Overtrokken reactie?

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Overtrokken reactie?

Bericht door Mara »

Op Goeree Overflakkee was opschudding ontstaan nadat in het plaatselijk huis-aan-huisblad een interview had gestaan, inklusief foto, van een homostel.

AD schreef erover: Het verhaal werd gemaakt in het kader van een serie verhalen over twintigers op Goeree-Overflakkee. Dat viel slecht bij een deel van de lezers met een gereformeerde achtergrond.

Hoofdredacteur Adri van der Laan en directeur Ab van der Veer gaan in een gepubliceerde reactie diep door het stof, 'want hiermee is te veel een podium geboden aan een levensgevoel en -wijze waarin de meeste lezers van onze abonnee-editie zich niet herkennen en die ook niet strookt met de grondslag van Eilanden-Nieuws'.

Het excuus heeft weer de woede gewekt van de gematigde lezers, die de huis-aan-huiseditie in de bus krijgen. Een aantal van hen wil Eilanden-Nieuws niet meer in de bus hebben.

Is de laatste zin niet een enigszins overtrokken reactie? Is excuus niet voldoende, of is dit een journalistieke misser?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Overtrokken reactie?

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:Op Goeree Overflakkee was opschudding ontstaan nadat in het plaatselijk huis-aan-huisblad een interview had gestaan, inklusief foto, van een homostel.

AD schreef erover: Het verhaal werd gemaakt in het kader van een serie verhalen over twintigers op Goeree-Overflakkee. Dat viel slecht bij een deel van de lezers met een gereformeerde achtergrond.

Hoofdredacteur Adri van der Laan en directeur Ab van der Veer gaan in een gepubliceerde reactie diep door het stof, 'want hiermee is te veel een podium geboden aan een levensgevoel en -wijze waarin de meeste lezers van onze abonnee-editie zich niet herkennen en die ook niet strookt met de grondslag van Eilanden-Nieuws'.

Het excuus heeft weer de woede gewekt van de gematigde lezers, die de huis-aan-huiseditie in de bus krijgen. Een aantal van hen wil Eilanden-Nieuws niet meer in de bus hebben.

Is de laatste zin niet een enigszins overtrokken reactie? Is excuus niet voldoende, of is dit een journalistieke misser?
Eilanden-Nieuws was vanouds een degelijk christelijk weekblad! Ik heb en stapels van in huis gehad. Ook met goede meditaties.
Is Eilanden-Nieuws misschien van eigenaar verwisseld? Van het AD is zoiets wel te verwachten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
ejvl
Berichten: 5721
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Overtrokken reactie?

Bericht door ejvl »

Er is niets mis om een homo stel te interviewen. Dat zijn ook mensen net als iedereen. Met een interview worden de zonden toch niet goedgekeurd?
Vreemde reactie van het weekblad.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Overtrokken reactie?

Bericht door Mara »

ejvl schreef:Er is niets mis om een homo stel te interviewen. Dat zijn ook mensen net als iedereen. Met een interview worden de zonden toch niet goedgekeurd?
Vreemde reactie van het weekblad.
Ik bedoelde eigenlijk van sommige lezers. ;)
Weekblad biedt excuses aan en dat is kennelijk voor sommige mensen niet genoeg.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1237
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Overtrokken reactie?

Bericht door Klavart »

Mara schreef:
ejvl schreef:Er is niets mis om een homo stel te interviewen. Dat zijn ook mensen net als iedereen. Met een interview worden de zonden toch niet goedgekeurd?
Vreemde reactie van het weekblad.
Ik bedoelde eigenlijk van sommige lezers. ;)
Weekblad biedt excuses aan en dat is kennelijk voor sommige mensen niet genoeg.
En kennelijk is dat voor andere mensen juist teveel...
Laatst gewijzigd door Klavart op 14 sep 2015, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Overtrokken reactie?

Bericht door Vorst »

Ik vind het te idioot voor woorden.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Overtrokken reactie?

Bericht door DDD »

Ik ook. Alsof ze nog nooit een homostel hebben gezien of gesproken.

Ik begrijp best dat daar verschillend over gedacht wordt, maar dit komt toch wel wat onnozel over. Ik zou die brieven wel eens willen lezen.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Overtrokken reactie?

Bericht door Zita »

Ik heb het idee dat met de 'gematigde lezers' degenen worden bedoeld die het kwalijk vinden dat de redactie excuses aanbiedt. Zij staan tegenover de 'strenge lezers' die juist upset waren omdat er een homostel in de krant stond.
Overigens vind ik het Ellendenieuws wel een heel bijzonder krantje. Het heeft een ongekend hoog kneuterigheidsgehalte. Ik las het weleens door, maar dan vooral om me te verbazen dat er blijkbaar nog gebieden waren in Nederland waar een huis-aan-huis-krant zo'n karakter kon hebben.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Overtrokken reactie?

Bericht door DDD »

Ik ga onmiddellijk de online versie bestuderen!

Ik luister net naar Jules de Corte dus ben al aardig in de stemming;-)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Overtrokken reactie?

Bericht door Zita »

DDD schreef:Ik ga onmiddellijk de online versie bestuderen!

Ik luister net naar Jules de Corte dus ben al aardig in de stemming;-)
De online-editie ontbeert de meditatie, de vragenrubriek en het kerkelijk nieuws. Maar ik geloof dat één nummer per week huis-aan-huis is, en het andere nummer betaald. Misschien dat de betaalde versie de bovengenoemde rubrieken wel heeft.
Zo trouw las ik 'm ook weer niet.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Overtrokken reactie?

Bericht door DDD »

Inderdaad. De versie van 4 september jl. is niet online te raadplegen. En de redactie spreekt ook over de abonnee-editie.

De formuleringen wijzen niet op een bijzonder doordacht bericht. Ik ben eerlijk gezegd wel heel nieuwsgierig naar het oorspronkelijke interview...
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Overtrokken reactie?

Bericht door DDD »

Als ik de twee artikelen lees, kan ik er niet uit afleiden dat het specifiek om het interview met de homo-jongeren zou gaan:

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... -met-homos

Heeft RTL het niet gewoon verkeerd begrepen?
Vorst
Verbannen
Berichten: 1040
Lid geworden op: 03 mar 2015, 20:54

Re: Overtrokken reactie?

Bericht door Vorst »

Ik heb het gelezen maar het is een heel normaal huis-tuin-en-keuken interview.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Overtrokken reactie?

Bericht door Panny »

Reactie van burgemeester een dominee:
http://m.ad.nl/ad/m/nl/1012/Nederland/a ... temId=5585
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Overtrokken reactie?

Bericht door Panny »

Afbeelding
Plaats reactie