EO maakt cabaret over Jezus

Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: EO maakt cabaret over Jezus

Bericht door Gian »

Er is niemand die Arie B. moet veroordelen. Ik zou het ook niet willen doen.
Toch hoop ik dat hij weg gaat bij de EO, want samen met zijn kornuit Manuel hebben ze al veel schade berokkend.
Misschien kan Dorenbos dan ook weer directeur worden, samen met H.Binnendijk en H.Hegger in de medezeggenschapsraad oid.
Anders zie ik het voor de EO helemaal niet meer zitten.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
questionmark
Berichten: 78
Lid geworden op: 27 jul 2009, 16:11

Re: EO maakt cabaret over Jezus

Bericht door questionmark »

Welk hoger doel dient het bespreken van het al dan niet goddeloos zijn van een tv-presentator?
2 Petrus 1:16
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: EO maakt cabaret over Jezus

Bericht door Jongere »

We hoeven hier niet te spreken over goddeloos zijn of niet.
Maar als het gaat over een evangelisatieprogramma van de EO en dat wordt besproken, dan mag neem ik aan ook besproken worden of de presentator daarvoor geschikt is. Wat mij betreft niet. Je kunt ook moeilijk zeggen: het floepte er allemaal per ongeluk zo uit tijdens dat interview. Natuurlijk, als iemand een fout maakt en dat corrigeert dan hebben we het daar niet meer over. Maar het gaat hier niet zozeer om het negatieve (is hij fout of niet) maar om het positieve (is hij geschikt of niet). Wat dat betreft sluit ik me bij Sola Scriptura aan en zou ik willen onderstrepen wat ik eerder zei. Echte evangelisatie is Gods Woord proclameren. Niet persé op een zeepkistje, maar het moet uit alles spreken dat dàt het is wat je drijft en waarvan je gelooft dat het genoegzaam is om mensen tot geloof te leiden. En ik geloof dat niet dat dat bij alle EO-presentatoren momenteel zo is.
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: EO maakt cabaret over Jezus

Bericht door Sola Scriptura »

Natuurlijk zijn ze niet identiek, dat wilde ik ook niet aangeven. Verder een beetje flauw. Hij zette ook geen "oeps, sorry" op zijn weblog....

p.s. Petrus ontkende dat Hij Jezus uberhaupt kende.... Maar dat ter zijde... Ik wil de vergelijking niet zo ver doortrekken.
klein ps'je er achteraan nog;

dit was VOOR dat petrus de Geest ontving, voor pinksteren. daarna zie je in ha ndelingen dat ze het er letterlijk niet meer uit konden slaan.
we moeten er van uitgaan dat arie wedergeboren is, daarom verwacht ik appels aan een appelboom en geen peren.
en beste arie is ver van een apostel...no offence
Gebruikersavatar
zusterelly
Berichten: 1083
Lid geworden op: 06 feb 2008, 12:52
Locatie: op de grote stille heide

Re: EO maakt cabaret over Jezus

Bericht door zusterelly »

Sola Scriptura schreef:
Natuurlijk zijn ze niet identiek, dat wilde ik ook niet aangeven. Verder een beetje flauw. Hij zette ook geen "oeps, sorry" op zijn weblog....

p.s. Petrus ontkende dat Hij Jezus uberhaupt kende.... Maar dat ter zijde... Ik wil de vergelijking niet zo ver doortrekken.
klein ps'je er achteraan nog;

dit was VOOR dat petrus de Geest ontving, voor pinksteren. daarna zie je in ha ndelingen dat ze het er letterlijk niet meer uit konden slaan.
we moeten er van uitgaan dat arie wedergeboren is, daarom verwacht ik appels aan een appelboom en geen peren.
en beste arie is ver van een apostel...no offence
Petrus was voor Pinksteren nog niet wedergeboren??
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: EO maakt cabaret over Jezus

Bericht door Gian »

dat zegt sola toch niet?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Sola Scriptura
Berichten: 499
Lid geworden op: 03 apr 2008, 14:37

Re: EO maakt cabaret over Jezus

Bericht door Sola Scriptura »

Dat is niet ht topic, maar idd ik denk dat, voor pinksteren de Geest wel over hun kwam om dingen te openbaren, zoals dat petrus wist, van de Vader dat Jezus de Christus was. Maar ook zie je dat de discipelen er niet veel van snapten, voor pinksteren.(joh 16:12-15)

Maar dit is oftopic.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: EO maakt cabaret over Jezus

Bericht door Tiberius »

Op slot

Beste mensen,

Het bewuste programma is nu afgeblazen en het dreigt nu een persoonlijk wikken en wegen van Arie Boomsma te worden. Dat acht ik een reformatorisch forum onwaardig en is bovendien tegen de forumregels.
Vandaar een slotje.

Met vriendelijke groet,
Tiberius, moderator
Gesloten