De kolommen van de Twin Towers

Jongere
Berichten: 7753
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

olfie schreef:maar Hitler stak ook de Reichstag in de fik
Huh? Ik dacht altijd dat dat Marinus van der Lubbe was, die Nederlandse communist? Of heb ik een complottheorietje gemist?

Ik weet het allemaal niet zo goed. :? Moet me eerst nog eens goed verdiepen in alle informatie. Ik ben vooralsnog niet zo geneigd er iets van te geloven, maar goed. Ik zal wel naïef zijn. Ik vraag me wel af wat Al Quaida van de complottheorieën vindt. (ik ga er nog even vanuit dat zij de aanslagen hebben gepleegd :roll: ) Lijkt me vrij frustrerend als men aan je werk twijfelt.

Mijn theorie: CIA heeft de complottheorieën in de wereld gebracht om zo de daders boos te krijgen zodat ze op een gegeven moment hun mond voorbij praten met essentiële informatie. :mrgreen: Iets voor zembla?
Shaul

Bericht door Shaul »

olfie schreef: Ik geloof niet meteen in een complot, maar dit zijn te- veel overtuigende feiten, die niet beantwoord nog verklaard zijn tot nu toe, die vragen oproepen rondom de officieele verklaring.
Dat boek wat jij noemt staat niet vol met 'feiten', maar met leugens. Dit boek is alweer zo oud, dat veel van de genoemde stellingen al weer zijn achterhaald.

@ Refo, ben jij bouwkundig ingenieur? Of concludeer je zomaar wat aan de hand van twee plaatjes?
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Bericht door olfie »

Hoe het ook zei, de verhalen gaan rond dat thermite een rol speelde.
Voor de pyro-techneuten onder ons (spenk :wink: ) een leuk linkje met de effecten van thermite:
[url=http://video.google.com/videoplay?docid ... 2781370452
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Gebruikersavatar
olfie
Berichten: 836
Lid geworden op: 26 jan 2006, 21:00
Locatie: Ergens in Zuid-Holland

Bericht door olfie »

Shaul schreef:
olfie schreef: Ik geloof niet meteen in een complot, maar dit zijn te- veel overtuigende feiten, die niet beantwoord nog verklaard zijn tot nu toe, die vragen oproepen rondom de officieele verklaring.
Dat boek wat jij noemt staat niet vol met 'feiten', maar met leugens. Dit boek is alweer zo oud, dat veel van de genoemde stellingen al weer zijn achterhaald.

@ Refo, ben jij bouwkundig ingenieur? Of concludeer je zomaar wat aan de hand van twee plaatjes?
T komt op mij redelijk feitelijk over, zo maar een aantal puntjes die ik zojuist opsomde.
Ik ben er vandaag even een stukje in begonnen, en ik vindt ook dat sommige ''feiten' zijn geschoeid op een aanname of uitspraak van een professor x en ingenieur y, maar dan nog blijven er interessante zaken over, die allemaal een bronvermelding hebben.

Iets wat me wel aansprak, was een stukje over de Federal Reserve Bank, die voor een appel en een ei een vermogen aan geldt drukt, en vervolgens de bevolking met de schulden opzadelt, wat al resulteert in een schuld zo groot als heel de 3e wereld bij elkaar en ik meen nog meer, zoveel, dat zelfs de bevolking de rente per maand niet op kan hoesten.
Wat uitdraait op (het aangenomen punt, geschoeid op gedrag van het verleden tijdens de holocaust) het dansen naar de pijpen van de FRE en zo dus aan de pijpen van de eigenaar de fam. Rothschild ofzo, idem geldt voor het IMF en de Wereld bank.
Ook weer gerelateerd aan het 'succes' wat het IMF en de wereldbank heeft in de 3e wereld... men wordt meer en meer afhankelijk van hen, vanwege de torenhoge schulden.

Als jij me kan vertellen waar staat dat het niet zo is, of tegenbeweringen geschoeid op feiten of vergelijkbare aannames gebaseerd op gedrag uit het verleden, dan ben ik geinteresseerd, want ik hou ook niet zo van die enorme complotten en schokkende theorien die aan alle kanten rusten op aangenomen pijlers.
Maar goed, bovenstaande is een redelijk aannemelijk en geloofwaardig scenario.

Alvast bedankt,
Zijn Naam moet eeuwig eer ontvangen
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Op http://www.waarheid911.nl beginnen de 'bewijzen' zich nu wel op te stapelen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Is het general interest of ben je echt serieus aan het 'doubten' over 911?
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Bericht door jakobmarin »

Hier nog een video (met NL ondertiteling) waar je oren van klapperen => http://video.google.com/videoplay?docid ... 4105139271
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Kaw schreef:Is het general interest of ben je echt serieus aan het 'doubten' over 911?
Allebei.

Ik heb me altijd verbaasd dat zulke enorme torens in konden storten als een suikertaart waar een emmer water op wordt gegooid. En dan allebei op dezelfde manier.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Grace
Berichten: 1269
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:20

Bericht door Grace »

jakobmarin schreef:Hier nog een video (met NL ondertiteling) waar je oren van klapperen => http://video.google.com/videoplay?docid ... 4105139271
Inderdaad een schokkende documentaire Jakob. Ik geloofde het niet, toen ik hoorde over deze feiten, totdat ik dit met eigen ogen zag(en die van re open 911).

gr, Grace
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

De grote vraag is: Als jij regering van de USA was, en je krijgt de kans om een hele hoop van je agenten van de geheime dienst van alle 'watchlists' gehaald te krijgen, door ze in een vliegtuig te stoppen wat zogenaamd neergestort is, en het kost geen mensenlevens (i.e. de attack op het pentagon), wat zou jij doen?

En stel nu eens dat de WTC, door een constructiefout op instorten staat, door die vliegtuigen, wat zou jij kiezen? Een evacuatie, met het risico dat niet alleen iedereen in de torens, maar ook duizenden in de gebouwen erom heen, omkomen. Of zou je gaan voor gecontroleerd opblazen?

Nee, er zijn genoeg redenen te bedenken waarmee de overheid niet de schuld heeft, maar wel meeprofiteerd als het leed toch als geschied is, en daarom zo terughoudend is met het naar buiten brengen van info.

De vraag of het ethisch verantwoord is dat een overheid een ramp gebruikt (als deze geschied is) om er haar voordeel mee te doen, laat ik even in het midden. Persoonlijk zie ik er geen kwaad in...
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Al in 2000 is bedacht dat er een soort Pearl Harbour nodig is. Dat zou ervoor zorgen dat er weer een 'vijand' is, erg belangrijk nu de Sovjets als zodanig niet meer dienden.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
geledu
Berichten: 1465
Lid geworden op: 23 feb 2006, 21:41

Bericht door geledu »

refo schreef:Op http://www.waarheid911.nl beginnen de 'bewijzen' zich nu wel op te stapelen.
Wat een onzin ...
Zelf ook een keer een discussie gehad met een moslim hierover.
De hele moslim wereld probeert dit soort broodje aap verhalen in de lucht te houden, en zij trekken de zogenaamde naïeve zichzelf noemende "kritische hoogopgeleiden" met zich mee in deze wonderlijke wereld van fantasie....
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

geledu schreef:
refo schreef:Op http://www.waarheid911.nl beginnen de 'bewijzen' zich nu wel op te stapelen.
Wat een onzin ...
Zelf ook een keer een discussie gehad met een moslim hierover.
De hele moslim wereld probeert dit soort broodje aap verhalen in de lucht te houden, en zij trekken de zogenaamde naïeve zichzelf noemende "kritische hoogopgeleiden" met zich mee in deze wonderlijke wereld van fantasie....
Ik weet niet wie er naïever is.....
Probeer eens een wolkenkrabber in 8,4 seconden met de grond gelijk te maken. Na afloop mag er vrijwel niets meer over zijn. Beschikbaar: 1 boeing 757.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Bericht door jvdg »

Ik vrees dat alles wat dienaangaande in de publiciteit komt geen enkele (of weinig) relatie met de waarheid heeft.

Vergeet niet hoe groot de kracht en de impact van manipulatie is.

Zowel links als rechts maakt gebruik van de invloed en manipulatie van en door de media.

Wat echt gebeurd is zal niemand ooit weten.

Het enige wat ik wel weet dat de gebeurtenis an sich een niet berekenbare invloed heeft gehad (en nog heeft) op vele terreinen van het maatschappelijk leven in de gehele wereld.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Bericht door memento »

Even 2 aannames:
1. De veiligheidsdiensten wisten van te voren dát er een bedreiging was, ja mogelijk zelfs dat het doelwit de twintowers waren, en misschien zelfs wel de tijd. (veiligheidsdiensten zijn verbazendwekkend goed, daarbij duiden veel 'feiten' erop dat er van te voren iets bekend was).

2. Weten dat er iets gaat gebeuren is leuk, maar het voorkomen is iets anders. Zeker als het gaat om iets wat nog nooit vertoont is, namelijk met een vliegtuig een gebouw rammen.

Logische denkwijze van een hoofd veiligheidsdiensten:
1. Schade zien te beperken. Als je niet kan voorkomen dat de twintowers geramd wordt, en er een serieus gevaar is dat hij instort, dan zou één van de eerste prioriteiten zijn om te zorgen dat áls dat gebeurt, de omgeving niet in de val wordt meegesleurd. Er staan immers een hoop grote gebouwen in de buurt, met nog eens duizenden mensen erin. Gecontroleerd in laten storten zou hierbij een weloverwogen keuze kunnen zijn. Soms heb je niet meer keuze dan tussen 2 kwaden...

2. Voordeel uit de aanslag zien te halen. Enerzijds door een media-campagne tegen terrorisme, waarbij je personen die hoog op je 'wanted' list staan, de schuld geeft. Maar daarnaast is een situatie waar veel doden zijn gevallen een ideale manier om undercover-agenten op papier te laten overlijden. Men leze eea over de methodes die de veiligheidsdiensten in het verleden hebben gebruikt (er zijn aardig wat CIA/FBI rapporten vrijgegeven uit de koude-oorlog tijd, en daarvoor), en je zult zien dat dat dingen zijn die erbij horen.

Zomaar een mogelijke theorie, waarbij de 'feiten' van de conspiracy theorie mee kloppen, en die niet meteen Amerika de zwarte piet toespelen.

En: We moeten niet vergeten dat we in een media-cratie leven. We moeten niet blindelings vertrouwen wat we voorgeschoteld krijgen, of dit nu uit officiële, of uit conspiracy bronnen afkomstig is. Het is en blijft eenzijdig, en gericht op het spectaculaire, met een hoog entertainment gehalte. Kortom: De media laat liever een mooie conspiracy theorie zien, dan de saaie werkelijkheid.
Plaats reactie