Discriminatie christenen

Karsten
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 mar 2007, 20:55

Bericht door Karsten »

Kaw schreef:Ow bidden in een restaurant gaat prima hoor. Geen probleem!
Ik weet niet waar jij woont, maar ik heb zekerlijk wel de ervaring dat enigertijd men mij onwennig aanstaart. Aan de andere kant is het zelfs eens gebeurd dat de ober de achtergrondmuziek voor mij uitschakelde!
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Bericht door Gabrielle »

we moeten blij zijn als wij het waardig geacht worden om om Christus'wil schade te lijden

"Indien gij gesmaad wordt om de Naam van Christus, zo zijt gij zalig; want de Geest der heerlijkheid en de Geest Gods rust op u."
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Gabrielle schreef:we moeten blij zijn als wij het waardig geacht worden om om Christus'wil schade te lijden

"Indien gij gesmaad wordt om de Naam van Christus, zo zijt gij zalig; want de Geest der heerlijkheid en de Geest Gods rust op u."
Dat is een moeilijke les, maar heel heilzaam!
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Bericht door Gabrielle »

dat klopt jvdg, meestal als wij om Zijn Naam moeten lijden ( wat heet eigenlijk lijden )schiet je in de verdedignig en dan komt ons oude vlees in opstand..........
bij mij tenminste wel, het is dan goed om aan deze teksten te denken.........
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Gabrielle schreef:dat klopt jvdg, meestal als wij om Zijn Naam moeten lijden ( wat heet eigenlijk lijden )schiet je in de verdedignig en dan komt ons oude vlees in opstand..........
bij mij tenminste wel, het is dan goed om aan deze teksten te denken.........
Onze predikant zegt dat heel mooi: laat ons de onderste weg gaan....

Gewis, dat geeft winst!!!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Discriminatie christenen

Bericht door Mara »

Het gloednieuwe ziekenhuis in Delft - onlangs geopend - bleek alleen een gebedsruimte voor moslims te hebben ingericht.
Christenen, joden en hindoestanen moesten het met één gezamenlijke ruimte doen.
Een inwoner vond dit zelfs een vorm van discriminatie, omdat nergens in het ziekenhuis een verwijzing - in de vorm van een kruis - aangebracht is.
Maar hij stond hierin niet alleen, het ziekenhuis kreeg zoveel klachten, dat men besloot om het stiltecentrum aan te gaan passen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Discriminatie christenen

Bericht door JolandaOudshoorn »

"De 26-jarige dader van de schietpartij op een universitaire campus in de Amerikaanse staat Oregon vroeg de studenten om hun religie kenbaar te maken. Daarna vroeg hij de christenen om op te staan en schoot hen vervolgens dood. Zeker tien mensen kwamen om het leven, waaronder de schutter zelf na een vuurgevecht met de politie. (...) Volgens één van de slachtoffers die de schietpartij overleefde vroeg de schutter de aanwezigen in het klaslokaal om op te staan en hun godsdienst te noemen voor hij begon te schieten. 'Terwijl hij zijn wapen opnieuw laadde, gaf hij de studenten het bevel op te staan. Hij vroeg hen of ze christenen waren', vertelde ze. 'En dan antwoordde hij 'Goed, omdat je een christen bent, zul je meteen God ontmoeten. En dan schoot hij hen dood.'"
Bron: http://www.eo.nl/geloven/nieuws/item/sc ... en-gemunt/

Ik vraag me af: in hoeverre zijn wij bereid? Gisteren een gesprek gehad met een gemeentelid: is de vluchtelingengolf niet een "wake-up call" van God om ons wakker te schudden? We zijn zo enorm ingedut als vrije westerse christenen. In de Bijbel wordt duidelijk gesproken dat je als volgeling van Jezus vervolgd zal worden, dat wij niet meer zijn dan de Meester. Soms bekruipt mij het gevoel dat wij elkaar als christenen aan het vervolgen zijn. En niet eens meer een antwoord kunnen geven als de vraag gesteld wordt: ben je een christen?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: Discriminatie christenen

Bericht door Van Ewijk »

JolandaOudshoorn schreef:En niet eens meer een antwoord kunnen geven als de vraag gesteld wordt: ben je een christen?
Dan zeg ik gewoon ''ja'' en wat er daarna gebeurd, dat gebeurd.
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
Mannetje
Berichten: 7669
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Discriminatie christenen

Bericht door Mannetje »

Van Ewijk schreef:
JolandaOudshoorn schreef:En niet eens meer een antwoord kunnen geven als de vraag gesteld wordt: ben je een christen?
Dan zeg ik gewoon ''ja'' en wat er daarna gebeurd, dat gebeurd.
... Sommige uitspraken doe je wel, maar later had je ze liever niet gedaan ... Dus heb ik hem nu verwijderd ...
-
Plaats reactie