Verslag EO-Jongerendag.

Madel
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 mei 2016, 17:19

Re: Verslag EO-Jongerendag.

Bericht door Madel »

Johann Gottfried Walther schreef:
Madel schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:
En wat dan met de eeuwige dorst, de worm die niet sterft, het eeuwige vuur? En andere beelden die duidelijk op de verdoemenis (de hel) wijzen. En die Christus noemt. Alsook het eeuwige oordeel en de vloek...
Jesaja 66:23 En het zal geschieden dat van nieuwe maan tot nieuwe maan
en van sabbat tot sabbat
alle vlees zal komen
om zich neer te buigen voor Mijn aangezicht, zegt de HEERE.
24 En zij zullen de stad uit gaan en zien
de dode lichamen van de mannen die tegen Mij in opstand zijn gekomen;
want hun worm zal niet sterven
en hun vuur zal niet uitgeblust worden,
en zij zullen voor alle vlees een afgrijzen zijn.
Marcus 9v42 En zo wie een van deze kleinen, die in Mij geloven, ergert, het ware hem beter, dat een molensteen om zijn hals gedaan ware, en dat hij in de zee geworpen ware.
43 En indien uw hand u ergert, houwt ze af; het is u beter verminkt tot het leven in te gaan, dan de twee handen hebbende, heen te gaan in de hel, in het onuitblusselijk vuur;
44 Waar hun worm niet sterft, en het vuur niet uitgeblust wordt.
45 En indien uw voet u ergert, houwt hem af; het is u beter kreupel tot het leven in te gaan, dan de twee voeten hebbende, geworpen te worden in de hel, in het onuitblusselijk vuur;
46 Waar hun worm niet sterft, en het vuur niet uitgeblust wordt.
47 En indien uw oog u ergert, werpt het uit; het is u beter maar een oog hebbende in het Koninkrijk Gods in te gaan, dan twee ogen hebbende, in het helse vuur geworpen te worden;
48 Waar hun worm niet sterft, en het vuur niet uitgeblust wordt.

Zoals een theoloog al eens zei: Als je de hel ontkent, ontken je de autoriteit van Jezus Christus en Gods woord.
Jezus aanhaling in Marcus is terug te leiden naar Jesaja 66:23-24. Een bekende gedeelte voor de toehoorders aldaar.
daarbij komt het dat het in essentie gaat om de zaak: dood en Leven. niet "leven in de hel" versus " leven in de hemel.

Als je in gangbare hel van het christendom gelooft ontken je namelijk de dood. Het lichaam valt af /gaat dood doch de persoon in kwestie slaat op het zelfde ogenblik zijn ogen op in de eeuwigheid. Hij leeft dus gewoon door alleen in een andere plaats. Dat kan niet waar zijn en maakt het verlossingswerk van Christus volledig overbodig. Dan had bijvoorbeeld de dood niet overwonnen hoeven worden.

Me dunkt dat het indirect ontkennen van de dood en daarmee het verlossingswerk overbodig makend, zwaarder weegt dan het ontkennen van een eeuwig durende hel.

Hoe kan God, geboren zondaren die dood liggen in hun zonden en misdaden, voor eeuwig straffen in een eindeloze marteling die op deze aarde zijns gelijke niet heeft gehad qua praktijken?

Dood is volgens de Bijbel dood. ofwel, een toestand waarin geen werk, geen overleg en niemands Gods lof zingt etc.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4755
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Verslag EO-Jongerendag.

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Ik ga niet verder hierop in. Lees de Bijbel maar eens goed. En volg niet uw eigen ideeën en interpretatie.
De Bijbel leert een dood, en een eeuwige dood (tweede dood), zie ook Openbaring.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verslag EO-Jongerendag.

Bericht door -DIA- »

De reacties zijn een schoolvoorbeeld van het verval in reformatorisch Nederland.
In deze tijd denken sommigen wel bij bepaalde zaken: WWJD?
Ik denk dat deze mensen niet echt begrijpen wat dit inhoudt.
Ik kan wel terugdenken aan een tijd dat er nog mensen waren bedeeld met tere Godsvreze.
Die vond je niet op straat om te shoppen, niet aan het strand, niet op de kermis, en zijn dit geen
kinderspelletjes vergeleken met de EO Jongerendag?
Het mag best beschreven worden zoals het is. Niet met allerlei eufemistische worden verbloemen
wat echt gebeurt. Was Elia ook zo zachtzinnig tegenover de Baälpriesters?
Soms, wat zeg ik, we moeten elke keer weer wakker geschud worden om niet aan zoiets te wennen.
Wennen maakt de afval eerst minder erg, en daarna zeggen we: Laat ze maar... Als ze er plezier
in hebben, ze zijn maar één maal jong. Zou dat denken en redeneren in de lijn van de Reformatie
en Nadere Reformatie liggen, en is het naar het Woord?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Verslag EO-Jongerendag.

Bericht door Curatorium »

-DIA- schreef: Ik kan wel terugdenken aan een tijd dat er nog mensen waren bedeeld met tere Godsvreze.
Die vond je niet op straat om te shoppen, niet aan het strand, niet op de kermis, en zijn dit geen
kinderspelletjes vergeleken met de EO Jongerendag?
Heel bijzonder. In de Bijbel lees ik nergens dat een kind van God niet mag winkelen, of niet van de natuur mag genieten op het strand.
Madel
Berichten: 64
Lid geworden op: 12 mei 2016, 17:19

Re: Verslag EO-Jongerendag.

Bericht door Madel »

Johann Gottfried Walther schreef:Ik ga niet verder hierop in. Lees de Bijbel maar eens goed. En volg niet uw eigen ideeën en interpretatie.
De Bijbel leert een dood, en een eeuwige dood (tweede dood), zie ook Openbaring.
Het is uw goed recht hier niet verder op in te gaan. Wel wil ik nog een korte opmerking maken over de tweede dood. Openbaring 20:14:
En de dood en de hel werden geworpen in den poel des vuurs; dit is de tweede dood.

Hier worden de dood EN de hel geworpen in de poel des vuurs, welk is de tweede dood. Als ik het met uw worden zou zeggen dan wordt de hel in de hel geworpen!

De Bijbel kent geen uitdrukking als zijnde : eeuwige dood.

Ik voor u, daar gij anders de eeuwige dood had moeten sterven.” een bekende uitdrukking maar geen Bijbelse uitdrukking.

Christus heeft de dood overwonnen, God zij dank!
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4755
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Verslag EO-Jongerendag.

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Romeinen 8vers 1: Zo is er dan nu geen verdoemenis voor degenen, die in Christus Jezus zijn, die niet naar het vlees wandelen, maar naar den Geest.

Openbaring 20v (Herziene statenvertaling)
11 En ik zag een grote witte troon, en Hem Die daarop zat. Voor Zijn aangezicht vluchtten de aarde en de hemel weg, zodat er geen plaats meer voor hen te vinden was.
12 En ik zag de doden, klein en groot, voor God staan. En de boeken werden geopend en nog een ander boek werd geopend, namelijk het boek des levens. En de doden werden geoordeeld overeenkomstig wat in de boeken geschreven stond, naar hun werken.
13 En de zee gaf de doden die in haar waren. Ook de dood en het rijk van de dood gaven de doden die in hen waren, en zij werden geoordeeld, ieder overeenkomstig zijn werken.
14 En de dood en het rijk van de dood werden in de poel van vuur geworpen. Dit is de tweede dood.
15 En als iemand niet bleek ingeschreven te zijn in het boek des levens, werd hij in de poel van vuur geworpen.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verslag EO-Jongerendag.

Bericht door -DIA- »

Curatorium schreef:
-DIA- schreef: Ik kan wel terugdenken aan een tijd dat er nog mensen waren bedeeld met tere Godsvreze.
Die vond je niet op straat om te shoppen, niet aan het strand, niet op de kermis, en zijn dit geen
kinderspelletjes vergeleken met de EO Jongerendag?
Heel bijzonder. In de Bijbel lees ik nergens dat een kind van God niet mag winkelen, of niet van de natuur mag genieten op het strand.
oke
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Wim Anker
Berichten: 3873
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Verslag EO-Jongerendag.

Bericht door Wim Anker »

Curatorium schreef:
-DIA- schreef: Ik kan wel terugdenken aan een tijd dat er nog mensen waren bedeeld met tere Godsvreze.
Die vond je niet op straat om te shoppen, niet aan het strand, niet op de kermis, en zijn dit geen
kinderspelletjes vergeleken met de EO Jongerendag?
Heel bijzonder. In de Bijbel lees ik nergens dat een kind van God niet mag winkelen, of niet van de natuur mag genieten op het strand.
Een mooi voorbeeld van een reactie die niet getuigd van enig benul van prioriteiten.
Bestraf @Dia - die terecht onbijbelse dingen aanwijst ij zijn posting - omdat hij zeer voorzichtig is in het opzoeken van mogelijke verleidingen als zijnde "wettisch" maar laat @Madel - welks ketterijen haar zullen doen ten onder gaan zo zij zich niet bekeerd - ongewaarschuwd.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 08 jun 2016, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Verslag EO-Jongerendag.

Bericht door Tiberius »

@Madel, met je laatste berichten ga je buiten de kaders van dit forum.
Ik verzoek je om daar binnen te blijven.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Verslag EO-Jongerendag.

Bericht door Mara »

parsifal schreef: Weet je zeker dat het om alverzoening gaat? (Alverzoening is dat iedereen uiteindelijk zalig wordt, of men nu gelooft of niet). Dat men op de jongerendag niet altijd al te reformatorisch is en dat het af en toe een herrie is is niet nieuw.
In de reacties staat een verslagje van Omega, die was er de hele dag bij.
Enkele citaten van hem:
want ze gaan volgens presentator Joram Kaat toch allemaal naar de hemel. Je hoeft niet te komen zoals je bent, maar je mag blijven zoals je bent. En zo jaagt de EO deze jonge zielen met een leugenleer rechtstreeks de eeuwige dood in.

Aardig artikel vanmorgen in de Gelderlander waarin zowel bezoekers van de EOJD als die van metalconcerten werden geïnterviewd. Conclusie: ze zouden zonder problemen naar elkaars bijeenkomsten kunnen gaan. Vinden ze

God is niet alleen liefde, maar Hij doet ook lief. Je mag blijven zoals je bent en Hij past Zich wel aan, aan jou. En het grote nieuws: iedereen gaat naar de hemel. Je hart breekt als je ziet en hoort dat daar 25.000 zielen zitten die alles voor zoete koek slikken, ook de refojongeren.

En dat vind jij geen alverzoening of dwaalleer?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9143
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Verslag EO-Jongerendag.

Bericht door parsifal »

Mara schreef:
parsifal schreef: Weet je zeker dat het om alverzoening gaat? (Alverzoening is dat iedereen uiteindelijk zalig wordt, of men nu gelooft of niet). Dat men op de jongerendag niet altijd al te reformatorisch is en dat het af en toe een herrie is is niet nieuw.
In de reacties staat een verslagje van Omega, die was er de hele dag bij.
Enkele citaten van hem:
want ze gaan volgens presentator Joram Kaat toch allemaal naar de hemel. Je hoeft niet te komen zoals je bent, maar je mag blijven zoals je bent. En zo jaagt de EO deze jonge zielen met een leugenleer rechtstreeks de eeuwige dood in.

Aardig artikel vanmorgen in de Gelderlander waarin zowel bezoekers van de EOJD als die van metalconcerten werden geïnterviewd. Conclusie: ze zouden zonder problemen naar elkaars bijeenkomsten kunnen gaan. Vinden ze

God is niet alleen liefde, maar Hij doet ook lief. Je mag blijven zoals je bent en Hij past Zich wel aan, aan jou. En het grote nieuws: iedereen gaat naar de hemel. Je hart breekt als je ziet en hoort dat daar 25.000 zielen zitten die alles voor zoete koek slikken, ook de refojongeren.

En dat vind jij geen alverzoening of dwaalleer?
Als dit zo gezegd is, dan is het alverzoening ja. Verder is het inderdaad dwaalleer die verder gaat dan alverzoening (want zelfs veel mensen die alverzoening aanhangen zullen "blijven zoals je bent" als slecht omschrijven, hoewel het volgens hen niet tot straf leidt).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Verslag EO-Jongerendag.

Bericht door Panny »

De EO jongerendag gaat inderdaad steeds meer de verkeerde kant op.
Gelukkig gaan de bezoekersaantallen wel de goede kant op: Van 50.000 in het hoogtepunt, naar 25.000 nu.
Al zijn dat er natuurlijk nog steeds veel te veel.
Het wordt ook steeds makkelijker op deze manier om mens te overtuigen dat de EO jongerendag niet Bijbels is.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Verslag EO-Jongerendag.

Bericht door Mara »

De EO-jongerendag komt naar Rotterdam. Op 25 mei wordt het grootste christelijke muziekevenement voor jongeren in Europa gehouden in Rotterdam Ahoy. Het is voor het eerst dat het evenement in onze regio plaatsvindt.

Eerder edities van de jongerendag vonden plaats in stadions van Ajax, Utrecht of Vitesse. Ahoy is een stuk kleiner. Volgens de EO past dat beter bij de huidige trend. Door de concurrentie van steeds meer christelijke evenementen, past een kleinere locatie beter.

bron: Rijnmond.nl
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie