Mobiel internet eist nieuwe houding

Plaats reactie
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Mobiel internet eist nieuwe houding

Bericht door jakobmarin »

ROTTERDAM – De opkomst van mobiel internet vraagt een nieuwe houding in de gereformeerde gezindte. Toezicht en controle –zoals bij de gewone pc– zijn niet langer toereikend in de opvoeding. Nodig is een hernieuwde en intensievere gewetensvorming.

Woordvoerder Wim Büdgen van Mediawijzer spreekt zijn zorg uit over de gevaren van mobiel … zie hier het verdere artikel van Refdag

En hier het bijbehorende videootje: http://www.refdag.nl/multimedia/978/Ref ... ernet.html
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Mobiel internet eist nieuwe houding

Bericht door memento »

Zijn ze vroeg mee...

Er is al een lange tijd een groep mensen die heel hard roept dat gewetensvorming de enige methode is die werkt, in tegenstelling tot de vermijdt-methode. De vermijdt-methode werkt alleen in een situatie waarin een gesloten zuil bestaat, waarbinnen veel sociale controle is. Sinds de komst van de pc (en nu helemaal met internet op mobieltjes) is die sociale controle niet meer mogelijk.
rekcor
Berichten: 1981
Lid geworden op: 15 aug 2005, 11:25

Re: Mobiel internet eist nieuwe houding

Bericht door rekcor »

Eens met memento.

Daarnaast is het belangrijk om met je kinderen in gesprek te blijven, en je in te leven in hun leefwereld. Koop zelf ook een iPhone, en zie wat er te koop is! Je kinderen zullen je evt. gepreek pas serieus nemen zodra je weet hoe hun mobieltjes werken.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33199
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Mobiel internet eist nieuwe houding

Bericht door Tiberius »

memento schreef:Er is al een lange tijd een groep mensen die heel hard roept dat gewetensvorming de enige methode is die werkt, in tegenstelling tot de vermijdt-methode.
Klopt.
Dat zag je bij de introductie van PC's in de huisgezinnen al aankomen. Toen ging het nog met 1200bps modems inloggen op obscure BBS'en, maar het principe was er toen al.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Mobiel internet eist nieuwe houding

Bericht door Mister »

De vermijdt methode is lang geprobeerd vast te houden, maar is niet realistisch meer.
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Mobiel internet eist nieuwe houding

Bericht door Gijs83 »

De uitspraak van dhr.Budgen, dat we ten alle tijd moeten beseffen dat voor Gods aangezicht te leven(even uit mijn hoofd in mijn bewoordingen) hee erg goed. Dat mag iedereen wel eens tot nadenken stemmen!!!
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Mobiel internet eist nieuwe houding

Bericht door Lourens »

rekcor schreef:Eens met memento.

Daarnaast is het belangrijk om met je kinderen in gesprek te blijven, en je in te leven in hun leefwereld. Koop zelf ook een iPhone, en zie wat er te koop is! Je kinderen zullen je evt. gepreek pas serieus nemen zodra je weet hoe hun mobieltjes werken.
Helemaal mee eens. Ik heb diverse workshops gehouden voor ouders van leerlingen en het bleek dat ze beslist niet weten wat MSN is, wat hyves is terwijl de kinderen er wel veel mee bezig zijn.
Hetzelfde geldt voor de online-games.

Inleven in de leefwereld van de jongeren zeggen we tegen de ambtsdragers, maar hoeveel te meer geldt het ook voor ouders.
Ik weet van gevallen dat juist hierdoor communicatie ouder-kind in groot gevaar is gekomen, zoniet zelfs is weggevallen.

Ouder..... ken je kind
kind..... respecteer je ouders
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Re: Mobiel internet eist nieuwe houding

Bericht door wim »

Volgens mij herken ik mijn nichtje op dat filmpje. Met een mobieltje nog wel. Ik zal er haar eens op aanspreken.
Plaats reactie