Mis- of gebruik van Bijbelverhalen?

Plaats reactie
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Mis- of gebruik van Bijbelverhalen?

Bericht door Mara »

De eo gaat een tv programma maken met bekende Nederlanders. Ik las dit op hun site:
Ook is er de kerstserie ‘Sterren van Bethlehem’ waarin een groep BN-ers de reis van Jozef en Maria zelf gaan maken. In het land van de Bijbel worden ze geconfronteerd met geloof en levensvragen.

Is dit nu mis- of gebruik van het kerstverhaal?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Mis- of gebruik van Bijbelverhalen?

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:De eo gaat een tv programma maken met bekende Nederlanders. Ik las dit op hun site:
Ook is er de kerstserie ‘Sterren van Bethlehem’ waarin een groep BN-ers de reis van Jozef en Maria zelf gaan maken. In het land van de Bijbel worden ze geconfronteerd met geloof en levensvragen.

Is dit nu mis- of gebruik van het kerstverhaal?
De EO al enkele jaren uit het mijn gezichtsveld verdwenen. Toen deze omroep dingen ging doen
die voor mij als godslasterlijk ervaren werden heb ik de EO ook niet meer als reformatorisch kunnen
zien. Ik lees wel af en toe wat deze omroep doet. Met name het geweld op de Jongerendagen en de
waarschuwingen voor deze omroep in De Saambinder en dergelijke bladen. Het ligt dan ook in
de lijn der verwachtingen dat er weinig goeds van komt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Mis- of gebruik van Bijbelverhalen?

Bericht door Hendrikus »

Gaan we die vraag ook stellen als er weer een christelijke reisorganisatie een reis "In het voetspoor van Paulus" organiseert of zo?

Mooi toch om mensen aan de hand van een Bijbelverhaal te confronteren met levensvragen?

En of er nou wel of geen goeds van komt, dat is niet aan ons om te oordelen, ook al staan bepaalde mensen meteen weer met een veroordelend vingertje klaar.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Mis- of gebruik van Bijbelverhalen?

Bericht door refo »

Een organisator van reizen zat een keer te mopperen dat die Griekse vissers steeds meer geld vragen voor een reisje naar Patmos.
Ja, die hebben natuurlijk snel in de gaten dat geld geen rol speelt voor dat soort bedevaartgangers.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Mis- of gebruik van Bijbelverhalen?

Bericht door Mara »

Hendrikus schreef: En of er nou wel of geen goeds van komt, dat is niet aan ons om te oordelen, ook al staan bepaalde mensen meteen weer met een veroordelend vingertje klaar.
En naast die mensen staan ook mensen die alles goedpraten.
Wat is het nut om de reis van Jozes en Maria na te laten lopen door bekende Nederlanders?
Als "gewone" mensen een zogenoemde Bijbelse reis boeken, doen ze dit met een bepaalde interesse en intentie.
Er is een reisleider die er veel over weet te vertellen en zo kun je een volgende keer als er over Paulus gepreekt wordt, je nog beter inleven.
Maar dat geldt in dit geval niet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Mis- of gebruik van Bijbelverhalen?

Bericht door ejvl »

Je weet het niet, misschien geeft het stof tot nadenken en heeft het uitwerking.
Plaats reactie