Kabinet in crisis?

Wim Anker
Berichten: 3873
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Kabinet in crisis?

Bericht door Wim Anker »

huisman schreef:
Wim Anker schreef:Het grappige is natuurlijk dat ze inhoudelijk wel een punt hebben. De nieuwe "zorgwet' zal leiden tot eenzelfde trend als men nu ziet bij de aanvullende tandartsverzekeringen, wat ook al bijna onmogelijk nog te verzekeren valt. Groepen zullen worden uitgesloten, maatschappijen krijgen de mogelijkheid om 'dure' behandelingen uit te sluiten.

Daarentegen gaat de 1e kamer niet over inhoud maar toetst enkel juridisch. En dat boekje gaan ze te buiten, want dat is niet de reden van tegenstemmen. Dat heeft niets met partijdiscipline te maken maar met het lak hebben aan het Nederlandse Staatsbestel.

Wie zou niet in dit alles zien dat de mens wikt en God beschikt?


Je bent wel erg negatief over ons zorgstelsel. Het is inderdaad niet meer gratis maar de toegankelijkheid tot gepaste en betaalbare zorg is in Nederland prima geregeld. Wees maar dankbaar dat je met je gezin in dit landje mag wonen.
Verwar niet de zorg - die in NL idd prima is en waar ik ook alle waardering voor heb - met de financiering van de zorg. Deze financiering verliest door deze wet opnieuw een stukje solidariteit.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kabinet in crisis?

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:Ik ben blij met de zorg in Nederland! :super
Maar... er worden in dit land... het staat in een regionaal dagblad dat hier verschijnt,
ook mensen echt ziek... Vooral ouderen... Die zijn vaak de dupe. (als ik zo mag spreken, want ondanks de oordelen die we opmerken in vele zaken zijn er toch nog goede dingen in dit land).
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Kabinet in crisis?

Bericht door Pimpelmees »

Wat een ongelooflijk lelijke oplossing heeft het kabinet gevonden. Zou de wet voor een tweede keer weggestemd worden door de Eerste Kamer, dan gaan ze de dingen regelen zonder de Eerste Kamer. Ik ben het met Slob eens: dat is niet zuiver.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Kabinet in crisis?

Bericht door eilander »

ejvl schreef:
eilander schreef:Ik sluit het zeker niet uit, huisman. Toch hoop ik dat je ongelijk krijgt. We kunnen dan de kabinetsperiode beter standaard op twee jaar zetten, dan hebben we tenminste nog een kans dat er een kabinet de rit uitzit... Versnippering neemt toe, denk ik, bij de komende verkiezingen en vertrouwen van de burger in politiek Den Haag neemt (verder) af.
Daarbij komt dat D66 er op vooruit zou gaan, daar zitten wij niet op te wachten, denk ik.
Ik ben er wel bang voor.
Zeker met de verkiezingen in maart 2015 aangaande de 1e kamer.
Als de uitslag zo is als de peilingen zijn, krijgen ze een enorme minderheid in de 1e kamer.
Dan is er op geen enkele fatsoenlijke manier meer om een wet door de 1e kamer te krijgen. Dat is nu al moeilijk, maar dan hebben ze bijvoorbeeld ook GroenLinks en de PVV nodig...
Dat laatste is iets te somber, denk ik. Met de PVV kunnen ze sowieso niets beginnen. Maar ik denk dat - als je de constructieve oppositie D66, CU, SGP meetelt - nog niet zo'n enorme minderheid ontstaat door de verwachte groei van D66. Verder denk ik dat het CDA constructiever zal zijn dan de PVV, mits daar dan natuurlijk voldoende tegenover staat.
Ik zeg niet het makkelijker wordt, maar onmogelijk is het niet, verwacht ik.
Plaats reactie