Verontrustende berichten

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Verontrustende berichten

Bericht door refo »

De politiechef in Zweden luidt de noodklok over uit de hand gelopen criminaliteit wegens ongebreidelde immigratie.
https://ejbron.wordpress.com/2017/06/24 ... lpt-u-ons/
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9161
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Verontrustende berichten

Bericht door parsifal »

refo schreef:De politiechef in Zweden luidt de noodklok over uit de hand gelopen criminaliteit wegens ongebreidelde immigratie.
https://ejbron.wordpress.com/2017/06/24 ... lpt-u-ons/
Volgens mij spreekt de politiechef niet over de ongebreidelde immigratie (maar juist over het verlies van materiaal en personeel in gebieden waar de situatie verslechtert). Inderdaad in gebieden met veel migranten (maar niet degenen die nieuw in Zweden zijn)
Het is jammer en verontrustend als in Zweden een Miljöpartiet probeert alle problemen met migratie te verzwijgen of toe te schrijven aan de houding van de autochtonen. Het is jammer dat Sverige Demokraterna worden weggezet als een soort neo-nazis (terwijl er in Zweden ook echte neo-nazis zijn, en asielzoekerscentra in brand worden gestoken etc.), zonder karikaturen is er ook genoeg op deze partij aan te merken.

Het is ook jammer dat in dit soort artikelen altijd weer de verkrachtingscijfers van Zweden worden genoemd, en alhoewel ze zeker niet mis zijn, zijn ze niet te vergelijken met andere landen omdat in Zweden veel meer als verkrachting wordt gerekend dan in andere landen. En hoe je uit het stuk van Aftonbladet opmaakt dat "maar acht van de 100 gemelde gevallen van verkrachting officieel worden behandeld." weet ik niet. Er is zoveel te zeggen over Zweden en er is zoveel mis en er zijn problemen met verkrachting en met migratie (en met onderwijs en zorg en met een extreem secularisme). Uit dit soort berichten spreekt weinig verontrusting en weinig wil om de werkelijke situatie te bekijken en te verbeteren.

Over het algemeen ben ik niet van "shoot the messenger" maar in dit geval ben ik wel geschokt door de reacties op het artikel waar blijkbaar gezegd mag worden "Dat die Löfven maar snel Olav Palme achterna gaat.."
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Marco
Berichten: 3595
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Marco »

refo schreef:De politiechef in Zweden luidt de noodklok over uit de hand gelopen criminaliteit wegens ongebreidelde immigratie.
https://ejbron.wordpress.com/2017/06/24 ... lpt-u-ons/
Lekkere onbevooroordeelde bron. Misschien wel handig om even door te klikken naar het begin van de pagina: https://ejbron.wordpress.com/
Ik weet dan al genoeg, en neem alles wat daar verder staat iets minder serieus..
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Herman »

Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Terri »

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Verontrustende berichten

Bericht door eilander »

Nu nog bizar. Maar af en toe zo'n berichtje en de acceptatie komt er wel.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Dodo »

eilander schreef:Nu nog bizar. Maar af en toe zo'n berichtje en de acceptatie komt er wel.
Ik heb mijn zoon gisteren uitgelegd hoe je een kikker kookt. Hij kende dat nog niet.

Ik heb overigens sterk het gevoel dat het inderdaad zo werkt. Veel positieve verhalen in de media over homo's en transgenders en zo wordt het allemaal steeds normaler. Ook tijdschriften als Libelle en Margriet doen er aan mee.
Hoewel ik vaak het idee heb dat "de gewone man" een ander standpunt heeft over deze dingen dan de mensen die je in de media hoort.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Verontrustende berichten

Bericht door helma »

Weet je dat ik dit soort dingen (dit verhaal; maar ook bijvoorbeeld alles rondom LGBT) eigenlijk gevaarlijker vind dan alle terroristische dreigingen?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Ad Anker »

helma schreef:Weet je dat ik dit soort dingen (dit verhaal; maar ook bijvoorbeeld alles rondom LGBT) eigenlijk gevaarlijker vind dan alle terroristische dreigingen?
+1
Gebruikersavatar
modesto
Inactief
Berichten: 498
Lid geworden op: 01 okt 2014, 15:05

Re: Verontrustende berichten

Bericht door modesto »

Het is verstandig om bij “dit soort dingen” de wijze woorden van Prediker in gedachten te houden:

Het oog wordt niet verzadigd van zien,
het oor wordt niet vol van horen.
Wat er geweest is, dat zal er weer zijn.
Wat er plaatsvindt, dat zal weer plaatsvinden.
Er is niets nieuws onder de zon.
Is er iets waarvan men kan zeggen:
Kijk eens, dat is nieuw?
In de eeuwen die voor ons geweest zijn,
is het er al geweest.
Er is geen herinnering aan de vroegere dingen.
Ook aan latere dingen, die nog komen,
zal geen herinnering zijn
bij hen die daarna komen.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Verontrustende berichten

Bericht door samanthi »

helma schreef:Weet je dat ik dit soort dingen (dit verhaal; maar ook bijvoorbeeld alles rondom LGBT) eigenlijk gevaarlijker vind dan alle terroristische dreigingen?
Raak
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mannetje
Berichten: 7692
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Mannetje »

Ik sluit met geheel bij Helma aan.
-
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Verontrustende berichten

Bericht door refo »

helma schreef:Weet je dat ik dit soort dingen (dit verhaal; maar ook bijvoorbeeld alles rondom LGBT) eigenlijk gevaarlijker vind dan alle terroristische dreigingen?
Totdat je hoort dat je kind zo is. Dan blijkt er geen gevaar aanwezig.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Verontrustende berichten

Bericht door samanthi »

refo schreef:
helma schreef:Weet je dat ik dit soort dingen (dit verhaal; maar ook bijvoorbeeld alles rondom LGBT) eigenlijk gevaarlijker vind dan alle terroristische dreigingen?
Totdat je hoort dat je kind zo is. Dan blijkt er geen gevaar aanwezig.
Dit vind ik een nare opmerking,
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Van Ewijk »

samanthi schreef:
refo schreef:
helma schreef:Weet je dat ik dit soort dingen (dit verhaal; maar ook bijvoorbeeld alles rondom LGBT) eigenlijk gevaarlijker vind dan alle terroristische dreigingen?
Totdat je hoort dat je kind zo is. Dan blijkt er geen gevaar aanwezig.
Dit vind ik een nare opmerking,
Zit wel een kern van waarheid in.
Wat als het de eigen deur niet voorbij gaat?
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Gesloten