Reli-test

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Reli-test

Bericht door Lourens »

Trouw lanceert Relitest op internet
16-10-2009 23:28| gewijzigd 16-10-2009 23:32

Trouw lanceert zaterdag de zogeheten Relitest.
NIJMEGEN (ANP) – Om erachter te komen of een veronderstelde levensbeschouwing wel bij iemands opvattingen hoort, lanceert dagblad Trouw zaterdag de zogeheten Relitest.

De test is een voorproefje op de Maand van de Spiritualiteit die het thema ”Wortelschieten” heeft. Die begint op 31 oktober.

Na het beantwoorden van twaalf stellingen op de website van het dagblad, zoals ”Hoe stel je je God voor?” en ”Is er leven na de dood?”, wordt duidelijk welke opvattingen iemand heeft en wat zijn levensbeschouwelijke achtergrond is. Volgens Trouw kan die uitkomst verrassend zijn. Ook een aantal bekende Nederlanders gaat de test invullen.

Het dagblad ontwikkelde de test samen met godsdienst wetenschappers van de Radboud Universiteit Nijmegen. Eerder dit jaar lanceerde Trouw een test om erachter te komen hoe calvinistisch iemand is.
Om erachter te komen of een veronderstelde levensbeschouwing wel bij iemands opvattingen hoort.
Denk niet dat ik de test uitvoer.
Denk dat het andersom is. Ik mocht erachter komen, door genade dat ik bij de Heere mocht horen.
Niet dat Hij bij mijn opvattingen hoorde.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Reli-test

Bericht door jvdg »

Hollands Next Top-Calvinist. :)

Ik vind het een non-onderzoek.
Hoe kun je nu op basis van 12 stellingen vaststellen hoe je opvattingen zijn en je levensbeschouwelijke achtergrond is?
Dat lukt nog niet in 144 vragen.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Reli-test

Bericht door vlinder »

Ik was wel benieuwd....
test schreef:Handelingen
Wat je ook denkt – wat betreft je doen en laten ben je weliswaar geen echte christen, maar je lijkt er wel sterk op.Je doen en laten toont op sommige punten overeenkomsten met wat men in het christendom gewoon is te doen.
:oO :oO :cry :cry
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Bureaucraat
Berichten: 603
Lid geworden op: 01 jun 2009, 11:41

Re: Reli-test

Bericht door Bureaucraat »

Handelingen
Je doen en laten toont op sommige punten overeenkomsten met wat men in het christendom gewoon is te doen.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11410
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Reli-test

Bericht door Mister »

Ik lijk voor 70% een christen te zijn. :bobo
Marie-Henriëtte
Berichten: 1087
Lid geworden op: 01 jan 2008, 16:41

Re: Reli-test

Bericht door Marie-Henriëtte »

Uitslag van mijn test :test je C-Factor 81%

Je bent een volbloed calvinist. Gepokt en gemazeld in de calvinistische leer sta je principieel in het leven. Je bent een hardwerkend persoon, met oog voor de ander. Je laat je daar echter niet op voorstaan, voor God is immers een ieder schuldig. Je emoties weet je te beteugelen, en van een gemakkelijk luxe leventje kan niemand je beschuldigen.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Reli-test

Bericht door Gian »

Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Reli-test

Bericht door jvdg »

Je beschouwt jezelf als christen. Maar misschien vertoont je overtuiging wel (meer) overeenkomsten met andere levensbeschouwelijke tradities. Welke past het beste bij jou? Waar liggen de wortels van je ideeën?
De Relitest geeft het antwoord. Dat zie je in het diagram hieronder. Dat houdt niet alleen rekening met je opvattingen, maar ook met hoe je in het leven staat, met wat je denkt en doet.

Opvattingen
Wat je denkt over de grote thema's van het leven, staat heel dicht bij wat er in het christendom gedacht wordt.
Handelingen
Je doen en laten toont op sommige punten overeenkomsten met wat men in het christendom gewoon is te doen.
Houdingen
Religieus of niet– allemaal leuk en aardig, maar voor jou heeft spiritualiteit stevige wortels in het alledaagse leven.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Reli-test

Bericht door albion »

jvdg schreef:Je beschouwt jezelf als christen. Maar misschien vertoont je overtuiging wel (meer) overeenkomsten met andere levensbeschouwelijke tradities. Welke past het beste bij jou? Waar liggen de wortels van je ideeën?
De Relitest geeft het antwoord. Dat zie je in het diagram hieronder. Dat houdt niet alleen rekening met je opvattingen, maar ook met hoe je in het leven staat, met wat je denkt en doet.

Opvattingen
Wat je denkt over de grote thema's van het leven, staat heel dicht bij wat er in het christendom gedacht wordt.
Handelingen
Je doen en laten toont op sommige punten overeenkomsten met wat men in het christendom gewoon is te doen.
Houdingen
Religieus of niet– allemaal leuk en aardig, maar voor jou heeft spiritualiteit stevige wortels in het alledaagse leven.
bij is het precies hetzelfde plaatje
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Reli-test

Bericht door Ander »

ik ben in mijn doen en laten geen echte christen, volgens de test. :blush Sommige vragen heb ik ook niet beantwoord, omdat het goede antwoord er niet bij zat. Vandaar denk ik...
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Reli-test

Bericht door Luther »

Marie-Henriëtte schreef:Uitslag van mijn test :test je C-Factor 81%

Je bent een volbloed calvinist. Gepokt en gemazeld in de calvinistische leer sta je principieel in het leven. Je bent een hardwerkend persoon, met oog voor de ander. Je laat je daar echter niet op voorstaan, voor God is immers een ieder schuldig. Je emoties weet je te beteugelen, en van een gemakkelijk luxe leventje kan niemand je beschuldigen.
Bij mij idem; uitslag 86%.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Reli-test

Bericht door jvdg »

Luther schreef:
Marie-Henriëtte schreef:Uitslag van mijn test :test je C-Factor 81%

Je bent een volbloed calvinist. Gepokt en gemazeld in de calvinistische leer sta je principieel in het leven. Je bent een hardwerkend persoon, met oog voor de ander. Je laat je daar echter niet op voorstaan, voor God is immers een ieder schuldig. Je emoties weet je te beteugelen, en van een gemakkelijk luxe leventje kan niemand je beschuldigen.
Bij mij idem; uitslag 86%.
Eigenlijk kunnen jullie met goed fatsoen niet meer op dit RF meedoen.
Grosso modo scoren de overige forummers minder christelijk dan mocht worden verwacht. :hum
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: Reli-test

Bericht door hmprff »

Nou gelukkig bepaalt het invullen van een formulier niet of je wel of niet christen bent, maar wordt genade door God geschonken in het bloed van Jezus Christus!

uitslag: 'hoe wel je geen echte christen bent...' Alsof christen zijn alleen maar buitenkant is...
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Plaats reactie