Kleine kerkgeschiedenis

Plaats reactie
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Kleine kerkgeschiedenis

Bericht door -DIA- »

Ik ontdek net dat in Rijssen een serie staat over het ontstaan van de Gereformeerde Gemeenten in Rijssen. Omdat ik geen regelmatig huis-aan-huis-blad lezer ben ontdekte ik dat men al aan deel 5 is.
In het archief van Rijssens Nieuwsblad is nog een beetje na te lezen. De 2 laatste aflevringen staan in nummer 27 en 29. Deze keer goed gedocumenteerd, en geschrevene door een ouderling van onze gemeente. Dezelfde die ook de levensbeschrijving van ouderling Ligtenberg schreef en onder meer het jubileumboek van de Geref. Gem. te Wierden. Geen karikaturen dus, en mooi en helder geschreven. Jammer dat ik de eerste 3 afleveringen heb gemist

De laatste twee zijn hier nog na te lezen. Zoals gezegd in nummer 27 en 29:
http://rijssensnieuwsblad.nl/krant
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kleine kerkgechiedenis

Bericht door refo »

Als je op nummer 26 klikt krijg je in de adresbalk dat nummer te zien. Als je er 25 van maakt krijg je nummer 25.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine kerkgechiedenis

Bericht door -DIA- »

refo schreef:Als je op nummer 26 klikt krijg je in de adresbalk dat nummer te zien. Als je er 25 van maakt krijg je nummer 25.
De site lijkt net geactualiseerd. Er worden steeds de laatste 3 nummers in het archief weergegeven. Vanmorgen stond nr 25 nog in het archief, en nu is die verdwenen ten gunste van het laatste nummer.
Dat zal de oorzaak zijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Kleine kerkgechiedenis

Bericht door refo »

Ik kan ook nummer 23 zien. Gewoon nummer 25 openen. Dan in de adresbalk van je browser de 5 in een 3 veranderen. Enter en ziedaar nummer 23.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine kerkgechiedenis

Bericht door -DIA- »

refo schreef:Ik kan ook nummer 23 zien. Gewoon nummer 25 openen. Dan in de adresbalk van je browser de 5 in een 3 veranderen. Enter en ziedaar nummer 23.
Ik zie hier alleen 26 tot 29. Misschien is bovenstaande te proberen. Zou mooi zijn als alle artikelen nog te lezen waren.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Marco
Berichten: 3580
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Kleine kerkgechiedenis

Bericht door Marco »

-DIA- schreef:
refo schreef:Ik kan ook nummer 23 zien. Gewoon nummer 25 openen. Dan in de adresbalk van je browser de 5 in een 3 veranderen. Enter en ziedaar nummer 23.
Ik zie hier alleen 26 tot 29. Misschien is bovenstaande te proberen. Zou mooi zijn als alle artikelen nog te lezen waren.
Verder terug dan week 22 (nummer 3) wordt het niet.

http://hyperlocal.persgroep.nl/data/RNB/23/index.html
http://hyperlocal.persgroep.nl/data/RNB/22/index.html
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine kerkgechiedenis

Bericht door -DIA- »

Marco schreef:
-DIA- schreef:
refo schreef:Ik kan ook nummer 23 zien. Gewoon nummer 25 openen. Dan in de adresbalk van je browser de 5 in een 3 veranderen. Enter en ziedaar nummer 23.
Ik zie hier alleen 26 tot 29. Misschien is bovenstaande te proberen. Zou mooi zijn als alle artikelen nog te lezen waren.
Verder terug dan week 22 (nummer 3) wordt het niet.

http://hyperlocal.persgroep.nl/data/RNB/23/index.html
http://hyperlocal.persgroep.nl/data/RNB/22/index.html
Ik had het intussen ook ontdekt.
De url wordt dan veranderd in hyperlocal.persgroep enz.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10412
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine kerkgeschiedenis

Bericht door Zita »

Topictitel aangepast. Gechiedenis staat een beetje vreemd. :garde

Misschien kun je de lieden van dat krantje een mail sturen of ze die eerste paar artikelen naar je zouden willen opsturen. Of de ouwe kranten uitzoeken.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine kerkgeschiedenis

Bericht door -DIA- »

Zita schreef:Topictitel aangepast. Gechiedenis staat een beetje vreemd. :garde

Misschien kun je de lieden van dat krantje een mail sturen of ze die eerste paar artikelen naar je zouden willen opsturen. Of de ouwe kranten uitzoeken.
Het "krantje" was van de BDU, waar ook het RD wordt gedrukt. Dit jaar is het overgenomen door de multinational (kweenie presies) de Persgroep. Een Belgisch mediabedrijf, verder bekend van de dagbladen AD, Trouw, Volkskrant (de Nederlandse tak) en een hele reeks regionale dagbladen die nu onder het AD vallen.
Het ging trouwens (maar dat is mijn mening) wel over de kleine kerkgeschiedenis. Hoe moet je het anders noemen? Lokale geschiedenis is dacht ik in dit verband iets minder gangbaar.
Ik meen dat "kleine kerkgeschiedenis" een algemene benaming is voor de (lokale) geschiedenis van afgescheiden kerken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine kerkgeschiedenis

Bericht door Tiberius »

Ze bedoelt dat er een spelfout in de topictitel stond.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine kerkgeschiedenis

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:Ze bedoelt dat er een spelfout in de topictitel stond.
Wat had ik verkeerd gespeld dan? Ik ben benieuwd.
Gebeurt me wel vaker dat ik een foutje maak, of een woord oversla (ben ik in gedachten verder dan met typen), maar doorgaans, als ik serieus iets typ maak ik niet vaak spelfauten. Hooguit (maar dan weet ik het wel) dat per ongeluk een d gevolgdt wordt door een t. Maar dat is niet omdat ik het niet weet, als u begrijpt wat ik bedoel. :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10412
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine kerkgeschiedenis

Bericht door Zita »

-DIA- schreef:
Tiberius schreef:Ze bedoelt dat er een spelfout in de topictitel stond.
Wat had ik verkeerd gespeld dan? Ik ben benieuwd.
Gebeurt me wel vaker dat ik een foutje maak, of een woord oversla (ben ik in gedachten verder dan met typen), maar doorgaans, als ik serieus iets typ maak ik niet vaak spelfauten. Hooguit (maar dan weet ik het wel) dat per ongeluk een d gevolgdt wordt door een t. Maar dat is niet omdat ik het niet weet, als u begrijpt wat ik bedoel. :)
Zoals ik al typte: er stond eerst 'kerkgechiedenis', dus met een S te weinig. Zie ook de topictitel boven bericht 2 en verder.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine kerkgeschiedenis

Bericht door -DIA- »

Zita schreef:
-DIA- schreef:
Tiberius schreef:Ze bedoelt dat er een spelfout in de topictitel stond.
Wat had ik verkeerd gespeld dan? Ik ben benieuwd.
Gebeurt me wel vaker dat ik een foutje maak, of een woord oversla (ben ik in gedachten verder dan met typen), maar doorgaans, als ik serieus iets typ maak ik niet vaak spelfauten. Hooguit (maar dan weet ik het wel) dat per ongeluk een d gevolgdt wordt door een t. Maar dat is niet omdat ik het niet weet, als u begrijpt wat ik bedoel. :)
Zoals ik al typte: er stond eerst 'kerkgechiedenis', dus met een S te weinig. Zie ook de topictitel boven bericht 2 en verder.
Ik was een beetje dom... :(
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine kerkgeschiedenis

Bericht door Tiberius »

-DIA- schreef:
Tiberius schreef:Ze bedoelt dat er een spelfout in de topictitel stond.
Wat had ik verkeerd gespeld dan? Ik ben benieuwd.)
Een typefout, bedoel ik.
Plaats reactie