Scholenfusie, goed of slecht plan?

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Scholenfusie, goed of slecht plan?

Bericht door Mara »

merel schreef:
Orchidee schreef:Idd dat zou mooi zijn, als er hier plaatselijk een goede christelijke school was geweest had ik mijn kinderen daar ook op gedaan.
Een broer van mij heeft 2 kinderen en die zitten beiden op een school met de bijbel in het dorp.
Prima school!
Maar er zijn ook mededorpelingen die 15 km verderop een reformatorische school bezoeken.
Jammer, samen sta je veel sterker!
Waaraan moet een goede chr school voldoen? Ik kan mij ( met de beperkte kennis die ik heb over jouw dorp ;) ) nl. niet voorstellen dat er in jouw dorp geen 'goede' chr school is.
Zelfs een reformatorische!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Leerling
Verbannen
Berichten: 349
Lid geworden op: 15 mar 2016, 17:14

Re: Scholenfusie, goed of slecht plan?

Bericht door Leerling »

Snap wel wat je bedoeld, Orchidee. Sommige scholen worden overheerst door bepaalde kerken, denk ik ook in jouw woonplaats. En als je dan niet van dergelijke kerken lid bent, ben je dus een buitenbeentje. Ik zat op een GG-school, nou je hoorde er niet bij als niet-GG. Zelfs de directeur keek met onderscheid naar zijn leerlingen!
June 24. 2016 #HistoryDay #Brexit #NextNetherlands #Nexit #End-of-EU
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Scholenfusie, goed of slecht plan?

Bericht door Mara »

Leerling schreef:Snap wel wat je bedoeld, Orchidee. Sommige scholen worden overheerst door bepaalde kerken, denk ik ook in jouw woonplaats. En als je dan niet van dergelijke kerken lid bent, ben je dus een buitenbeentje. Ik zat op een GG-school, nou je hoorde er niet bij als niet-GG. Zelfs de directeur keek met onderscheid naar zijn leerlingen!
Heel opmerkelijk, in het bejaardenhuis was het eigenlijk niet anders.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Scholenfusie, goed of slecht plan?

Bericht door Orchidee »

merel schreef:
Orchidee schreef:Idd dat zou mooi zijn, als er hier plaatselijk een goede christelijke school was geweest had ik mijn kinderen daar ook op gedaan.
Een broer van mij heeft 2 kinderen en die zitten beiden op een school met de bijbel in het dorp.
Prima school!
Maar er zijn ook mededorpelingen die 15 km verderop een reformatorische school bezoeken.
Jammer, samen sta je veel sterker!
Waaraan moet een goede chr school voldoen? Ik kan mij ( met de beperkte kennis die ik heb over jouw dorp ;) ) nl. niet voorstellen dat er in jouw dorp geen 'goede' chr school is.
Die is er idd. niet @Merel.
Helaas!
Wij hebben niet zo,n basisschool als bijv. de Triangel in Capelle Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Scholenfusie, goed of slecht plan?

Bericht door merel »

De triangel ken ik verder ook niet ;) .
Onze kinderen gaan naar een pc school, met positief chr docenten van allerlei kerken. De vrouw van onze ds geeft er ook les. De kinderen komen uit de wijk, dus ook onkerkelijken, maar ook veel hervormden, vrijgemaakten, evangelische en cgk. Elk kind wordt geacht aan alles mee te doen en de christelijke identiteit staat op de voorgrond.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: RE: Re: RE: Re: Scholenfusie, goed of slecht plan?

Bericht door Habitat »

Orchidee schreef: Wij hebben niet zo,n basisschool als bijv. de Triangel in Capelle Afbeelding
Ik zie op internet dat dit een gereformeerde basisschool is. Wat is uw ervaring hiermee? Zijn dat goede basisscholen?
Hendrien
Berichten: 1323
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Scholenfusie, goed of slecht plan?

Bericht door Hendrien »

Mara schreef:
Leerling schreef:Snap wel wat je bedoeld, Orchidee. Sommige scholen worden overheerst door bepaalde kerken, denk ik ook in jouw woonplaats. En als je dan niet van dergelijke kerken lid bent, ben je dus een buitenbeentje. Ik zat op een GG-school, nou je hoorde er niet bij als niet-GG. Zelfs de directeur keek met onderscheid naar zijn leerlingen!
Heel opmerkelijk, in het bejaardenhuis was het eigenlijk niet anders.
Mijn ervaringen zijn gelukkig totaal anders! Ligt misschien ook aan je eigen opstelling?? Als je je een buitenbeentje voelt, word je het misschien ook!
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Scholenfusie, goed of slecht plan?

Bericht door Orchidee »

Precies, je kan je zo'n buitenbeentje voelen op een reformatorische school.
Ik heb dat zelf ook ervaren.

De Triangel is een goede gereformeerde school

Wij als kinderen en natuurlijk mijn moeder zelf vinden het heel fijn om in een protestants-christelijke verzorgings/verpleeghuis te wonen.
Een bewuste keuze.
Geen Salem bijv.
Daar zouden wij ook weer buitenbeentjes zijn
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Scholenfusie, goed of slecht plan?

Bericht door Ad Anker »

Orchidee schreef:Precies, je kan je zo'n buitenbeentje voelen op een reformatorische school.
Ik heb dat zelf ook ervaren.Afbeelding

De Triangel is een goede gereformeerde schoolAfbeelding

Wij als kinderen en natuurlijk mijn moeder zelf vinden het heel fijn om in een protestants-christelijke verzorgings/verpleeghuis te wonen.
Een bewuste keuze.
Geen Salem bijv.
Daar zouden wij ook weer buitenbeentjes zijnAfbeelding
Kwestie van jezelf aanpassen?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Scholenfusie, goed of slecht plan?

Bericht door Orchidee »

Dat geld ook vice versa en dan word er niet thuis gegeven of een gebod opgelegd ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Scholenfusie, goed of slecht plan?

Bericht door Ad Anker »

Orchidee schreef:Dat geld ook vice versa en dan word er niet thuis gegeven of een gebod opgelegd ;)
Dat is flauw. Als er een school is van een bepaalde richting dan pas je je daarop aan en vraag je niet of zij zich aanpassen. Wil je dat niet dan ben je wellicht een buitenbeentje en accepteer dat gewoon.
Leerling
Verbannen
Berichten: 349
Lid geworden op: 15 mar 2016, 17:14

Re: Scholenfusie, goed of slecht plan?

Bericht door Leerling »

Ad Anker schreef:
Orchidee schreef:Dat geld ook vice versa en dan word er niet thuis gegeven of een gebod opgelegd ;)
Dat is flauw. Als er een school is van een bepaalde richting dan pas je je daarop aan en vraag je niet of zij zich aanpassen. Wil je dat niet dan ben je wellicht een buitenbeentje en accepteer dat gewoon.
Nou vriend Anker het gaat nog geeneens om het aanpassen. Orchidee zal net als mij zaken accepteren en respecteren. Het gaat meer om de subtiele onderlaag. Maar goed dat valt als buitenstaander moeilijk uit te leggen aan een binnenstadder.
June 24. 2016 #HistoryDay #Brexit #NextNetherlands #Nexit #End-of-EU
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Scholenfusie, goed of slecht plan?

Bericht door Orchidee »

jij begrijpt het
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Scholenfusie, goed of slecht plan?

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:Precies, je kan je zo'n buitenbeentje voelen op een reformatorische school.
Ik heb dat zelf ook ervaren.Afbeelding

De Triangel is een goede gereformeerde schoolAfbeelding

Wij als kinderen en natuurlijk mijn moeder zelf vinden het heel fijn om in een protestants-christelijke verzorgings/verpleeghuis te wonen.
Een bewuste keuze.
Geen Salem bijv.
Daar zouden wij ook weer buitenbeentjes zijnAfbeelding
Misschien dat u zelf niet merkt dat u hier uzelf niet over hebt voor smaadheid?
Hoe kijkt u dan aan tegen het Bijbelwoord: Mijn volk zal alleen wonen?
En... vermeng u niet met degenen die naar verandering staan?
En: Gij zult van allen gehaat worden om Mijns Naams wil?
En nog veel meer teksten.
Elke christen zal de smaadheid van Christus dragen, en als we ons niet over hebben voor
deze smaadheid en verachting lijkt me heel slap en onbijbels.
Ik bedoel hier niets kwaads mee, maar ik merk dat u op meerdere punten niet reformatorisch denkt.
En elkaar opscherpen hoeft verkeerd te zijn, als we het maar niet op een verkeerde manier doen.
Een christen moet niet met de wereld meegaan, maar daar zover mogelijk van verwijderd blijven.
Dat geeft zeker strijd, maar het is ook een strijd, want verwachten we anders?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Scholenfusie, goed of slecht plan?

Bericht door Orchidee »

Ik ben het deels hartelijk met u eens!
Maar het is ook waar dat we een lichtend licht en een zoutend zout moeten zijn in deze wereld.
Daar heb ik tot nu toe meer kans voor gekregen in niet reformatorische instellingen, scholen, op het werk in de buurt enz.
Je word vaak zwaar gewogen en erg licht bevonden, zodat je als het ware de mond gesnoerd word en je je dus een "buitenbeentje" kan voelen.
Juist de vroomste kerkmens die precies vertelt wat je wel en/of niet mag, hoe je je niet of wel moet gedragen, kleden enz. trapt zo vaak en hard op tere Godvrezende zielen.
Maar goed u heeft dus DEELS gelijk zei ik al eerder!
In deze wereld zullen we zeker verdrukking kennen, maar......hebt goede moed!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie