Oostenrijk... onthutsend...

Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Oostenrijk... onthutsend...

Bericht door Jongere »

Essox schreef:Nooit weer loslaten. Wat een monster.
Gian schreef: Inderdaad. Net zo gestoord als wij allemaal.

Alleen wij zijn tot nu toe bewaard gebleven voor dergelijke zonden.
Ik neig dan toch naar de opmerking van Gian.
Kunnen we als christenen nog accepteren dat ook voor dit "monster" vergeving te krijgen is bij God? Of erkennen we dat als het gaat over zondaars in de theorie, maar wordt de praktijk te heftig? Al ben ik snel om te zeggen dat ook ik daar grote moeite mee heb, toch moeten we wellicht bidden voor deze man in plaats van te oordelen.
Wat is theorie altijd moeilijk als het praktijk wordt.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Oostenrijk... onthutsend...

Bericht door Erasmiaan »

Jongere schreef:
Essox schreef:Nooit weer loslaten. Wat een monster.
Gian schreef: Inderdaad. Net zo gestoord als wij allemaal.

Alleen wij zijn tot nu toe bewaard gebleven voor dergelijke zonden.
Ik neig dan toch naar de opmerking van Gian.
Kunnen we als christenen nog accepteren dat ook voor dit "monster" vergeving te krijgen is bij God? Of erkennen we dat als het gaat over zondaars in de theorie, maar wordt de praktijk te heftig? Al ben ik snel om te zeggen dat ook ik daar grote moeite mee heb, toch moeten we wellicht bidden voor deze man in plaats van te oordelen.
Wat is theorie altijd moeilijk als het praktijk wordt.
Wel een beetje nuchter blijven. Misdadigers moeten gestraft worden, dat is óók een Goddelijk bevel.

Maar tot jezelf inkeren is natuurlijk nooit verkeerd.
Jongere
Berichten: 7754
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Oostenrijk... onthutsend...

Bericht door Jongere »

Erasmiaan schreef:Wel een beetje nuchter blijven. Misdadigers moeten gestraft worden, dat is óók een Goddelijk bevel.

Maar tot jezelf inkeren is natuurlijk nooit verkeerd.
Hm.. dat ben ik wel met je eens, maar toch. Als je de christelijke boodschap kent (= juist vergeving mogelijk voor zondaren) dan snijdt toch elk geval door je hart? Of deze heftige dan weer niet? (Wat overigens begrijpelijk is, natuurlijk)

Wat zou jij liever zijn: rechter of gevangenispredikant?
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Oostenrijk... onthutsend...

Bericht door Wilma van den Berg »

Jongere schreef:
Erasmiaan schreef:Wel een beetje nuchter blijven. Misdadigers moeten gestraft worden, dat is óók een Goddelijk bevel.

Maar tot jezelf inkeren is natuurlijk nooit verkeerd.
Hm.. dat ben ik wel met je eens, maar toch. Als je de christelijke boodschap kent (= juist vergeving mogelijk voor zondaren) dan snijdt toch elk geval door je hart? Of deze heftige dan weer niet? (Wat overigens begrijpelijk is, natuurlijk)

Wat zou jij liever zijn: rechter of gevangenispredikant?
Een bijzondere vraag. Vandaag had ik nog zoiets bij de hand: eigenlijk was ik heel boos op iemand maar oa. in het licht wat ik die dag had meegemaakt kón ik dat gewoon niet. Heel bijzonder en o wat voel je jezelf dan schuldig als je denkt wat Jezus op Zich heeft genomen!
Overigens ben ik benieuwd hoe dit allemaal af zal lopen...
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Oostenrijk... onthutsend...

Bericht door henriët »

Jongere schreef:
Erasmiaan schreef:Wel een beetje nuchter blijven. Misdadigers moeten gestraft worden, dat is óók een Goddelijk bevel.

Maar tot jezelf inkeren is natuurlijk nooit verkeerd.
Hm.. dat ben ik wel met je eens, maar toch. Als je de christelijke boodschap kent (= juist vergeving mogelijk voor zondaren) dan snijdt toch elk geval door je hart? Of deze heftige dan weer niet? (Wat overigens begrijpelijk is, natuurlijk)

Wat zou jij liever zijn: rechter of gevangenispredikant?
Dit is best heel moeilijk in zulksoort situaties.
Wanneer je gaat denken aan de gruweldaden, en aan het inmense leed wat hij aandeed, waardoor mensen niet meer normaal kunnen functioneren, voor het leven zwaar zwaar beschadigd zijn, dan is het best heel erg moeilijk.
Maar voor de Heere is niets te wonderlijk, en dan kan je ook zien dat wij mens zijn... wij zouden kijken naar het hoe of wat..
en toch, wanneer we bedenken hoe goed de Heere is, en hoe diep Hij leed voor zondaren, ja voor de grootste der zondaren.....
en als we in ons eigen hart kijken, zo vol met ongerechtigheden... en dan moeten we eigenlijk eerst naar onszelf kijken...
En toch..
misschien is het wel zo, dat wanneer je de Heere lirfhebt, dan heb je niemand meer over voor de duivel....

t zijn maar wat gedachten die in me opkomen,
maar wat wel vast blijft staan, ook in zulksoort vreselijke toestanden en zulke vreselijke uitbrekende zonden, eerst zal er schuldbeleden moeten worden...
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Oostenrijk... onthutsend...

Bericht door JolandaOudshoorn »

Vrouw krijgt vier kinderen van vader
SANTIAGO - Weer wordt de wereld opgeschrikt door een incestschandaal. Een 48-jarige Chileen is opgepakt omdat hij 14 jaar lang een incestueuze relatie met zijn dochter zou hebben gehad en vier kinderen bij haar verwekte.

Het nu 26-jarige slachtoffer, Viviana, stapte zelf naar de politie om haar vader, arbeider Manuel Jesus Bartierra, aan te geven. Ze vertelde dat ze al sinds haar twaalfde verkracht werd, met de geboorte van vier meisjes tot gevolg.
"We hebben kunnen vaststellen dat het misbruik al op haar negende begon. De echte verkrachtingen begonnen toen ze twaalf was", meldt een politiewoordvoerder in Chileense media.
Viviana durfde haar vader nooit aan te geven, maar omdat ze nu vreesde dat hij met zijn poten ook niet van haar dochtertjes kon afblijven, is ze toch naar de politie gestapt. De kinderen, in de leeftijd van vier tot acht jaar, zullen worden onderzocht op sporen van seksueel misbruik.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Hoppípolla
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 apr 2009, 15:22

Re: Oostenrijk... onthutsend...

Bericht door Hoppípolla »

Absurd, ze heeft haar eigenwaarde wel zó ver weggedrukt dat ze het jarenlang verdragen heeft, maar zodra haar kinderen in beeld kwamen uiteindelijk toch aangifte gedaan.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Oostenrijk... onthutsend...

Bericht door Erasmiaan »

Jongere schreef:
Erasmiaan schreef:Wel een beetje nuchter blijven. Misdadigers moeten gestraft worden, dat is óók een Goddelijk bevel.

Maar tot jezelf inkeren is natuurlijk nooit verkeerd.
Hm.. dat ben ik wel met je eens, maar toch. Als je de christelijke boodschap kent (= juist vergeving mogelijk voor zondaren) dan snijdt toch elk geval door je hart? Of deze heftige dan weer niet? (Wat overigens begrijpelijk is, natuurlijk)

Wat zou jij liever zijn: rechter of gevangenispredikant?
Ik lees deze vraag nu pas. Een mooie vraag. Het zijn allebei erg moeilijke beroepen maar met de Heere kan het allebei. Beide beroepen zijn nodig. Het zijn allebei ambten. Ik weet het niet. Of is het überhaupt een fout antwoord als ik niet volmondig zeg dat ik liever gevangenispredikant zou zijn?
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Oostenrijk... onthutsend...

Bericht door memento »

Erasmiaan schreef:
Jongere schreef:
Erasmiaan schreef:Wel een beetje nuchter blijven. Misdadigers moeten gestraft worden, dat is óók een Goddelijk bevel.

Maar tot jezelf inkeren is natuurlijk nooit verkeerd.
Hm.. dat ben ik wel met je eens, maar toch. Als je de christelijke boodschap kent (= juist vergeving mogelijk voor zondaren) dan snijdt toch elk geval door je hart? Of deze heftige dan weer niet? (Wat overigens begrijpelijk is, natuurlijk)

Wat zou jij liever zijn: rechter of gevangenispredikant?
Ik lees deze vraag nu pas. Een mooie vraag. Het zijn allebei erg moeilijke beroepen maar met de Heere kan het allebei. Beide beroepen zijn nodig. Het zijn allebei ambten. Ik weet het niet. Of is het überhaupt een fout antwoord als ik niet volmondig zeg dat ik liever gevangenispredikant zou zijn?
Recht en genade staan in ons geloof niet tegenover elkaar. Beide noties, en beide beroepen, zijn m.i. even Bijbels en nodig.

Slechts God is in staat, deze beide noties volledig samen te laten vloeien, toen Hij (eer Hij de zonde ongestraft liet) deze strafte aan zijn eigen Zoon, opdat Hij mensen genadig kon zijn.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Oostenrijk... onthutsend...

Bericht door Erasmiaan »

memento schreef:
Erasmiaan schreef:
Jongere schreef:
Erasmiaan schreef:Wel een beetje nuchter blijven. Misdadigers moeten gestraft worden, dat is óók een Goddelijk bevel.

Maar tot jezelf inkeren is natuurlijk nooit verkeerd.
Hm.. dat ben ik wel met je eens, maar toch. Als je de christelijke boodschap kent (= juist vergeving mogelijk voor zondaren) dan snijdt toch elk geval door je hart? Of deze heftige dan weer niet? (Wat overigens begrijpelijk is, natuurlijk)

Wat zou jij liever zijn: rechter of gevangenispredikant?
Ik lees deze vraag nu pas. Een mooie vraag. Het zijn allebei erg moeilijke beroepen maar met de Heere kan het allebei. Beide beroepen zijn nodig. Het zijn allebei ambten. Ik weet het niet. Of is het überhaupt een fout antwoord als ik niet volmondig zeg dat ik liever gevangenispredikant zou zijn?
Recht en genade staan in ons geloof niet tegenover elkaar. Beide noties, en beide beroepen, zijn m.i. even Bijbels en nodig.

Slechts God is in staat, deze beide noties volledig samen te laten vloeien, toen Hij (eer Hij de zonde ongestraft liet) deze strafte aan zijn eigen Zoon, opdat Hij mensen genadig kon zijn.
Zei ik wat anders dan?
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Oostenrijk... onthutsend...

Bericht door memento »

Erasmiaan schreef:Zei ik wat anders dan?
Neehoor, het was een aanvulling...

Ik ben het ook wel eens met je eens hoor :langue
Plaats reactie