Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Orchidee »

De topictitel :(

Verstuurd vanaf mijn Lenovo A806 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Zita »

Orchidee schreef:De topictitel :(

Verstuurd vanaf mijn Lenovo A806 met Tapatalk
Tja, die is door het RD bedacht...
Mannetje
Berichten: 7772
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Mannetje »

Als je hem letterlijk neemt, staan er daar geen kerken...

Inhoudelijk vind ik het wel mooi, als dat mag gebeuren. Maar dergelijke beurzen zijn mij te massaal, dus ik ga niet.
-
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Zita »

Mannetje schreef:Als je hem letterlijk neemt, staan er daar geen kerken...

Inhoudelijk vind ik het wel mooi, als dat mag gebeuren. Maar dergelijke beurzen zijn mij te massaal, dus ik ga niet.
Ik vind het sowieso al zo vreemd om een beurs te associëren met de mogelijkheid van het ervaren van kerkmuren. Waarom is het bijzonder als je geen kerkmuur hebt bij het kopen van appels, hoedjes en cd's? In mijn winkelcentrum heb ik ook geen kerkmuren. En tegelijk vind ik een refo-beurs al zoiets overbodigs en kerkmuurderigs (alleen zetten we die muren om een hoopje kerken tegelijk heen). Nee, ik ben niet zo geschikt voor dat soort evenementen, geloof ik.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33313
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Tiberius »

Zita schreef:
Orchidee schreef:De topictitel :(

Verstuurd vanaf mijn Lenovo A806 met Tapatalk
Tja, die is door het RD bedacht...
Door een ietwat lyrische bezoeker; lees het artikel maar.

Ik ben juist wel in voor dat soort evenementen. Henriët weet dat (zij houdt er ook van), daarom haalt ze het topic weer omhoog. Het is er doorgaans een gezellige drukte en ik ben een gezelligheidsmens, misschien scheelt dat. Kopen doe ik niet veel: ik houd er niet van met al die rommel te lopen sjouwen.

Maar dat van die kerkmuren is inderdaad flauwekul. Waarschijnlijk had die bezoeker wat teveel van zijn biest op.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2883
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door FlyingEagle »

Mijn vrouw en ik hebben allebei helemaal niks met deze beurzen. We zijn een keer naar 'Naar Buiten' geweest maar hebben eigenlijk alleen maar een beetje bij de activiteitenring gezeten en dat was nog niet eens echt heel bijzonder. We zijn sowieso niet zo van dat gerefo gedoe.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door freek »

Ik ga alleen voor de boekenkoopjes. :humhihi
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door samanthi »

Zita schreef:
Mannetje schreef:Als je hem letterlijk neemt, staan er daar geen kerken...

Inhoudelijk vind ik het wel mooi, als dat mag gebeuren. Maar dergelijke beurzen zijn mij te massaal, dus ik ga niet.
Ik vind het sowieso al zo vreemd om een beurs te associëren met de mogelijkheid van het ervaren van kerkmuren. Waarom is het bijzonder als je geen kerkmuur hebt bij het kopen van appels, hoedjes en cd's? In mijn winkelcentrum heb ik ook geen kerkmuren. En tegelijk vind ik een refo-beurs al zoiets overbodigs en kerkmuurderigs (alleen zetten we die muren om een hoopje kerken tegelijk heen). Nee, ik ben niet zo geschikt voor dat soort evenementen, geloof ik.
Ik heb er ook helemaal niets mee, refospinazie bestaat niet, als je je beurs trekt dan valt de kerkmuur weg, ik sta weleens op een refobeurs voor een stichting en dan zijn er wel degelijk kerkmuren omdat het niet van de goede "bloedgroep" is.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Desiree »

Moet je een briefje maken voor je donaties:

5,- oud gergem
15,- hhk
25,- pkn
100 gergem

Zijn ze ineens allemaal oud gergem (rek verband) :humhihi

Grapje, uit principe zullen ze niet liegen.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door samanthi »

Desiree schreef:Moet je een briefje maken voor je donaties:

5,- oud gergem
15,- hhk
25,- pkn
100 gergem

Zijn ze ineens allemaal oud gergem (rek verband) :humhihi

Grapje, uit principe zullen ze niet liegen.
:haha :haha :haha
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Bert Mulder »

Zal ze helaas moeten missen, daar ik hoop in Nederland te zijn van 11 augustus tot 27 augustus.

Zal met de gewone Veense markt tevreden moeten zijn.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door huisman »

Bert Mulder schreef:Zal ze helaas moeten missen, daar ik hoop in Nederland te zijn van 11 augustus tot 27 augustus.

Zal met de gewone Veense markt tevreden moeten zijn.
Ook leuk kom je vast mijn vrouw tegen :huhu ik ben net terug uit Echteld met boeken van Watson,Kohlbrugge,Love,Gray en Augustinus....,.,en mijn vrouw heeft een haaknaald gekocht. :hum
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Bert Mulder »

huisman schreef:
Bert Mulder schreef:Zal ze helaas moeten missen, daar ik hoop in Nederland te zijn van 11 augustus tot 27 augustus.

Zal met de gewone Veense markt tevreden moeten zijn.
Ook leuk kom je vast mijn vrouw tegen :huhu ik ben net terug uit Echteld met boeken van Watson,Kohlbrugge,Love,Gray en Augustinus....,.,en mijn vrouw heeft een haaknaald gekocht. :hum
En hoe zal ik haar herkennen op de Veense markt?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17367
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door huisman »

Bert Mulder schreef:
huisman schreef:
Bert Mulder schreef:Zal ze helaas moeten missen, daar ik hoop in Nederland te zijn van 11 augustus tot 27 augustus.

Zal met de gewone Veense markt tevreden moeten zijn.
Ook leuk kom je vast mijn vrouw tegen :huhu ik ben net terug uit Echteld met boeken van Watson,Kohlbrugge,Love,Gray en Augustinus....,.,en mijn vrouw heeft een haaknaald gekocht. :hum
En hoe zal ik haar herkennen op de Veense markt?
Gewoon de liefste moeder en oma die je tegenkomt. Kan niet missen :huhu
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Duikenburgse Dagen: in Echteld zijn geen kerkmuren

Bericht door Bert Mulder »

huisman schreef:
Gewoon de liefste moeder en oma die je tegenkomt. Kan niet missen :huhu
lol

mijn vrouw is de liefste moeder, maar nog geen oma...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Plaats reactie