Komt de rekentoets er nog?

Plaats reactie
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Komt de rekentoets er nog?

Bericht door Mannetje »

nu.nl schreef:Coalitiepartij PvdA keert zich tegen het verplicht laten meetellen van een rekentoets voor het eindexamen. Daarmee is een Kamermeerderheid tegen het kabinetsvoorstel om de toets dit jaar al mee te laten tellen. (...)
http://www.nu.nl/politiek/4139572/kamer ... toets.html

Weer een volgende episode in de klucht rond de rekentoets.
Mijns inziens is het volkomen terecht dat er aandacht is voor rekenen, ook in het middelbaar onderwijs.
Tegelijkertijd ben ik het met de critici eens die stellen dat de huidige rekentoets niet het middel is om de rekenvaardigheid van de leerlingen te toetsen. Daarom ben ik blij met het nieuws dat de rekentoets wellicht weer een poosje langer wordt uitgesteld.
-
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Komt de rekentoets er nog?

Bericht door Zita »

Mannetje schreef:
nu.nl schreef:Coalitiepartij PvdA keert zich tegen het verplicht laten meetellen van een rekentoets voor het eindexamen. Daarmee is een Kamermeerderheid tegen het kabinetsvoorstel om de toets dit jaar al mee te laten tellen. (...)
http://www.nu.nl/politiek/4139572/kamer ... toets.html

Weer een volgende episode in de klucht rond de rekentoets.
Mijns inziens is het volkomen terecht dat er aandacht is voor rekenen, ook in het middelbaar onderwijs.
Tegelijkertijd ben ik het met de critici eens die stellen dat de huidige rekentoets niet het middel is om de rekenvaardigheid van de leerlingen te toetsen. Daarom ben ik blij met het nieuws dat de rekentoets wellicht weer een poosje langer wordt uitgesteld.
Anderzijds vind ik de reden best gek. Er wordt eerst een objectieve norm vastgesteld waaraan leerlingen moeten voldoen. Leerlingen blijken daar niet aan te voldoen. We lossen dat op door de norm af te schaffen. :bobo
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Komt de rekentoets er nog?

Bericht door Mannetje »

Het is een klucht. Kenners hebben de normering vanaf het begin bekritiseerd, maar de politiek was doof. Nu Leiden in last is, komt men in beweging, met inderdaad een voor buitenstaanders onbegrijpelijk verhaal.
-
Plaats reactie