"Dikke-ik-mentaliteit floreert ook in refokring"

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17207
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: "Dikke-ik-mentaliteit floreert ook in refokring"

Bericht door huisman »

Mara schreef:
huisman schreef:
Mara schreef:
huisman schreef:
Dus Mara je generaliseert weer behoorlijk en onheus.
Ik ga geen reclame maken hier, noch een foto plaatsen, maar kijk maar eens op de diverse sites van de refobruidszaken.
Dan snap je wat ik bedoel.
Ik begrijp jouw ontkenning niet, jij zult af en toe een bruid in familie- of vriendenkring zien, maar de refokring is stukken groter dan tot waar het oog van Huisman reikt.

Ik ontken dat de refobruiden voorop lopen dat is wat jij namelijk beweerde. Dat er ook in refokring een verschuiving te zien is is geen geheim maar ze gaan niet voorop maar de wereld achterna.
Ik woon tegenover een GKv daar lopen de bruiden echt onvoorstelbaar bloot ook in de kerk.
Dat ben ik nog niet op refobruiloften tegengekomen .
Wel wat Helma zegt dat 's avonds het jasje uitgaat en er een veel te blote jurk te zien is.

Een vraag aan de vrouwen:Wat zou de reden kunnen zijn dat zoveel meiden zich zo bloot mogelijk willen laten zien? Ik vind dat namelijk onbegrijpelijk van deze vrouwen/meisjes.
Blijf maar ontkennen, je komt er vanzelf een keer achter als je je buiten je woonplaats bij een refobruiloft bevindt.
Toen ik trouwde, waren er niet eens refobruidszaken.
En toen ze er wel kwamen hingen er geen diep uitgesneden of strapless jurken.
Nu wel, in overvloed en ze worden grif gekocht.

Ja in de kerk wordt er even een bolerootje over aangetrokken, maar het decolleté blijft zichtbaar.
Bij het voorgesprek met de predikant zal ongetwijfeld de kleding ter sprake komen.
Maar er wordt dus heel creatief mee omgegaan.

Begrijpend lezen was niet je sterkste vak op school? :OO3

Ik kan alleen beoordelen wat ik zie en dan zijn jouw kwalificaties feitelijk onjuist.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: "Dikke-ik-mentaliteit floreert ook in refokring"

Bericht door Luther »

Mara schreef:Ja in de kerk wordt er even een bolerootje over aangetrokken, maar het decolleté blijft zichtbaar.
Bij het voorgesprek met de predikant zal ongetwijfeld de kleding ter sprake komen.
Maar er wordt dus heel creatief mee omgegaan.
Helaas is het de gewoonte om zo'n jurk belachelijk vroeg te kopen, ver voor het eerste gesprek met de predikant.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: "Dikke-ik-mentaliteit floreert ook in refokring"

Bericht door Pimpelmees »

Luther schreef:Ik weet even geen beter topic, maar ik begrijp werkelijk niet dat...
a. het RD zoveel aandacht besteed aan de kleding van koningin Maxima. http://www.refdag.nl/achtergrond/konink ... e_1_919042
b. het veelal kleding betreft die qua zedigheid door mijn dochter iig niet gedragen mag worden en op onze refoschool niet geaccepteerd wordt. Ontblote schouders, mouwloze jurkjes e.d.
c. het RD ook nog eens een foto publiceert van een dansfestijn op die Zweedse koninklijke bruiloft.
Om even terug te komen op punt a: ik begrijp überhaupt niet waarom het RD zoveel aandacht schenkt aan Willem-Alexander en Maxima. Elke keer als zij ergens verschijnen (nieuwswaarde 0,0) , heeft het RD weer een uitgebreide fotoreportage op de site staan. Ik vind het grenzen aan afgoderij.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re:

Bericht door Luther »

Pimpelmees schreef:
Luther schreef:Ik weet even geen beter topic, maar ik begrijp werkelijk niet dat...
a. het RD zoveel aandacht besteed aan de kleding van koningin Maxima. http://www.refdag.nl/achtergrond/konink ... e_1_919042
b. het veelal kleding betreft die qua zedigheid door mijn dochter iig niet gedragen mag worden en op onze refoschool niet geaccepteerd wordt. Ontblote schouders, mouwloze jurkjes e.d.
c. het RD ook nog eens een foto publiceert van een dansfestijn op die Zweedse koninklijke bruiloft.
Om even terug te komen op punt a: ik begrijp überhaupt niet waarom het RD zoveel aandacht schenkt aan Willem-Alexander en Maxima. Elke keer als zij ergens verschijnen (nieuwswaarde 0,0) , heeft het RD weer een uitgebreide fotoreportage op de site staan. Ik vind het grenzen aan afgoderij.
Ja, ben ik met je eens. Maar dat wilde ik deze keer niet zeggen, want dan krijg je half refo-NL over je heen....
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: "Dikke-ik-mentaliteit floreert ook in refokring"

Bericht door Dodo »

Luther schreef:
Mara schreef:Ja in de kerk wordt er even een bolerootje over aangetrokken, maar het decolleté blijft zichtbaar.
Bij het voorgesprek met de predikant zal ongetwijfeld de kleding ter sprake komen.
Maar er wordt dus heel creatief mee omgegaan.
Helaas is het de gewoonte om zo'n jurk belachelijk vroeg te kopen, ver voor het eerste gesprek met de predikant.
Zo'n jurk moet op maat gemaakt worden, en daar gaat gauw een paar maanden in zitten. Je moet gewoon vroeg zijn. Het gesprek is pas kort voor de bruiloft, dus dan is alles al geregeld ja. Dat is logisch.
Veel dingen van een bruiloft moet je op tijd afspreken. Kerk reserveren, trouwzaal, jurk, familie inlichten dat ze de datum vrijhouden, dat moet je allemaal op tijd doen.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: "Dikke-ik-mentaliteit floreert ook in refokring"

Bericht door Luther »

Dodo schreef:
Luther schreef:
Mara schreef:Ja in de kerk wordt er even een bolerootje over aangetrokken, maar het decolleté blijft zichtbaar.
Bij het voorgesprek met de predikant zal ongetwijfeld de kleding ter sprake komen.
Maar er wordt dus heel creatief mee omgegaan.
Helaas is het de gewoonte om zo'n jurk belachelijk vroeg te kopen, ver voor het eerste gesprek met de predikant.
Zo'n jurk moet op maat gemaakt worden, en daar gaat gauw een paar maanden in zitten. Je moet gewoon vroeg zijn. Het gesprek is pas kort voor de bruiloft, dus dan is alles al geregeld ja. Dat is logisch.
Veel dingen van een bruiloft moet je op tijd afspreken. Kerk reserveren, trouwzaal, jurk, familie inlichten dat ze de datum vrijhouden, dat moet je allemaal op tijd doen.
Data en reserveren, uiteraard, dat moet vroeg, kan helaas niet anders. Maar een jurk op maat... dat hoeft helemaal niet maanden te duren. Ik kan het uit ervaring zeggen.
Maar goed, kennelijk werkt het zo; ik ben er wel voor dat een stelletje bij de 1e reservering allereerst de predikant betrekt. Het is wel goed dat dan ook het eerste gesprek plaats vindt. Voor zover ik weet, is dat bij ons ook zo. Het meedraaien op de huwelijkscatechese (5 avonden) is ook verplicht, maar dat klinkt negatief, want inhoudelijk is het zeer waardevol.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: "Dikke-ik-mentaliteit floreert ook in refokring"

Bericht door Dodo »

Luther schreef:Data en reserveren, uiteraard, dat moet vroeg, kan helaas niet anders. Maar een jurk op maat... dat hoeft helemaal niet maanden te duren. Ik kan het uit ervaring zeggen.
Maar goed, kennelijk werkt het zo; ik ben er wel voor dat een stelletje bij de 1e reservering allereerst de predikant betrekt. Het is wel goed dat dan ook het eerste gesprek plaats vindt. Voor zover ik weet, is dat bij ons ook zo. Het meedraaien op de huwelijkscatechese (5 avonden) is ook verplicht, maar dat klinkt negatief, want inhoudelijk is het zeer waardevol.
Toe nou, er zullen wel ooit ergens jurken in een korte tijd vermaakt zijn maar de gewone gang van zaken is dat er maanden voor gereserveerd moeten worden. En het is alleen maar verstandig dat op tijd in te zetten, zodat je op het laatste je tijd aan andere dingen kunt geven en niet meer om die jurk hoeft te denken.

Huwelijkscatechese zou ik iedereen aanraden. Ook op tijd, niet net vóór de bruiloft. In onze gemeente wordt Marriage course gegeven, en dat heeft een stel wel eens geholpen in te zien dat ze niet samen verder moesten. Dat was heel goed, gek genoeg.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: "Dikke-ik-mentaliteit floreert ook in refokring"

Bericht door Luther »

Dodo schreef:Toe nou, er zullen wel ooit ergens jurken in een korte tijd vermaakt zijn maar de gewone gang van zaken is dat er maanden voor gereserveerd moeten worden. En het is alleen maar verstandig dat op tijd in te zetten, zodat je op het laatste je tijd aan andere dingen kunt geven en niet meer om die jurk hoeft te denken.
Het zal allemaal wel. Ik heb hier al eerder gezegd dat ik met de dag minder begrijp van het feit dat je als bruid een jurk aan moet, die doorgaans erg duur is, en daarna niet meer gedragen wordt.
Dodo schreef:Huwelijkscatechese zou ik iedereen aanraden. Ook op tijd, niet net vóór de bruiloft. In onze gemeente wordt Marriage course gegeven, en dat heeft een stel wel eens geholpen in te zien dat ze niet samen verder moesten. Dat was heel goed, gek genoeg.
Heel goed. Waarom dat dan weer een Engelse naam moet hebben, snap ik dan weer niet. Waarom niet in het Duits? Hochzeit Kurs! :)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: "Dikke-ik-mentaliteit floreert ook in refokring"

Bericht door Dodo »

Luther schreef:
Dodo schreef:Toe nou, er zullen wel ooit ergens jurken in een korte tijd vermaakt zijn maar de gewone gang van zaken is dat er maanden voor gereserveerd moeten worden. En het is alleen maar verstandig dat op tijd in te zetten, zodat je op het laatste je tijd aan andere dingen kunt geven en niet meer om die jurk hoeft te denken.
Het zal allemaal wel. Ik heb hier al eerder gezegd dat ik met de dag minder begrijp van het feit dat je als bruid een jurk aan moet, die doorgaans erg duur is, en daarna niet meer gedragen wordt.
Dodo schreef:Huwelijkscatechese zou ik iedereen aanraden. Ook op tijd, niet net vóór de bruiloft. In onze gemeente wordt Marriage course gegeven, en dat heeft een stel wel eens geholpen in te zien dat ze niet samen verder moesten. Dat was heel goed, gek genoeg.
Heel goed. Waarom dat dan weer een Engelse naam moet hebben, snap ik dan weer niet. Waarom niet in het Duits? Hochzeit Kurs! :)
Het begint nu wel te klinken als: ik wil iets te mopperen hebben ::salut
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: "Dikke-ik-mentaliteit floreert ook in refokring"

Bericht door Luther »

Dodo schreef:
Luther schreef:
Dodo schreef:Toe nou, er zullen wel ooit ergens jurken in een korte tijd vermaakt zijn maar de gewone gang van zaken is dat er maanden voor gereserveerd moeten worden. En het is alleen maar verstandig dat op tijd in te zetten, zodat je op het laatste je tijd aan andere dingen kunt geven en niet meer om die jurk hoeft te denken.
Het zal allemaal wel. Ik heb hier al eerder gezegd dat ik met de dag minder begrijp van het feit dat je als bruid een jurk aan moet, die doorgaans erg duur is, en daarna niet meer gedragen wordt.
Dodo schreef:Huwelijkscatechese zou ik iedereen aanraden. Ook op tijd, niet net vóór de bruiloft. In onze gemeente wordt Marriage course gegeven, en dat heeft een stel wel eens geholpen in te zien dat ze niet samen verder moesten. Dat was heel goed, gek genoeg.
Heel goed. Waarom dat dan weer een Engelse naam moet hebben, snap ik dan weer niet. Waarom niet in het Duits? Hochzeit Kurs! :)
Het begint nu wel te klinken als: ik wil iets te mopperen hebben ::salut
Jij snapt het! ::bye
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: "Dikke-ik-mentaliteit floreert ook in refokring"

Bericht door helma »

Dodo schreef:
Luther schreef:
Mara schreef:Ja in de kerk wordt er even een bolerootje over aangetrokken, maar het decolleté blijft zichtbaar.
Bij het voorgesprek met de predikant zal ongetwijfeld de kleding ter sprake komen.
Maar er wordt dus heel creatief mee omgegaan.
Helaas is het de gewoonte om zo'n jurk belachelijk vroeg te kopen, ver voor het eerste gesprek met de predikant.
Zo'n jurk moet op maat gemaakt worden, en daar gaat gauw een paar maanden in zitten. Je moet gewoon vroeg zijn. Het gesprek is pas kort voor de bruiloft, dus dan is alles al geregeld ja. Dat is logisch.
Veel dingen van een bruiloft moet je op tijd afspreken. Kerk reserveren, trouwzaal, jurk, familie inlichten dat ze de datum vrijhouden, dat moet je allemaal op tijd doen.

Mmmm....wij hebben pas ervaren dat dat allemaal prima binnen een maand ofzo geregeld kan worden. Trouwpak; Jurk; locatie; ringen; woonruimte; kerk....
Alleen worden (schoon)ouders dan wat zenuwachtig; het stel zelf maakt zich helemaal niet druk. :humhihi
En het is allemaal goed gekomen.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: "Dikke-ik-mentaliteit floreert ook in refokring"

Bericht door Luther »

helma schreef:Mmmm....wij hebben pas ervaren dat dat allemaal prima binnen een maand ofzo geregeld kan worden. Trouwpak; Jurk; locatie; ringen; woonruimte; kerk....
Alleen worden (schoon)ouders dan wat zenuwachtig; het stel zelf maakt zich helemaal niet druk. :humhihi
En het is allemaal goed gekomen.
Ik bedoel maar...!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
modesto
Inactief
Berichten: 498
Lid geworden op: 01 okt 2014, 15:05

Re: "Dikke-ik-mentaliteit floreert ook in refokring"

Bericht door modesto »

L@ther, jouw onbegrip betreffende bruidsjurken en andere zaken dat jij herhaaldelijk en met enige trots etaleert op dit forum, komt grotendeels voort uit een gebrek aan empathie, ben ik bang. Gebrek aan empathie is niet een positieve eigenschap.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: "Dikke-ik-mentaliteit floreert ook in refokring"

Bericht door Luther »

modesto schreef:L@ther, jouw onbegrip betreffende bruidsjurken en andere zaken dat jij herhaaldelijk en met enige trots etaleert op dit forum, komt grotendeels voort uit een gebrek aan empathie, ben ik bang. Gebrek aan empathie is niet een positieve eigenschap.
Klopt, @modesto, ik ben een grote hork, zonder enige vorm van empathie! Heerlijk is dat!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: "Dikke-ik-mentaliteit floreert ook in refokring"

Bericht door DDD »

De bruidsjurk en de kerkdienst zijn mijns inziens de hoogtepunten van de bruiloft. De kerkdienst dient kort van stof en diep van inzicht te zijn.

Over de bruidsjurk krijg ik in dit draadje nieuwe inzichten.
Plaats reactie