ik je bijdragen lees en de afbeelding van het kerkje bij je naam zie, denk ik dat je toch heel ver bij zijn gedachten vandaan bent. En de discussie ging niet over of we moesten blijven hangen in een van de stukken, maar of de naald van de Wet voorafgaat aan de draad van het Evangelie. Dan lijkt de uitspraak van ds. P. Beekhuis mij heel ongepast. Ik heb hem zelf ook heel vaak gehoord als gastpredikant...
daar komen de plakkertjes weer.
De uitspraak is niet ongepast, ds P Beekhuis zei dat het je moest uitdrijven naar Christus, ellende niet als station zo dit heb ik gehad nu de volgende, nee het geloof is niet statisch maar dynamisch. Hou alstjeblieft op over het kerkje van mijn avatar, jij weet niet hoeveel verdriet er achter ons besluit schuil gaat.

Oordelen van achter je PC in je eerste posing, ik zou je ook zo in een hokje kunnen plaatsen, maar ds P Beekhuis heeft veel voor mij betekend dus matig je aub een beetje.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
karel de grote
Inactief
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 nov 2017, 12:08

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door karel de grote »

Ik wil best van je aannemen dat daar verdriet achter schuilt. Maar dan begrijp ik weer niet dat je wel zo'n avatar kiest. En dat je in eerdere postings wel reclame maakt voor je kerk, als iemand aangeeft dat die op zoek is naar een andere gemeente (Merel).
Luctor et emergo
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door samanthi »

karel de grote schreef:Ik wil best van je aannemen dat daar verdriet achter schuilt. Maar dan begrijp ik weer niet dat je wel zo'n avatar kiest. En dat je in eerdere postings wel reclame maakt voor je kerk, als iemand aangeeft dat die op zoek is naar een andere gemeente (Merel).

Je werk toch niet bij de politie? Ja ik kan dit aanbevelen, loop eerst eens een tijdje mee voor je gaat oordelen jongen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Koninklijk
Inactief
Berichten: 109
Lid geworden op: 20 nov 2017, 12:10
Locatie: midden nederland

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door Koninklijk »

Ambtenaar schreef:Het grote probleem met charismatische gemeentes is dat ze altijd een leider hebben die zegt dat zijn boodschap van boven komt, omdat de boodschap aan hem geopenbaard is. Daarom zijn ze boven alle kritiek verheven, althans dat zijn ze zelf van mening.

In het archief van goedgelovig is voldoende te vinden over Pasterkamp, Renger, Van der Steen, de Haan, Zijlstra, etc. Blijf er verre van, zou ik willen adviseren.
Het archief van goedgelovig is voor mij naast de telegraaf, prive, en actueel, een van de meest grote door de antichrist beïnvloede berichtgevingen, dus ga ik zeker niet lezen "" en bewaar mijn hart boven alles "" .

en sorry voor mijn felle reactie, maar wat bedoel ik; charismatische gemeentes dus allemaal ? '' altijd een leider hebben, en boven kritiek verheven zijn.

Ik probeerde een punt te maken, dat als iemand een bevindelijk doorleeft geloofsleven heeft, "" een brandende braamstruik ervaring zeg maar"" dat dit onmiskenbaar een verandering in zijn leven teweeg brengt, maar zelfs naar zo een ervaring nog steeds fouten kan maken, daar staat de bijbel vol van zowel in het oude als in het nieuwe testament, alle geloofshelden genoemd in hebr, hebben na een ontmoeting die op verschillende manieren plaatsvond toch nog fouten gemaakt !!

Toch geloof ik dat het een belangrijk onderdeel is van het Christelijk geloof, sommige slaan door na en zijn alleen op zoek naar een ervaring en de ander schrijft het af als allemaal af als cult.

Soms zijn persoonlijke ervaringen moeilijk onder woorden te brengen, en zoek je naar woorden, maar die zullen altijd te kort schieten !!
Jezus kreeg wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend .
karel de grote
Inactief
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 nov 2017, 12:08

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door karel de grote »

@Samanthi: we raken wat van het spoor van de discussie vandaan. Al vind ik niet dat je iemand die al lang meeleest op RF, achter moet zetten omdat zij zich nu pas in de discussie mengt. Het lijkt me eerder verstandig om eerst goed te luisteren en te lezen.
Maar het punt waar het over gaat, is dat je met een beroep op ds. Beekhuis bezwaar maakt tegen het beeld van de naald van de Wet die de draad van het Evangelie trekt. Het lijkt me nog steeds dat je zijn uitspraak daarvoor misbruikt.
Luctor et emergo
karel de grote
Inactief
Berichten: 50
Lid geworden op: 23 nov 2017, 12:08

Re: Charismatische gemeentes

Bericht door karel de grote »

Daarnaast begrijp ik je bezwaar niet. Iemand die zich tevreden stelt met zondekennis zonder meer, is verkeerd bezig. Maar het hele beeld van de naald en draad maakt juist duidelijk dat de naald wel voorop gaat, maar dat de draad ook volgt.
Als je niet meer wil weten van de naald die voorop gaat, ben je volgens mij echter bezig jezelf en anderen te misleiden.
Luctor et emergo
Plaats reactie