"Dikke-ik-mentaliteit floreert ook in refokring"

Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: "Dikke-ik-mentaliteit floreert ook in refokring"

Bericht door Curatorium »

Het probleem is ook dat in de meeste refo kerken er (bijna) iedere zondag gebeden wordt voor de koning en koningin met de heftige taken voor ons land, alsof ze de zwaarste taak ooit hebben. Als er dan nog geen 30 minuten kerkdienst op zitten wordt de regering, provinciebestuur, gemeentebestuur er ook nog even snel bij genoemd. Dit zou andersom moeten zijn.
Online
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: "Dikke-ik-mentaliteit floreert ook in refokring"

Bericht door DDD »

En vergeet onze Europese overheid niet. Al zijn er ook predikanten die menen dat daarvoor de oproep van Paulus niet geldt.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: "Dikke-ik-mentaliteit floreert ook in refokring"

Bericht door samanthi »

Johann Gottfried Walther schreef: De koning Protestants?? Sinds wanneer???
Curatorium schreef:Het probleem is ook dat in de meeste refo kerken er (bijna) iedere zondag gebeden wordt voor de koning en koningin met de heftige taken voor ons land, alsof ze de zwaarste taak ooit hebben. Als er dan nog geen 30 minuten kerkdienst op zitten wordt de regering, provinciebestuur, gemeentebestuur er ook nog even snel bij genoemd. Dit zou andersom moeten zijn.
DDD schreef En vergeet onze Europese overheid niet. Al zijn er ook predikanten die menen dat daarvoor de oproep van Paulus niet geldt.
Het scheelt wel per predikant, onze vorige predikant bad vooral voor bekering van het koningshuis.

Ik kan met Johann Gottfried Walther meevoelen of de Koning idd wel protestant is of niet, volgens mij is hij gewoon niets of zoals we wel zeggen hervormd op papier of op "wieletjes".
Maar dat houdt niet in dat we de koning moeten eren, dat zegt Gods Woord en daar staat niet bij of zo'n koning al dan niet God dient of niet.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie