Verontrustende berichten

-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: einde deelname

Bericht door -DIA- »

Johannes van Dijk schreef:
-DIA- schreef:
Johannes van Dijk schreef:
CvdW schreef: Ik ervaar dat persoonlijke mening wel gegeven mag worden. Enerzijds jammer dat iemand bij RF weggaat, maar nu krijgt u wel meer tijd om een goed boek te lezen naast de Bijbel met kantekeningen. Bijvoorbeeld: 'Toetssteen van ware en vals genade', geschreven door ds. van der Groe en 'De geestelijke mens', van ds. Costerus.
Ik heb pas nog boeken gelezen van Ds.Lamain,Joh vd Poel, Mieras,P van Dijke,L.Boone, en nu ben ik begonnen in een boek over Ds.C.Smits-OGG dus ik heb nog goede boeken zat in de kast,die ik nog lezen moet. Hartelijk dank voor de steun in je bericht.

mvg Hans van Dijk
Genoemde schrijvers zijn helder, en bevindelijk. De Toetsteen en de Geestelijke Mens zijn wat moeilijker qua taal, maar wel aan te bevelen.
Ben het helemaal met je eens,jij bent een van de weinige die mijn taalgebruik verstaat.Je bent dus een vriend.
Ik bedoel het niet verkeerd, maar ik heb wel geleerd om niet te snel een mens een vriend te noemen. Wel in algemene zin natuurlijk, begrijp me goed, ik heb niet veel vijanden in natuurlijke zin, dan zijn we immer allen gelijk, dan spreek je elkaar toch als vriend aan. Meestal is het wel zo, als je een "tegenpartijder" aanspreekt als vriend, dat het meest van de andere kant niet gebeurt. Het zijn maar wat ervaringen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3977
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Terri »

2 meisjes van 14 jaar na vermissing, dood gevonden, hemelsbreed geen 20 kilometer van elkaar.

Burgemeester Melis van de Groep van de gemeente Bunschoten heeft zondagavond laat in een videoboodschap laten weten dat ouders extra alert moeten zijn de komende tijd. Ook zei hij dat jonge mensen niet alleen op pad moeten gaan, maar bij elkaar moeten blijven.
Bron; de Gelderlander.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Desiree »

http://www.ad.nl/amersfoort/12-jarig-me ... ~ad086aa1/

Beetje raar op 2e pinksterdag het AD citeren.. maar een meisje van 17 uit Bunschoten is ook al achtervolgd door een auto. En nu dus ook een meisje in Soest ook. Hoe dan ook, opletten geblazen voor de meiden.

Goede dag verder...
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Mara »

Desiree schreef:http://www.ad.nl/amersfoort/12-jarig-me ... ~ad086aa1/

Beetje raar op 2e pinksterdag het AD citeren.. maar een meisje van 17 uit Bunschoten is ook al achtervolgd door een auto. En nu dus ook een meisje in Soest ook. Hoe dan ook, opletten geblazen voor de meiden.

Goede dag verder...
Ja wat een verdriet krijgen deze ouders te verwerken. De hevige angst die je bespringt als je kind zoek is.
En dan komt toch die klap en is de hoop vervlogen.
En nu de angst voor alle andere ouders in de regio.
Vreselijk!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Desiree »

Toch lijkt het erop dat het niet willekeurig gedaan is. Geruststelling voor meiden die zo ergens rijden, maar wel oppassen voor degene die contacten hebben via internet.

Maar het is met dat ik dit schrijf, mogelijk weer achterhaald.

Nou, verschrikkelijk voor die ouders...
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Marco
Berichten: 3604
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: einde deelname

Bericht door Marco »

-DIA- schreef:Ik bedoel het niet verkeerd, maar ik heb wel geleerd om niet te snel een mens een vriend te noemen. Wel in algemene zin natuurlijk, begrijp me goed, ik heb niet veel vijanden in natuurlijke zin, dan zijn we immer allen gelijk, dan spreek je elkaar toch als vriend aan. Meestal is het wel zo, als je een "tegenpartijder" aanspreekt als vriend, dat het meest van de andere kant niet gebeurt. Het zijn maar wat ervaringen.
"Als vrienden het oneens zijn, ontstaat de waarheid".. (David Hume) :livre
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Mara »

Binnen de Hervormde Gemeente in het Overijsselse Vriezenveen is ophef ontstaan over een nummer van de Nederlands rapper Jebroer. De tekst van zijn nummer Kind van de Duivel gaat dominees en jeugdouderlingen in de gemeente Twenterand 'door merg en been.'

rapper heeft momenteel een hit met het nummer Kind van de Duivel. Een stuk uit het nummer: 'Ik ben een kind van de duivel. Mama, jij hoeft niet te huilen. Feesten, alsof elke dag hier mijn laatste is, hoop dat je deze draait op mijn begrafenis.' En ook: 'Gooi drank en drugs over mijn kist.'
Het is een aanstekelijke melodie waardoor de tekst lang in het hoofd blijft zitten, stellen de dominees en ouderlingen in de brief. De Hervormde Gemeente stelt met nadruk dat ze ouders niet vragen hun kinderen dingen te verbieden, 'of weg te blijven uit de wereld waarin we leven.'

De Hervormde Gemeente vraagt ouders juist om met hun kinderen in gesprek te gaan over het nummer, 'om een stuk bewustwording te creëren'.
Gelezen in het AD.
Al begrijp ik niet zo goed waarom het in Vriezenveen is, ergens anders niet?
En verbieden helpt niet?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Verontrustende berichten

Bericht door merel »

Dit lied is al maanden bekend. Ik ken meerdere scholen die hier al met de jeugd over gesproken heeft.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verontrustende berichten

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:Binnen de Hervormde Gemeente in het Overijsselse Vriezenveen is ophef ontstaan over een nummer van de Nederlands rapper Jebroer. De tekst van zijn nummer Kind van de Duivel gaat dominees en jeugdouderlingen in de gemeente Twenterand 'door merg en been.'

rapper heeft momenteel een hit met het nummer Kind van de Duivel. Een stuk uit het nummer: 'Ik ben een kind van de duivel. Mama, jij hoeft niet te huilen. Feesten, alsof elke dag hier mijn laatste is, hoop dat je deze draait op mijn begrafenis.' En ook: 'Gooi drank en drugs over mijn kist.'
Het is een aanstekelijke melodie waardoor de tekst lang in het hoofd blijft zitten, stellen de dominees en ouderlingen in de brief. De Hervormde Gemeente stelt met nadruk dat ze ouders niet vragen hun kinderen dingen te verbieden, 'of weg te blijven uit de wereld waarin we leven.'

De Hervormde Gemeente vraagt ouders juist om met hun kinderen in gesprek te gaan over het nummer, 'om een stuk bewustwording te creëren'.
Gelezen in het AD.
Al begrijp ik niet zo goed waarom het in Vriezenveen is, ergens anders niet?
En verbieden helpt niet?
Ik heb nog kennissen die daar kerken. Nog niets van gehoord, wellicht om het niet teveel op te blazen? Mogelijk dat ik er dan nog wel meer van hoor, en als het van de bron zelf komt is het meer betrouwbaar als het AD. Verder ligt de toestand in Vrienzenveen ingewikkeld. Een deel van de HHK is terug als een buitengewone deelgemeente van de PKN. Precies ken ik de toestand niet, maar wel dat het er ingewikkeld ligt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Verontrustende berichten

Bericht door samanthi »

Mara schreef:Binnen de Hervormde Gemeente in het Overijsselse Vriezenveen is ophef ontstaan over een nummer van de Nederlands rapper Jebroer. De tekst van zijn nummer Kind van de Duivel gaat dominees en jeugdouderlingen in de gemeente Twenterand 'door merg en been.'

rapper heeft momenteel een hit met het nummer Kind van de Duivel. Een stuk uit het nummer: 'Ik ben een kind van de duivel. Mama, jij hoeft niet te huilen. Feesten, alsof elke dag hier mijn laatste is, hoop dat je deze draait op mijn begrafenis.' En ook: 'Gooi drank en drugs over mijn kist.'
Het is een aanstekelijke melodie waardoor de tekst lang in het hoofd blijft zitten, stellen de dominees en ouderlingen in de brief. De Hervormde Gemeente stelt met nadruk dat ze ouders niet vragen hun kinderen dingen te verbieden, 'of weg te blijven uit de wereld waarin we leven.'

De Hervormde Gemeente vraagt ouders juist om met hun kinderen in gesprek te gaan over het nummer, 'om een stuk bewustwording te creëren'.
Gelezen in het AD.
Al begrijp ik niet zo goed waarom het in Vriezenveen is, ergens anders niet?
En verbieden helpt niet?
Mijn kleinzoon (heeft PDD NOS)heeft het nummer gezien, stiekem bij een vriendje van school, hij ging helemaal door het lint, de dominee is er aan te pas gekomen om hen tot rust te brengen.
Nou die bewustwording vind ik echt een drogredenen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Mara »

merel schreef:Dit lied is al maanden bekend. Ik ken meerdere scholen die hier al met de jeugd over gesproken heeft.
Het was mij volledig ontgaan.
@samanthi, wat akelig voor je kleinzoon zeg. Ik vind er slechts over praten wel halfzacht. Dan kunnen die kinderen nog steeds zelf kiezen om ernaar te luisteren.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verontrustende berichten

Bericht door -DIA- »

Hier het artikel waar de kerkenraad zelf aan het woord komt.
https://www.rd.nl/vandaag/binnenland/he ... -1.1407938
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Gabrielle »

Vreselijk.
Deze rapper zegt openlijk dat hij een kind van de duivel is.
Alleen zijn artiesten naam zegt al genoeg....
Satan is de imitator van Jezus.
Gruwelijk......
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Verontrustende berichten

Bericht door eilander »

En hij krijgt berichten van ouders die trots zijn dat hun kind het lied kan meezingen. Dan zijn we echt ver weg...
Hij stopt met kijken van een film als er niet binnen vijf minuten iemand sterft. Verschrikkelijk...
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Verontrustende berichten

Bericht door Nasrani »

eilander schreef:En hij krijgt berichten van ouders die trots zijn dat hun kind het lied kan meezingen. Dan zijn we echt ver weg...
Hij stopt met kijken van een film als er niet binnen vijf minuten iemand sterft. Verschrikkelijk...
Inderdaad verschrikkelijk. Hij wil ook dat er drank en drugs over zijn kist wordt gegooid zoals in het filmpje.
Laten we ook voor deze man bidden!!
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gesloten