Toenadering tot Rome = Belijdenis verloochenen.

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Toenadering tot Rome = Belijdenis verloochenen.

Bericht door -DIA- »

Luther schreef:
-DIA- schreef:Maar man, ik stik bijna onder de benauwdheid!
Dat is op zichzelf niet nodig. We hebben ook in 2014 het profetisch Woord dat zeer vast is, en u doet wel als u daar op acht geeft, als op een licht, schijnende in een duistere plaats!
Maar wat heb ik er aan of een mens dat zegt?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Toenadering tot Rome = Belijdenis verloochenen.

Bericht door Luther »

-DIA- schreef:
Luther schreef:
-DIA- schreef:Maar man, ik stik bijna onder de benauwdheid!
Dat is op zichzelf niet nodig. We hebben ook in 2014 het profetisch Woord dat zeer vast is, en u doet wel als u daar op acht geeft, als op een licht, schijnende in een duistere plaats!
Maar wat heb ik er aan of een mens dat zegt?
Daar heb je niets aan, maar gelukkig zegt niet een mens, maar God Zelf dit! Neem het Woord ter hand, en u zult rust vinden voor uw ziel. Doe het uiteraard biddend om het werk van de Heilige Geest, en wantrouw de grote Auteur van dit Woord niet, of Hij wel gewillig zal zijn om Zijn stem te laten horen!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Toenadering tot Rome = Belijdenis verloochenen.

Bericht door Desiree »

Wat 'grappig' dat jullie het net hebben over de stromingen. Op Radio Maria was dat juist aan de orde van behandeling. Volgens de father/priester (discussie nu) is het derde deel van de aarde in het boek Openbaringen juist ook de verdeeldheid van de kerk in te zien. De priester schroomde niet om te proberen het boek uit te leggen en zei daar duidelijk bij, volgens mijn mening, en dus niet ZO IS HET.

Verder ging het onlangs over de 7 sacramenten. Wij hebben er twee, maar als je naar die andere 5 kijk, dan zijn er veel overeenkomsten. Daar zit dan weer een gebrek aan kennis van mij.. dat is jammer, maar inderdaad, wij vragen ook om een zegen van de Heere in de kerk en wij knielen enz.

Ik vind dit soort lezingen erg interessant.

Natuurlijk heb ik mijn vragen erbij. Waarom hersteld Rome niet naar de Herstelde Hervormde Kerk :) Mag ook wel de GGIN zijn hoor .. :) Als je dat de kerk der vaderen vindt :super

Dus, als je een beetje sterk in je schoenen staat, kun je best het e.e.a. onderzoeken. Maar je mag dat natuurlijk altijd zelf weten. De Bijbel zelf lezen is belangrijker.

Verder mis is de kennis om hier beter op te reageren.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Toenadering tot Rome = Belijdenis verloochenen.

Bericht door -DIA- »

Desiree schreef:Wat 'grappig' dat jullie het net hebben over de stromingen. Op Radio Maria was dat juist aan de orde van behandeling. Volgens de father/priester (discussie nu) is het derde deel van de aarde in het boek Openbaringen juist ook de verdeeldheid van de kerk in te zien. De priester schroomde niet om te proberen het boek uit te leggen en zei daar duidelijk bij, volgens mijn mening, en dus niet ZO IS HET.

Verder ging het onlangs over de 7 sacramenten. Wij hebben er twee, maar als je naar die andere 5 kijk, dan zijn er veel overeenkomsten. Daar zit dan weer een gebrek aan kennis van mij.. dat is jammer, maar inderdaad, wij vragen ook om een zegen van de Heere in de kerk en wij knielen enz.

Ik vind dit soort lezingen erg interessant.

Natuurlijk heb ik mijn vragen erbij. Waarom hersteld Rome niet naar de Herstelde Hervormde Kerk :) Mag ook wel de GGIN zijn hoor .. :) Als je dat de kerk der vaderen vindt :super

Dus, als je een beetje sterk in je schoenen staat, kun je best het e.e.a. onderzoeken. Maar je mag dat natuurlijk altijd zelf weten. De Bijbel zelf lezen is belangrijker.

Verder mis is de kennis om hier beter op te reageren.
Als we nu eens alles op één zouden vegen, en elkaar de hand geven.
Dan zou immers alle kerkelijke verdeeldheid de wereld uit zijn?
Of zou het mogelijk toch ietsjes ingewikkelder liggen?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Toenadering tot Rome = Belijdenis verloochenen.

Bericht door ejvl »

Verdeeldheid is in ieder geval vreselijk. Een valse godsdienst ook.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Toenadering tot Rome = Belijdenis verloochenen.

Bericht door -DIA- »

ejvl schreef:Verdeeldheid is in ieder geval vreselijk. Een valse godsdienst ook.
Maar alles op één hoop, zou dat beter zijn?
Als je denkt aan: Gij geheel anders? Zou in de praktijk gaan?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Toenadering tot Rome = Belijdenis verloochenen.

Bericht door ejvl »

Niet alles, wel gg ogg ggin en meerderen.
Ditbenik
Inactief
Berichten: 3465
Lid geworden op: 25 feb 2011, 17:09

Re: Toenadering tot Rome = Belijdenis verloochenen.

Bericht door Ditbenik »

-DIA- schreef:
ejvl schreef:Verdeeldheid is in ieder geval vreselijk. Een valse godsdienst ook.
Maar alles op één hoop, zou dat beter zijn?
Als je denkt aan: Gij geheel anders? Zou in de praktijk gaan?
Ik dacht dat u een tegenstander was van nieuwe vertalingen? Nu citeert u de NBG van '51. Dat valt me tegen. Neem dan de HSV. Die is toch echt een stuk beter :)
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Toenadering tot Rome = Belijdenis verloochenen.

Bericht door Desiree »

Dia weet veel meer dan wij denken. Om de voor hem bekende reden stelt hij zich op, zoals hij zich dat doet. Zijn keuze.

Nee Dia, niet 'klakkeloos'. Meer door interesse in de medemens.

Maar ik denk dat je alleen door genade van de Heere God, echt het beste voor de medemens zoekt.

Als je het zo echt beleeft.. dan interesseert je je niet meer of mensen bij jou bij wijze van spreken in de Sint Pieter komen, of dat jij naar een 'saaie' gereformeerde kerk moet (qua uiterlijk dan), dan vind je elkaar net zo lief in een boerenschuur om daar over dezelfde Heere en Heiland te horen.

Dan is er kerk.. gemeenschap van de heiligen.

Maar er zijn veel andere belangen te horen, en daarom mag je wel onderzoeken, als je dat wilt, maar zoek hen die jouw belangen echt behartigen, zover als de Heere hen dat toelaat.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Plaats reactie