Bidden om bekering

mirjam
Verbannen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:42

Re: Bidden om bekering

Bericht door mirjam »

Wij moeten ons bekeren en geloven. En dan later zeggen: dat is dankzij de wedergeboorte. Maar wij moeten het doen. Zo heb ik het begrepen van ds. Vd Brink.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Bidden om bekering

Bericht door samanthi »

mirjam schreef:Wij moeten ons bekeren en geloven. En dan later zeggen: dat is dankzij de wedergeboorte. Maar wij moeten het doen. Zo heb ik het begrepen van ds. Vd Brink.
https://www.youtube.com/watch?v=pFGOodyFd9A&t=20s

Je hebt hem denk ik niet begrepen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
mirjam
Verbannen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:42

Re: Bidden om bekering

Bericht door mirjam »

Ik heb die toespraak ook gehoord. Precies wat ik bedoel. We moeten niet passief worden!
mirjam
Verbannen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:42

Re: Bidden om bekering

Bericht door mirjam »

Maar we moeten niet zelf met de eer gaan strijken. Dus later concludeer je dan: het was wedergeboorte.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Bidden om bekering

Bericht door samanthi »

mirjam schreef:Maar we moeten niet zelf met de eer gaan strijken. Dus later concludeer je dan: het was wedergeboorte.
Je hebt het echt niet begrepen hoor.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Bidden om bekering

Bericht door Wandelende »

mirjam schreef:Ik heb die toespraak ook gehoord. Precies wat ik bedoel. We moeten niet passief worden!
Mag ik vragen hoe actief jij daarin bent? En dan bedoel ik met ‘hoe’ op welke wijze?
(~)
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Bidden om bekering

Bericht door samanthi »

mirjam schreef:Ik heb die toespraak ook gehoord. Precies wat ik bedoel. We moeten niet passief worden!
Wil je dan uitleggen hoe jij je wedergeboren hebt laten worden, hoe je bent gaan geloven en hoe je je bekeerd hebt, ik ben heel benieuwd.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
mirjam
Verbannen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:42

Re: Bidden om bekering

Bericht door mirjam »

Ik vind het niet kies om zo op de persoon te spelen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Bidden om bekering

Bericht door samanthi »

mirjam schreef:Ik vind het niet kies om zo op de persoon te spelen.
Vind je dat? Aks je het zo goed weet en de preken van ds van den Brink in een bepaalde hoek wilt zetten wil ik wel weten hoe je dat dan m9et doen...
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
mirjam
Verbannen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:42

Re: Bidden om bekering

Bericht door mirjam »

Heel triest dat mijn bijdrage zo wordt uitgelegd. En ook triest dat je mensen zo passief wil maken. Dit is totaal niet op één lijn met het filmpje van de toespraak.
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Bidden om bekering

Bericht door Auto »

mirjam schreef:Heel triest dat mijn bijdrage zo wordt uitgelegd. En ook triest dat je mensen zo passief wil maken. Dit is totaal niet op één lijn met het filmpje van de toespraak.
Aangezien je niet verder vraagt kan je dit niet eens hard maken.

Onderbouw nu eens wat je bedoelt.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Bidden om bekering

Bericht door samanthi »

mirjam schreef:Heel triest dat mijn bijdrage zo wordt uitgelegd. En ook triest dat je mensen zo passief wil maken. Dit is totaal niet op één lijn met het filmpje van de toespraak.
eerst zeg je dit:
Je moet je eerst bekeren. Anders kun je niet wedergeboren worden. Als mens maak je het verschil!
dan zeg je dat:
Wij moeten ons bekeren en geloven. En dan later zeggen: dat is dankzij de wedergeboorte. Maar wij moeten het doen. Zo heb ik het begrepen van ds. Vd Brink.
Dit is tegenstrijdig en je hebt de preek van de link niet begrepen, het eerste stuk schets hij de mens in zijn verlorenheid en vijandschap en onwil, in het laatste schets hij hoe de Heere de wedergeboorte werkt, door de prediking en de gehoorzaamheid aan de oproep, het schuurt altijd, 100% Gods werk, 100% eigen verantwoordelijkheid, dat is een schijnbare tegenstelling die we niet bijelkaar krijgen. Maar de Heere blijft de eerste Hij is geen machteloze God Die kijkt wat wij met Zijn genade doen.
Gelukkig niet.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
mirjam
Verbannen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:42

Re: Bidden om bekering

Bericht door mirjam »

Inderdaad: je moet de oproep gehoorzamen. Ik zie het verschil niet met wat jij schrijft. En dan achteraf beseffen dat dat wedergeboorte was. Of dat dat nog eerder was.
mirjam
Verbannen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:42

Re: Bidden om bekering

Bericht door mirjam »

Ik bedoelde met mijn eerste post: vanuit de mens bekeken. Wij moeten de opdracht gehoorzamen. Wij moeten dat doen. Niet afwachten!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Bidden om bekering

Bericht door samanthi »

mirjam schreef:Ik bedoelde met mijn eerste post: vanuit de mens bekeken. Wij moeten de opdracht gehoorzamen. Wij moeten dat doen. Niet afwachten!
Ik stop als je het niet erg vind.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie