Spam

albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Spam

Bericht door albion »

Ik krijg er elke dag wel een paar van zulke emails. En ik weet niet hoe ik ze weg kan krijgen. Ondertussen ben ik ook al multi-miljonair als ik
overal op in zou gaan. Op verschillende banken ligt het geld op me te wachten totdat ik even mijn persoonlijke gegevens even door wilt geven.
Per dag ben ik zeker een kwartier of langer bezig om al die emails weg te clicken zodat ik niet meer op hun lijst voorkomt. Alleen bij de emails
zoals gian ze ook krijgt lukt dat niet. Hoe komen ze aan mijn email vraag ik me af.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Spam

Bericht door Gijs83 »

albion schreef:Ik krijg er elke dag wel een paar van zulke emails. En ik weet niet hoe ik ze weg kan krijgen. Ondertussen ben ik ook al multi-miljonair als ik
overal op in zou gaan. Op verschillende banken ligt het geld op me te wachten totdat ik even mijn persoonlijke gegevens even door wilt geven.
Per dag ben ik zeker een kwartier of langer bezig om al die emails weg te clicken zodat ik niet meer op hun lijst voorkomt. Alleen bij de emails
zoals gian ze ook krijgt lukt dat niet. Hoe komen ze aan mijn email vraag ik me af.
Nou deze postbode bezorgt soms ook de raarste spampost en dat soms bijna iedere dag bij 1 en dezelfde persoon. Het wordt dan aangeduid als hele belangrijke post(spoedzending bv.niks geen spoed aan hoor) en dat het geld allemaal al gereserveerd. Ik vraag me af of het zo en of je niet razend gek wordt van al de post. Ik verwacht dat het niet meer tegen te houden is.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Spam

Bericht door helma »

albion schreef:Ik krijg er elke dag wel een paar van zulke emails. En ik weet niet hoe ik ze weg kan krijgen. Ondertussen ben ik ook al multi-miljonair als ik
overal op in zou gaan. Op verschillende banken ligt het geld op me te wachten totdat ik even mijn persoonlijke gegevens even door wilt geven.
Per dag ben ik zeker een kwartier of langer bezig om al die emails weg te clicken zodat ik niet meer op hun lijst voorkomt. Alleen bij de emails
zoals gian ze ook krijgt lukt dat niet. Hoe komen ze aan mijn email vraag ik me af.

ik krijg nooit van die dingen :fi
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Spam

Bericht door refo »

Je moet er niet op reageren, want dan weten ze zeker dat je een actief mailadres bent.
Als je geen zin hebt wat geld te betalen voor antispam software of een betere provider, dan resteert 1 maatregel: een nieuw mailadres aanmaken.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Spam

Bericht door vlinder »

Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Spam

Bericht door albion »

refo schreef:Je moet er niet op reageren, want dan weten ze zeker dat je een actief mailadres bent.
Als je geen zin hebt wat geld te betalen voor antispam software of een betere provider, dan resteert 1 maatregel: een nieuw mailadres aanmaken.
wij hebben norton (betaald); pc tools spyware doctor; register repair pro
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Spam

Bericht door Tiberius »

Het is vandaag echt bar en boos met spam. Gelukkig de laatste dag, vanaf 1 oktober is het verboden.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16748
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Spam

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef:Nou deze postbode bezorgt soms ook de raarste spampost en dat soms bijna iedere dag bij 1 en dezelfde persoon. Het wordt dan aangeduid als hele belangrijke post(spoedzending bv.niks geen spoed aan hoor) en dat het geld allemaal al gereserveerd. Ik vraag me af of het zo en of je niet razend gek wordt van al de post. Ik verwacht dat het niet meer tegen te houden is.
Allemaal oud papier, Gijs.
De zending is er blij mee.
(of het mannenkoor natuurlijk) ;)
~~Soli Deo Gloria~~
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Spam

Bericht door albion »

Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:Nou deze postbode bezorgt soms ook de raarste spampost en dat soms bijna iedere dag bij 1 en dezelfde persoon. Het wordt dan aangeduid als hele belangrijke post(spoedzending bv.niks geen spoed aan hoor) en dat het geld allemaal al gereserveerd. Ik vraag me af of het zo en of je niet razend gek wordt van al de post. Ik verwacht dat het niet meer tegen te houden is.
Allemaal oud papier, Gijs.
De zending is er blij mee.
(of het mannenkoor natuurlijk) ;)

:humhihi :humhihi
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Spam

Bericht door albion »

albion schreef:
Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:Nou deze postbode bezorgt soms ook de raarste spampost en dat soms bijna iedere dag bij 1 en dezelfde persoon. Het wordt dan aangeduid als hele belangrijke post(spoedzending bv.niks geen spoed aan hoor) en dat het geld allemaal al gereserveerd. Ik vraag me af of het zo en of je niet razend gek wordt van al de post. Ik verwacht dat het niet meer tegen te houden is.
Allemaal oud papier, Gijs.
De zending is er blij mee.
(of het mannenkoor natuurlijk) ;)

:humhihi :humhihi
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Spam

Bericht door albion »

ik las (quote Tiberias) dat spam nu per 1 oktober strafbaar is. Hoe en waar geef ik aan wie mij lastig valt met hun spam emails?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Spam

Bericht door Tiberius »

Het RD heeft daar gisteren een uitlegartikel aan gewijd. Ik weet, dat jij de digitale edite leest, dus ik zal hem even hier plaatsen. De onderstreepte zin is het antwoord op jouw vraag.

------------------------

DEN HAAG – Spam versturen naar consumenten is al verboden. Vanaf morgen is het ook niet meer toegestaan ongevraagde informatie naar bedrijven te verzenden. Ook ligt vanaf 1 oktober de telefoonterreur van belbedrijven aan banden. Zes vragen en antwoorden over de nieuwe maatregelen.

Wat verandert er per 1 oktober in de spamwetgeving?

Door een wijziging in de Telecommunicatiewet is het vanaf morgen verboden spam naar bedrijven te versturen. Dat geldt niet alleen commerciële berichten, maar ook informatie van goede doelen, politieke partijen en vakbonden. Organisaties moeten hun relaties toestemming vragen om nieuwsbrieven, aanbiedingen en persberichten via e-mail, fax of mobiele telefoon te mogen blijven sturen.

Alleen aan bestaande klanten die een product of dienst hebben gekocht, mogen zonder toestemming berichten over soortgelijke producten of diensten worden gestuurd. Ook moeten alle berichten per 1 oktober een afzender hebben en een mogelijkheid bieden om af te melden.

Wat als een bedrijf toch ongevraagd e-mail krijgt?

Bedrijven en consumenten kunnen dan via spamklacht.nl een klacht indienen bij telecomwaakhond OPTA. Als blijkt dat er sprake is van een overtreding, kan de OPTA besluiten een boete op te leggen of een waarschuwing uit te delen. De boete kan oplopen tot 450.000 euro.

Wat vinden bedrijven van de maatregel?

In veel andere landen is de spamwetgeving niet zo streng als in Nederland. Het wordt voor Nederlandse bedrijven lastiger reclame te maken. Vooral voor het midden- en kleinbedrijf is de nieuwe maatregel nadelig. Dat heeft in tegenstelling tot grote bedrijven met veel klanten vaak geen beschikking over een keur aan marketingmethoden.

Neemt de hoeveelheid spam per 1 oktober echt af?

Dat is nog maar de vraag. In augustus was meer dan 86 procent van de verzonden e-mails spam. Zakelijke berichten maken daar maar een klein deel van uit. Deskundigen noemen de maatregel in de Telecommunicatiewet daarom een druppel op de gloeiende plaat.

Een groot deel van de spam wordt verstuurd vanuit het buitenland. In landen als China waar geen spamwetgeving bestaat, staan servers speciaal voor spammers. Veel spam is verder afkomstig van zogenoemde botnets: netwerken van vaak duizenden thuiscomputers die zijn geïnfecteerd met een virus en die worden aangestuurd door een robotcomputer.

Heeft de wetswijziging nog andere gevolgen?

Telemarketeers moeten vanaf die datum verplicht het bel-me-niet-register (belmeniet.-nl) raadplegen voordat ze iemand ongevraagd bellen. Mensen die in het register staan mogen niet worden gebeld met aanbiedingen voor pensioenen, hypotheken of elektriciteit. Met het nieuwe register moet een einde komen aan de irritatie over ongevraagde telefoontjes.

Ook is in de wet geregeld dat een telefonische verkoper altijd moet vragen of hij nog een keer mag bellen en of de consument ingeschreven wil worden in het bel-me-nietregister. Consumenten die toch nog worden gebeld terwijl zij zich hebben ingeschreven in het register kunnen dit melden bij Consuwijzer. Ook hier is de OPTA belast met de handhaving van de wet.

Kan de consument zelf actie ondernemen?

Om consumenten een handje te helpen om verlost te zijn van ongewenste telefoontjes, sms’jes of reclame in de brievenbus organiseert de Consumentenbond deze week de Nationale Afmeldweek. Via een link op de site van de bond (consumentenbond.nl) kunnen mensen zich afmelden voor verschillende diensten.

bron: http://www.refdag.nl
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Spam

Bericht door albion »

Tiberius schreef:Het RD heeft daar gisteren een uitlegartikel aan gewijd. Ik weet, dat jij de digitale edite leest, dus ik zal hem even hier plaatsen. De onderstreepte zin is het antwoord op jouw vraag.

------------------------

DEN HAAG – Spam versturen naar consumenten is al verboden. Vanaf morgen is het ook niet meer toegestaan ongevraagde informatie naar bedrijven te verzenden. Ook ligt vanaf 1 oktober de telefoonterreur van belbedrijven aan banden. Zes vragen en antwoorden over de nieuwe maatregelen.

Wat verandert er per 1 oktober in de spamwetgeving?

Door een wijziging in de Telecommunicatiewet is het vanaf morgen verboden spam naar bedrijven te versturen. Dat geldt niet alleen commerciële berichten, maar ook informatie van goede doelen, politieke partijen en vakbonden. Organisaties moeten hun relaties toestemming vragen om nieuwsbrieven, aanbiedingen en persberichten via e-mail, fax of mobiele telefoon te mogen blijven sturen.

Alleen aan bestaande klanten die een product of dienst hebben gekocht, mogen zonder toestemming berichten over soortgelijke producten of diensten worden gestuurd. Ook moeten alle berichten per 1 oktober een afzender hebben en een mogelijkheid bieden om af te melden.

Wat als een bedrijf toch ongevraagd e-mail krijgt?

Bedrijven en consumenten kunnen dan via spamklacht.nl een klacht indienen bij telecomwaakhond OPTA. Als blijkt dat er sprake is van een overtreding, kan de OPTA besluiten een boete op te leggen of een waarschuwing uit te delen. De boete kan oplopen tot 450.000 euro.

Wat vinden bedrijven van de maatregel?

In veel andere landen is de spamwetgeving niet zo streng als in Nederland. Het wordt voor Nederlandse bedrijven lastiger reclame te maken. Vooral voor het midden- en kleinbedrijf is de nieuwe maatregel nadelig. Dat heeft in tegenstelling tot grote bedrijven met veel klanten vaak geen beschikking over een keur aan marketingmethoden.

Neemt de hoeveelheid spam per 1 oktober echt af?

Dat is nog maar de vraag. In augustus was meer dan 86 procent van de verzonden e-mails spam. Zakelijke berichten maken daar maar een klein deel van uit. Deskundigen noemen de maatregel in de Telecommunicatiewet daarom een druppel op de gloeiende plaat.

Een groot deel van de spam wordt verstuurd vanuit het buitenland. In landen als China waar geen spamwetgeving bestaat, staan servers speciaal voor spammers. Veel spam is verder afkomstig van zogenoemde botnets: netwerken van vaak duizenden thuiscomputers die zijn geïnfecteerd met een virus en die worden aangestuurd door een robotcomputer.

Heeft de wetswijziging nog andere gevolgen?

Telemarketeers moeten vanaf die datum verplicht het bel-me-niet-register (belmeniet.-nl) raadplegen voordat ze iemand ongevraagd bellen. Mensen die in het register staan mogen niet worden gebeld met aanbiedingen voor pensioenen, hypotheken of elektriciteit. Met het nieuwe register moet een einde komen aan de irritatie over ongevraagde telefoontjes.

Ook is in de wet geregeld dat een telefonische verkoper altijd moet vragen of hij nog een keer mag bellen en of de consument ingeschreven wil worden in het bel-me-nietregister. Consumenten die toch nog worden gebeld terwijl zij zich hebben ingeschreven in het register kunnen dit melden bij Consuwijzer. Ook hier is de OPTA belast met de handhaving van de wet.

Kan de consument zelf actie ondernemen?

Om consumenten een handje te helpen om verlost te zijn van ongewenste telefoontjes, sms’jes of reclame in de brievenbus organiseert de Consumentenbond deze week de Nationale Afmeldweek. Via een link op de site van de bond (consumentenbond.nl) kunnen mensen zich afmelden voor verschillende diensten.

bron: http://www.refdag.nl
:garde mijn hartelijke dank. Ik kan de digitale editie lezen, maar ik kan er niet op komen. Ik betaal er voor, maar lees alleen vrijdags en zaterdags de krant. Ik heb nl. een ander email en dan kan ik de digitale krant niet openen. Al ettelijke keren gebeld, uitgelegd wat het probleem is, ze zouden terugbellen, maar dat moet nog steeds gebeuren. :bobo
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Spam

Bericht door vlinder »

albion schreef: :garde mijn hartelijke dank. Ik kan de digitale editie lezen, maar ik kan er niet op komen. Ik betaal er voor, maar lees alleen vrijdags en zaterdags de krant. Ik heb nl. een ander email en dan kan ik de digitale krant niet openen. Al ettelijke keren gebeld, uitgelegd wat het probleem is, ze zouden terugbellen, maar dat moet nog steeds gebeuren. :bobo
Ik zou een klacht indienen bij de opta.. :D
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Spam

Bericht door vlinder »

Ga ik naar belmeniet.nl, maar er blijken meerderen op dat idee gekomen te zijn.
belmeniet.nl schreef:
Dank voor uw bezoek aan onze website

Op het ogenblik hebben we veel bezoekers op onze website

Wij verzoeken het later nogmaals te proberen

Bent u reeds geregistreerd bij infofilter dan hoeft u zich niet opnieuw te registreren bij Bel-me-niet.

Onze excuses voor het ongemak

Uw Bel-me-niet beheerder
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Plaats reactie