Worden mensen (kinderen en ouders) brutaler?

Plaats reactie
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Worden mensen (kinderen en ouders) brutaler?

Bericht door -DIA- »

Zoals blijkt uit een berichtje op de website van het RD lijkt het erop dat mensen (ook kleuters) emanciperen en mondiger worden...
Er zijn toch nog wat passende maatregelen genomen, zo blijkt uit het berichtje...
(tussen haakjes: waar gaat dit naartoe?)

Ouders mishandelen kleuterjuf, kind geschorst

Op de Annie M.G. Schmidtschool in Den Haag is maandagochtend een kleuterjuf mishandeld door ouders van een leerling. Het kind is daarop, „conform de regelgeving”, geschorst en de ouders hebben een schoolpleinverbod gekregen. Dat meldt Omroep West.

De juf werd maandag opgewacht door de ouders. Ze was in de veronderstelling dat de ouders haar iets wilden vragen, en ging met ze naar een leeg lokaal. Daar werd de kleuterjuf zowel fysiek als verbaal aangevallen.

De kleuter zat pas een week op school. Over de aanleiding voor de mishandeling tast de school volledig in het duister.
De ouders zijn aangehouden en verhoord. De vader zit nog vast.
De juf is naar de huisarts geweest, en is bij familie. Ze is „behoorlijk aangeslagen

Bron: Reformatorisch Dagblad
Laatst gewijzigd door -DIA- op 02 sep 2015, 18:18, 2 keer totaal gewijzigd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Kinderen (en ouders) brutaler? of lijkt het maar zo?

Bericht door Ad Anker »

Ik snap de titel niet zo. Het gaat hier toch over onbeschofte ouders. Over een brutaal kind lees ik niets.

Bizar verhaal.

Dat kinderen mondiger en brutaler worden ligt altijd aan de ouders.
ejvl
Berichten: 5721
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Kinderen (en ouders) brutaler? of lijkt het maar zo?

Bericht door ejvl »

Het hoeft niet aan specifieke ouders te liggen, maar meer ouders in het algemeen.
Ouders kunnen nog zo consequent zijn, als de omgeving van het kind compleet afwijkend daarvan is, kan het kind toch mondig en brutaal of onbeschoft zijn, terwijl exact dezelfde opvoeding in een andere omgeving met precies hetzelfde kind wel goed gaat.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kinderen (en ouders) brutaler? of lijkt het maar zo?

Bericht door Mara »

Ik hoor hier wel eens inderdaad dat ze terughoudend zijn met bepaalde sancties en straffen voor een aantal kinderen, omdat die uit zgn asogezinnen komen.
Een juf hier is wel eens bedreigd omdat ze een jongen een verdiende 1 had gegeven, hij had geen enkele vraag goed nl.
Pa - type kleerkast, onder de tattoo's - kwam toen op school en juf heeft samen met 2 meesters alle zeilen moeten bijzetten om hem tot kalmte te brengen.
Kinderen blijken vaak een openliggende zenuw te zijn van ogenschijnlijk onverschillige ouders.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ezen
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:19

Re: Kinderen (en ouders) brutaler? of lijkt het maar zo?

Bericht door Ezen »

Of er is sprake van ontbrekende remmingen door stumilerende middelen.
Spitten en niet moe worden.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Worden mensen (kinderen en ouders) brutaler?

Bericht door -DIA- »

Ad Anker schreef:Ik snap de titel niet zo. Het gaat hier toch over onbeschofte ouders. Over een brutaal kind lees ik niets.

Bizar verhaal.

Dat kinderen mondiger en brutaler worden ligt altijd aan de ouders.
De titel klopt inderdaad niet helemaal, en is ten minste erg onduidelijk.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10412
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Worden mensen (kinderen en ouders) brutaler?

Bericht door Zita »

-DIA- schreef:
Ad Anker schreef:Ik snap de titel niet zo. Het gaat hier toch over onbeschofte ouders. Over een brutaal kind lees ik niets.

Bizar verhaal.

Dat kinderen mondiger en brutaler worden ligt altijd aan de ouders.
De titel klopt inderdaad niet helemaal, en is ten minste erg onduidelijk.
Hoe wil je deze gewijzigd zien? Als je een geschikte suggestie geeft, pas ik 'm aan.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Worden mensen (kinderen en ouders) brutaler?

Bericht door -DIA- »

Zita schreef:
-DIA- schreef:
Ad Anker schreef:Ik snap de titel niet zo. Het gaat hier toch over onbeschofte ouders. Over een brutaal kind lees ik niets.

Bizar verhaal.

Dat kinderen mondiger en brutaler worden ligt altijd aan de ouders.
De titel klopt inderdaad niet helemaal, en is ten minste erg onduidelijk.
Hoe wil je deze gewijzigd zien? Als je een geschikte suggestie geeft, pas ik 'm aan.
De titel maakt mij niet zoveel uit, als maar duidelijk is in de titel dat ik een toenemende brutaliteit en verharding zie, zowel bij jongeren als ouderen. Vooral valt dit op bij jongeren, maar ook ouderen gaan hierin mee.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Worden mensen (kinderen en ouders) brutaler?

Bericht door Pimpelmees »

-DIA- schreef:
Zita schreef:
-DIA- schreef:
Ad Anker schreef:Ik snap de titel niet zo. Het gaat hier toch over onbeschofte ouders. Over een brutaal kind lees ik niets.

Bizar verhaal.

Dat kinderen mondiger en brutaler worden ligt altijd aan de ouders.
De titel klopt inderdaad niet helemaal, en is ten minste erg onduidelijk.
Hoe wil je deze gewijzigd zien? Als je een geschikte suggestie geeft, pas ik 'm aan.
De titel maakt mij niet zoveel uit, als maar duidelijk is in de titel dat ik een toenemende brutaliteit en verharding zie, zowel bij jongeren als ouderen. Vooral valt dit op bij jongeren, maar ook ouderen gaan hierin mee.
Dan is de titel nu toch prima? (Behalve dat er een spelfout in zit ---> "wordem")
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Worden mensen (kinderen en ouders) brutaler?

Bericht door -DIA- »

Pimpelmees schreef: Dan is de titel nu toch prima? (Behalve dat er een spelfout in zit ---> "wordem")
Tja... de m en de n zitten bij wel erg dicht bij elkaar...
Dank voor de opmerking! :)
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie