Is Rome de hoer?

-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Is Rome de hoer?

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Er worden hier geen klappen uitgedeeld. Er worden hier alleen klappen ontvangen. En dat is iets heel anders.
Ga alle topics maar eens nalezen, waar de 'rechterflank' beoordeeld wordt. Zeg je waar het op staat, dat kan hier niet, want dan sluit een topic, of een topic gaat al vechtend ten onder.
We kunnen het rechtsom of linksom draaien, maar er is slechts één punt waar ieder over valt: De leer van het niets uit ons en het al uit Hem.
Een paar kwalificaties:
* Je zit in de verkeerde kerk.
* Je luistert in de kerk voor anderen
* De preken zijn zo eenzijdig
* De dominee preekt zichzelf
* Allemaal valse mystiek en inlegkunde
* Bevinding is wazig, vaag, wetenschap is beter
* De HSV wordt ontheiligd door de rechterflank
* Kortom allemaal dwarsliggers.
en zo kan ik nog wel doorgaan, maar ik zeg niet meer
want het is allemaal na te lezen in de topics (maar vooral
ook in veel verwijderde en gesloten topics).
Wie het niet aangaat vergeet dat,
maar wie het aangaat onthoud dat door de regel beter
dan een buitenstaander.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Is Rome de hoer?

Bericht door Isala »

DDD schreef:Er worden hier geen klappen uitgedeeld. Er worden hier alleen klappen ontvangen. En dat is iets heel anders.
Als er klappen ontvangen worden, moeten er ook mensen zijn die ze uitdelen. Als die er niet zijn, gebeurt er niets.
En ik denk dat alle partijen wel een eens een klap uitdelen.
Maar degene die hem uitdeelt, vindt de klap vaak aanmerkelijk van minder gewicht, dan die hem ontvangt.
Hora est!
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Is Rome de hoer?

Bericht door DDD »

Dat is niet waar. Er zijn mensen die klappen ontvangen, waar niemand ze heeft uitgedeeld. Wie het vatten kan, vatte het.

Dat geldt overigens voor zowel links als rechts.

Als we nu eens allemaal van de ander even goed zouden denken als van onszelf, dan zouden we al een heel stuk minder klappen ontvangen.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Is Rome de hoer?

Bericht door Panny »

-DIA- schreef:
DDD schreef:Er worden hier geen klappen uitgedeeld. Er worden hier alleen klappen ontvangen. En dat is iets heel anders.
Ga alle topics maar eens nalezen, waar de 'rechterflank' beoordeeld wordt. Zeg je waar het op staat, dat kan hier niet, want dan sluit een topic, of een topic gaat al vechtend ten onder.
We kunnen het rechtsom of linksom draaien, maar er is slechts één punt waar ieder over valt: De leer van het niets uit ons en het al uit Hem.
Een paar kwalificaties:
* Je zit in de verkeerde kerk.
* Je luistert in de kerk voor anderen
* De preken zijn zo eenzijdig
* De dominee preekt zichzelf
* Allemaal valse mystiek en inlegkunde
* Bevinding is wazig, vaag, wetenschap is beter
* De HSV wordt ontheiligd door de rechterflank
* Kortom allemaal dwarsliggers.
en zo kan ik nog wel doorgaan, maar ik zeg niet meer
want het is allemaal na te lezen in de topics (maar vooral
ook in veel verwijderde en gesloten topics).
Wie het niet aangaat vergeet dat,
maar wie het aangaat onthoud dat door de regel beter
dan een buitenstaander.
Er zijn inderdaad mensen die bepaalde kritiek uiten op de 'rechterflank'.
Maar andersom wordt er net zo goed kritiek geuit op de 'linkerflank' (onder andere door jou).
De rechterflank gebruikt ook regelmatig harde richting bijvoorbeeld de HSV.

Je zult dus op een één of andere manier met kritiek moeten omgaan.
Er is kritiek waar je niets aan hebt, waar je het helemaal niet mee eens ben ook.
Dat moet je dan maar gewoon naast je neerleggen. Of in liefde de ander proberen te waarschuwen voor hele verkeerde en gevaarlijke denkbeelden.
Maar je moet niet denken dat je het slachtoffer ben. Want iedereen heeft te maken met kritiek.
En soms krijg je kritiek waar je wel wat mee kan en wat je aan het denken zet.

Zo zit het leven nu eenmaal in elkaar ;)
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Is Rome de hoer?

Bericht door -DIA- »

Panny schreef:
-DIA- schreef:
DDD schreef:Er worden hier geen klappen uitgedeeld. Er worden hier alleen klappen ontvangen. En dat is iets heel anders.
Ga alle topics maar eens nalezen, waar de 'rechterflank' beoordeeld wordt. Zeg je waar het op staat, dat kan hier niet, want dan sluit een topic, of een topic gaat al vechtend ten onder.
We kunnen het rechtsom of linksom draaien, maar er is slechts één punt waar ieder over valt: De leer van het niets uit ons en het al uit Hem.
Een paar kwalificaties:
* Je zit in de verkeerde kerk.
* Je luistert in de kerk voor anderen
* De preken zijn zo eenzijdig
* De dominee preekt zichzelf
* Allemaal valse mystiek en inlegkunde
* Bevinding is wazig, vaag, wetenschap is beter
* De HSV wordt ontheiligd door de rechterflank
* Kortom allemaal dwarsliggers.
en zo kan ik nog wel doorgaan, maar ik zeg niet meer
want het is allemaal na te lezen in de topics (maar vooral
ook in veel verwijderde en gesloten topics).
Wie het niet aangaat vergeet dat,
maar wie het aangaat onthoud dat door de regel beter
dan een buitenstaander.
Er zijn inderdaad mensen die bepaalde kritiek uiten op de 'rechterflank'.
Maar andersom wordt er net zo goed kritiek geuit op de 'linkerflank' (onder andere door jou).
De rechterflank gebruikt ook regelmatig harde richting bijvoorbeeld de HSV.

Je zult dus op een één of andere manier met kritiek moeten omgaan.
Er is kritiek waar je niets aan hebt, waar je het helemaal niet mee eens ben ook.
Dat moet je dan maar gewoon naast je neerleggen. Of in liefde de ander proberen te waarschuwen voor hele verkeerde en gevaarlijke denkbeelden.
Maar je moet niet denken dat je het slachtoffer ben. Want iedereen heeft te maken met kritiek.
En soms krijg je kritiek waar je wel wat mee kan en wat je aan het denken zet.

Zo zit het leven nu eenmaal in elkaar ;)
Ik ben zo flexibel als een stukje toiletpapier (of wat ook) , maar er is één ding waarin ik niet te manipuleren ben.
Mijn motto: Eerlijk, geen gekronkel, recht door zee, en geen water bij de wijn.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Is Rome de hoer?

Bericht door samanthi »

O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Is Rome de hoer?

Bericht door -DIA- »

samanthi schreef:Is Rome de hoer? kijk dit eens: https://www.youtube.com/watch?feature=p ... jgAsNbf8pA
Is dit verifieerbaar? Het filmpje komt wat vreemd over. Enerzijds klinkt het reformatorisch, anderzijds klinken er ook wanklanken in door. Weet iemand uit welke hoek dit afkomstig is?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Is Rome de hoer?

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:
samanthi schreef:Is Rome de hoer? kijk dit eens: https://www.youtube.com/watch?feature=p ... jgAsNbf8pA
Is dit verifieerbaar? Het filmpje komt wat vreemd over. Enerzijds klinkt het reformatorisch, anderzijds klinken er ook wanklanken in door. Weet iemand uit welke hoek dit afkomstig is?
Er lijkt een luchtje aan die film te zitten. Wat het is weet ik niet, maar het is niet zuiver.
De feiten die genoemd worden kúnnen wel zuiver zijn, vandaar mijn vraag over de verifieerbaarheid, maar godsdienstige overtuiging van deze mannen is niet zoals we geleerd worden, meer evangelisch.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Is Rome de hoer?

Bericht door samanthi »

Ik weet niet waar het vandaan komt, het staat op videoportal van kliksafe. Er zijn meer van dit soort films maar daar kan ik niet op.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie