Omgangsvormen Mike Pence met vrouwen

Hendrien
Berichten: 1323
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Omgangsvormen Mike Pence met vrouwen

Bericht door Hendrien »

Ik lees net in de krant dat er in Amerika ophef is ontstaan rond Mike Pence, omdat hij niet wil lunchen of dineren met een vrouw alleen, uitgezonderd met zijn eigen vrouw. Ook Lloyd-Jones woonde nooit een "social event" bij zonder zijn vrouw. Er zijn in Amerika nog meer evangelische mannen die als regel hebben dat ze nooit met een andere vrouw alleen willen zijn. Wat vinden jullie hiervan? Mag dit in Nederland ook wat meer nadruk kregen?
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9143
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Omgangsvormen Mike Pence met vrouwen

Bericht door parsifal »

Hendrien schreef:Ik lees net in de krant dat er in Amerika ophef is ontstaan rond Mike Pence, omdat hij niet wil lunchen of dineren met een vrouw alleen, uitgezonderd met zijn eigen vrouw. Ook Lloyd-Jones woonde nooit een "social event" bij zonder zijn vrouw. Er zijn in Amerika nog meer evangelische mannen die als regel hebben dat ze nooit met een andere vrouw alleen willen zijn. Wat vinden jullie hiervan? Mag dit in Nederland ook wat meer nadruk kregen?
Ik weet dat bij Billy Graham en de mensen in zijn organisatie de regel was om nooit de deur te sluiten bij besprekingen tussen een man en een vrouw. Lijkt me niet ongezond. Zolang het zelfgekozen regels blijven en anderen niet minder worden geacht als ze deze regel niet hebben, lijkt het me goed en voor velen aanbevelenswaardig.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Omgangsvormen Mike Pence met vrouwen

Bericht door Mara »

Hmm, ik denk dat het heel lastig wordt.
Hoed u voor de schijn des kwaads, denkt hij waarschijnlijk en een gerucht is er al snel en moeilijk uit te roeien.
Maar het is nu eenmaal zo dat vrouwen steeds vaker op een hoge post zitten en hij nu eenmaal niet altijd met een chaperonne op stap kan.
In Nederland is hier geen breed draagvlak voor, denk ik.
En wat te doen als de chauffeur van de politicus een vrouw is (of andersom), dan nooit samen in 1 auto?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Omgangsvormen Mike Pence met vrouwen

Bericht door Dodo »

Mike Pence zal geen vrouwelijke chauffeur hebben.
Ik denk dat het te prijzen is in hem, dat hij zich bewust is van de gevaren van veel een-op-een-contact tussen een man en een vrouw. En je goede naam ben je zo kwijt, en die terugkrijgen is een lange weg.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Omgangsvormen Mike Pence met vrouwen

Bericht door Zita »

Ik vind het wel wat heel krampachtig, en een tikje overdreven. Ik kan zelf prima met een man in een ruimte zijn zonder dat er ongeregeldheden plaatsvinden.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Omgangsvormen Mike Pence met vrouwen

Bericht door DDD »

Zita schreef:Ik vind het wel wat heel krampachtig, en een tikje overdreven. Ik kan zelf prima met een man in een ruimte zijn zonder dat er ongeregeldheden plaatsvinden.
Gelukkig maar. Ik heb hier werkelijk nog nooit over nagedacht. Maar dat betekent dat hij nooit met een vriendin of collega kan afspreken zonder zijn echtgenote. Ik vind dat nogal wat. Je zult toch twee aardrijkskundeleraren hebben op één school. Het is in ieder geval een tamelijk extreem standpunt.
Charles
Berichten: 1552
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Omgangsvormen Mike Pence met vrouwen

Bericht door Charles »

Hendrien schreef:Ik lees net in de krant dat er in Amerika ophef is ontstaan rond Mike Pence, omdat hij niet wil lunchen of dineren met een vrouw alleen, uitgezonderd met zijn eigen vrouw. Ook Lloyd-Jones woonde nooit een "social event" bij zonder zijn vrouw. Er zijn in Amerika nog meer evangelische mannen die als regel hebben dat ze nooit met een andere vrouw alleen willen zijn. Wat vinden jullie hiervan? Mag dit in Nederland ook wat meer nadruk kregen?
Kan me daar wel in vinden ja. Ik zou niet alleen met een vriendin uit eten gaan zonder mn vrouw er bij. Heb het bij een vrouwelijke collega fout zien gaan. Vooraf hadden we er een discussie over.

Dat neemt niet weg dat ik natuurlijk vaak zat op stap ben ofzo met een vrouwelijke collega en overleggen heb. Maar ik zou niet 's avonds gezellig met een vriendin samen gaan dineren om bij te praten.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Omgangsvormen Mike Pence met vrouwen

Bericht door Zita »

Pence heeft het over zijn professionele context. Dan vind ik het raar.
Hij gaat ook niet zonder zijn vrouw naar professionele bijeenkomsten waar alcohol geschonken wordt. Misschien is dat in de VS een minder raar standpunt dan in Nederland, maar ik kan me daar erg weinig bij voorstellen (behalve dat hij zijn vrouw ook een gezellig feestje gunt).
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Omgangsvormen Mike Pence met vrouwen

Bericht door Zita »

Misschien is een afgeleide vorm toch wel herkenbaar: jonge mannelijke collega's voeren veelal geen één op één gesprekken met vrouwelijke leerlingen met de deur van het lokaal dicht. Die deur staat op een kier.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Omgangsvormen Mike Pence met vrouwen

Bericht door DDD »

Maar dat vind ik iets heel anders. Ik zou het weer raar vinden, als ze dat wel deden. Dat hangt natuurlijk ook samen met de gezagsverhoudingen, minderjarigheid en de professionele context, waarin seksuele omgang strafbaar is en je er alles aan moet doen om te voorkomen dat je daarvan beschuldigd wordt of in de verleiding komt. Maar je zou ook kunnen stellen dat je dat dan breder moet doortrekken. Ik zou er dan trouwens meer een voorstander van zijn om glazen spreekkamers te maken, al zullen leerlingen dat ook niet altijd prettig vinden.

Ik zou zo niet met mijn collega´s kunnen werken. Ieder functioneringsgesprek is een één op één-gesprek, in een afgesloten ruimte.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Omgangsvormen Mike Pence met vrouwen

Bericht door helma »

Als bekend is dat juist op zulke bijeenkomsten veel geflirt wordt bijvoorbeeld... Ik denk niet dat zo'n beslissing uit de lucht komt vallen. Ik vind het dapper dat hij zo'n standpunt inneemt in een wereld waar huwelijken massaal sneuvelen. En waar liefde en trouw ingewisseld worden door een gevoel van verliefdheid waar je plotseling door wordt overvallen en je echt wat mee moet doen (behalve weerstaan). Hij laat zien dat voor hem het huwelijk heilig is en wil niets doen wat dat in gevaar kan brengen. Hulde! Waren er maar meer zulke voorzichtige echtgenoten...
CvdW
Berichten: 2918
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Omgangsvormen Mike Pence met vrouwen

Bericht door CvdW »

"Leidt ons niet in verzoeking". Geldt dat voor u ook nog?

Zoals koning Boudewijn deed in België. Aftreden, omdat hij abortuswet niet wilde tekenen. Hier heb ik diep respect voor. Dit geldt ook voor Mike Pence. Dat er gebed mag wezen in de binnenkamer voor Mik Pence.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Omgangsvormen Mike Pence met vrouwen

Bericht door refo »

Zita schreef:Misschien is een afgeleide vorm toch wel herkenbaar: jonge mannelijke collega's voeren veelal geen één op één gesprekken met vrouwelijke leerlingen met de deur van het lokaal dicht. Die deur staat op een kier.
Ik heb me laten vertellen dat in scholen alle deuren van een raam voorzien moeten zijn, ernaast of erin, zodat altijd van buitenaf te zien is wat zich binnen afspeelt.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Omgangsvormen Mike Pence met vrouwen

Bericht door Mara »

Terwijl de ziekenhuizen het heel gewoon vinden als mannen en vrouwen tezamen op een kamer liggen.
DDD schreef:Ik zou zo niet met mijn collega´s kunnen werken. Ieder functioneringsgesprek is een één op één-gesprek, in een afgesloten ruimte.
Het was nooit anders.
Ik zat als meisje van 12 nog wel eens bij mijn vader op schoot, wordt dat nu ook als verdacht gezien?
Tot welke leeftijd kan een vader zijn dochter nog in bad of onder de douche zetten en afdrogen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3937
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Omgangsvormen Mike Pence met vrouwen

Bericht door Terri »

Mara schreef:Terwijl de ziekenhuizen het heel gewoon vinden als mannen en vrouwen tezamen op een kamer liggen.
DDD schreef:Ik zou zo niet met mijn collega´s kunnen werken. Ieder functioneringsgesprek is een één op één-gesprek, in een afgesloten ruimte.
Het was nooit anders.
Ik zat als meisje van 12 nog wel eens bij mijn vader op schoot, wordt dat nu ook als verdacht gezien?
Tot welke leeftijd kan een vader zijn dochter nog in bad of onder de douche zetten en afdrogen?
Gemengd op zalen in het ziekenhuis vind ik persoonlijk heel akelig.
Gelukkig is er soms wel inspraak mogelijk.
Plaats reactie