De roeping van het moederschap

Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: De roeping van het moederschap

Bericht door Mister »

Wilsophie schreef:
Tiberius schreef:
Wilsophie schreef:Johannes 3 heeft 36 teksten, wat wil je weten dan?
Kom op, zeg, jij wil toch weten wie die bruid is. Lees het hele hoofdstuk maar eens door, dan kom je het vanzelf tegen, wat is nou 36 versjes?
Ik ben met pensioen en houd er niet van om nu nog aan het werk gezet te worden. :jongle
Alle tijd om de Bijbel uitgebreid te bestuderen, heerlijk toch?!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De roeping van het moederschap

Bericht door Mara »

Wilsophie heeft geen tijd, ze moet 3 fora en een weblog bijhouden :livre
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: De roeping van het moederschap

Bericht door Bert Mulder »

Wilsophie schreef: Boeken mag je houden, ik heb de Bijbel. Ik zie wat boeken doet met mensen, ze leggen het over de Bijbel en nemen het aan als Waarheid.
Wat doe je dan hier op dit forum. Zet die computer af, nu direct, en pak je Bijbel.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Wilsophie
Berichten: 117
Lid geworden op: 05 sep 2011, 13:51

Re: De roeping van het moederschap

Bericht door Wilsophie »

citaat : Het is altijd de moeite waard een nieuwe bron aan te boren. Het kan zomaar een fontein worden.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De roeping van het moederschap

Bericht door Mara »

Wilsophie schreef:citaat : Het is altijd de moeite waard een nieuwe bron aan te boren. Het kan zomaar een fontein worden.
Ik dacht dat je niet op de waarheid van een ander mens afging?
Waarom citeer je dan wel mijn onderschrift?
Heb je geen leven? :nonnon
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: De roeping van het moederschap

Bericht door JolandaOudshoorn »

Wilsophie schreef:citaat : Het is altijd de moeite waard een nieuwe bron aan te boren. Het kan zomaar een fontein worden.
Maar dan moet je maar hopen dat het helder, gezond water is. De enige Bron is Gods Woord! En ik denk dat je heel veel kan leren om die Bijbel eens te lezen. Want als ik lees wat je schrijft, dan lopen de rillingen eerlijk gezegd over mijn rug. Sommige uitspraken zijn werkelijk onbijbels. Maar dat hebben meerdere mensen hier al aangetoond.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9086
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: De roeping van het moederschap

Bericht door Bert Mulder »

Wilsophie schreef:citaat : Het is altijd de moeite waard een nieuwe bron aan te boren. Het kan zomaar een fontein worden.
Je kunt beter bij de Bron blijven.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Wilsophie
Berichten: 117
Lid geworden op: 05 sep 2011, 13:51

Re: De roeping van het moederschap

Bericht door Wilsophie »

Ik dacht dat je niet op de waarheid van een ander mens afging?
Waarom citeer je dan wel mijn onderschrift?
Heb je geen leven? :nonnon

Ik ben niet zwanger hoor.

Mooi onderschrift vond ik, maar wellicht begrijp ik het anders dan dat je het bedoelt.
Wilsophie
Berichten: 117
Lid geworden op: 05 sep 2011, 13:51

Re: De roeping van het moederschap

Bericht door Wilsophie »

Maar dan moet je maar hopen dat het helder, gezond water is. De enige Bron is Gods Woord! En ik denk dat je heel veel kan leren om die Bijbel eens te lezen. Want als ik lees wat je schrijft, dan lopen de rillingen eerlijk gezegd over mijn rug. Sommige uitspraken zijn werkelijk onbijbels. Maar dat hebben meerdere mensen hier al aangetoond.
Ja soms hoort een mens dingen die hij nog nooit gehoord heeft, dat is mij ook wel overkomen.
Ik bestudeer de BIjbel al 50 jaar maak je geen zorgen, en verschuil je niet achter anderen want je maakt me nieuwsgierig. Zulke onbijbelse dingen citeer ik niet hoor, de Bijbel ligt naast me.
De enige Bron ben ik helemaal met je eens.
Mensen hebben mij nog niet aangetoond dat het onbijbels is. Men roep wel wat uitspraken maar daar kan ik niks mee.
Wilsophie
Berichten: 117
Lid geworden op: 05 sep 2011, 13:51

Re: De roeping van het moederschap

Bericht door Wilsophie »

Bert Mulder schreef:
Wilsophie schreef:citaat : Het is altijd de moeite waard een nieuwe bron aan te boren. Het kan zomaar een fontein worden.
Je kunt beter bij de Bron blijven.
Absoluut!
Maar er werden mij over een onderwerp wat titels van boeken aangeboden en ik heb een kast vol, maar naast me ligt de Bijbel.
En gelukkig ervaart mijn hele gezin de Bijbel als het onfeilbare Woord van God.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: De roeping van het moederschap

Bericht door MarthaMartha »

Kan dit allemaal niet afgesplitst worden? alleen de eerste paar postings lijken over het onderwerp te gaan van het moederschap
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: De roeping van het moederschap

Bericht door Tiberius »

Wilsophie schreef:
Tiberius schreef:
Wilsophie schreef:Johannes 3 heeft 36 teksten, wat wil je weten dan?
Kom op, zeg, jij wil toch weten wie die bruid is. Lees het hele hoofdstuk maar eens door, dan kom je het vanzelf tegen, wat is nou 36 versjes?
Ik ben met pensioen en houd er niet van om nu nog aan het werk gezet te worden. :jongle
Jij bent meer een doe-het-zelver, schat ik zo in. :)
Wilsophie
Berichten: 117
Lid geworden op: 05 sep 2011, 13:51

Re: De roeping van het moederschap

Bericht door Wilsophie »

Helemaal mis. Mijn vader was predikant en over mijn school en zondagsschool vertel ik elders al wat.
Dus wel een paplepel.
Ik heb niets van mezelf Tiberius, ook ik was een hol vat, wat gevuld moest worden.
En in de loop van mijn arbeidzaam leven en leven als Christen heb ik heel wat troep uit dat vat moeten gooien alvorens mij te kunnen laten vullen met Geestelijke zaken.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: De roeping van het moederschap

Bericht door helma »

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: De roeping van het moederschap

Bericht door Orchidee »

Prachtig al die Engelse artikelen!
Zeer vermoeiend om te lezen als je alleen wat "basisEngels" kent! ;)
Ik waag me er dan ook niet aan :langue
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie