Ik zeg ook niet dat je dat beweert, maar het is o zo belangrijk dat iemand die de normen en waarden op de jeugd over mag (moet) dragen dat ook kan. Enerzijds moet hij weten waarover hij het heeft (beter gezegd, over Wie hij het heeft), anderzijds moet hij weten hoe hij dat over moet dragen.samanthi schreef:Dat beweer ik nier, maar wel de geloofsoverdrachtnormen en waarden.Mannetje schreef:Daarbij komt dat een docent die de Heere kent daarmee nog niet meteen een goede docent is...samanthi schreef:
In beide modellen zitten hiaten mijn voorkeur gaat uit naar model 1 maar de raad van bestuur en de directie moet wel stevig staan, je hebt alleen volledig rendement als de docenten de Heere kennen, maar ik besef dat dit niet haalbaar is, wie gaat er beslissen wie er als docent toegelaten worden?
Van leerlingen hoor ik verhalen over catechisaties... Goedbedoelende ambtsdragers... Mensen die de Heere van harte liefhebben. Maar catechiseren kunnen ze niet. En de jeugd leert er niets...
Dit komt ook voor bij docenten.