NS weigeren campagne remonstranten

Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door Sheba »

De posters? Het gaat in ieder geval niet over de God van de Bijbel...
Ik krijg kippenvel van deze posters!
Inderdaad weerzinwekkend!
DDD
Berichten: 28701
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door DDD »

@Posthoorn:

Dat is dan een heel ongelukkig gebruik van het woord spraakmakend. Maar als dat ermee bedoeld zou zijn, dan ben ik het er uiteraard mee eens dat het optreden van de Heere Jezus dat niet was. Maar waarom zo'n onduidelijk -wat mij betreft zelfs verkeerd- woord? Spraakmakend betekent opzienbarend. Daar is helemaal niets negatiefs aan, of het moet zijn in een cultuur waarin iedere vorm van afwijken als bedreigend wordt gezien.

Dit zou dan weer een mooi voorbeeld zijn van wat in een ander draadje besproken wordt.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door Posthoorn »

DDD schreef:@Posthoorn:

Dat is dan een heel ongelukkig gebruik van het woord spraakmakend. Maar als dat ermee bedoeld zou zijn, dan ben ik het er uiteraard mee eens dat het optreden van de Heere Jezus dat niet was. Maar waarom zo'n onduidelijk -wat mij betreft zelfs verkeerd- woord? Spraakmakend betekent opzienbarend. Daar is helemaal niets negatiefs aan, of het moet zijn in een cultuur waarin iedere vorm van afwijken als bedreigend wordt gezien.

Dit zou dan weer een mooi voorbeeld zijn van wat in een ander draadje besproken wordt.
Nee, dat ben ik niet met je eens. Je niet laten regeren door angst, betekent niet overal een gaatje voor zoeken om het goed te kunnen praten.
DDD
Berichten: 28701
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door DDD »

Je begrijpt denk ik niet wat ik bedoel.

Ik praat de stellingen op de posters niet goed. Ik belicht alleen dat mogelijkerwijs de negatieve connotatie die het woord spraakmakend/opzienbarend bij sommigen hier blijkt te hebben gelegen is in een subcultuur waarin afwijken van het gemiddelde niet positief wordt gewaardeerd. Dat leidt dus -naar het mij toeschijnt- tot heel aparte misverstanden, zoals nu.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33284
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door Tiberius »

DDD schreef:Je begrijpt denk ik niet wat ik bedoel.

Ik praat de stellingen op de posters niet goed. Ik belicht alleen dat mogelijkerwijs de negatieve connotatie die het woord spraakmakend/opzienbarend bij sommigen hier blijkt te hebben gelegen is in een subcultuur waarin afwijken van het gemiddelde niet positief wordt gewaardeerd. Dat leidt dus -naar het mij toeschijnt- tot heel aparte misverstanden, zoals nu.
Kan je het iets concreter maken? Dit klinkt mij wel heel mystiek in de oren.
DDD
Berichten: 28701
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door DDD »

Het is heel concreet.

Op dit forum zijn mensen die het woord spraakmakend met iets negatiefs associëren. Ze gaan er zelfs voetstoots vanuit dat een ander dat ook zo zal zien.

Dat wekt bij mij het vermoeden dat zij afwijken van de middelmaat negatief waarderen. Dat kan iets zeggen over hun subcultuur.

En het leidt tot heel rare misverstanden, bijvoorbeeld bij jou en Mara hierboven in dit draadje.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33284
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door Tiberius »

DDD schreef:Het is heel concreet.

Op dit forum zijn mensen die het woord spraakmakend met iets negatiefs associëren. Ze gaan er zelfs voetstoots vanuit dat een ander dat ook zo zal zien.

Dat wekt bij mij het vermoeden dat zij afwijken van de middelmaat negatief waarderen. Dat kan iets zeggen over hun subcultuur.

En het leidt tot heel rare misverstanden, bijvoorbeeld bij jou en Mara hierboven in dit draadje.
Ik begrijp het nog niet helemaal.
Maar misschien kan je de postings van Mara en mij aanwijzen in dit draadje, waarin je heel rare misverstanden signaleert.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6505
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door Posthoorn »

DDD schreef:Het is heel concreet.

Op dit forum zijn mensen die het woord spraakmakend met iets negatiefs associëren. Ze gaan er zelfs voetstoots vanuit dat een ander dat ook zo zal zien.
Ik weet niet of je op mij doelt, maar ik heb het ergens over 'spraakmakend in de negatieve zin van het woord'. Dat is wat anders dan spraakmakend meteen met iets negatiefs associëren.
DDD
Berichten: 28701
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door DDD »

Mara schreef:
modesto schreef:
Wilhelm schreef:De advertenties niet gezien zeker? Dit is geen evangelie meer....
https://twitter.com/tommikkers/status/5 ... 93/photo/1
Waren wij maar zo spraakmakend...

Wat zouden wij op onze posters zetten? (Die maken we natuurlijk niet, want zo zijn wij niet, maar het is een inzichtgevend gedachtenexperiment.)
Zou de Heere werken op een spraakmakende manier denk je?
DDD
Berichten: 28701
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door DDD »

huisman schreef:
DDD schreef:Reken er gerust op dat het vermenigvuldigen van 5 broden en twee visjes een spraakmakende aangelegenheid was hoor. Daar zijn deze posters nog niets bij.
Ik neem aan dat jij deze post plaatste voordat jij de posters had gezien...die posters zijn namelijk ronduit godslasterlijk.

De posters zijn een grove overtreding van het derde gebod.
Vr.99. Wat wil het derde gebod?
Antw. Dat wij niet alleen met vloeken of met valsen eed , maar ook met onnodig zweren , den Naam Gods niet lasteren noch misbruiken, noch ons met ons stilzwijgen en toezien zulke schrikkelijke zonden deelachtig maken ; en in het kort, dat wij den heiligen Naam Gods anders niet dan met vreze en eerbied gebruiken , opdat Hij van ons recht beleden , aangeroepen , en in al onze woorden en werken geprezen worde .
En het ging dus niet om Tiberius. Excuses voor het misverstand.
Laatst gewijzigd door DDD op 06 nov 2014, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33284
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door Tiberius »

Hm, dat is een vraag van Mara. Beetje zwak om dat een raar misverstand te noemen.
En die van mij?
DDD
Berichten: 28701
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door DDD »

Daar was ik mee bezig, maar dat was dus een misverstand.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door Mara »

DDD schreef:Je begrijpt denk ik niet wat ik bedoel.

Ik praat de stellingen op de posters niet goed. Ik belicht alleen dat mogelijkerwijs de negatieve connotatie die het woord spraakmakend/opzienbarend bij sommigen hier blijkt te hebben gelegen is in een subcultuur waarin afwijken van het gemiddelde niet positief wordt gewaardeerd. Dat leidt dus -naar het mij toeschijnt- tot heel aparte misverstanden, zoals nu.
Ik weet even niet meer goed welke posting ik nu moet quoten. ;)
Maar het gaat erom dat ik niets heb met deze vorm van schreeuwerige evangelisatie.
Niet door kracht, noch door geweld, maar door Mijn Geest zal het geschieden.

Er is een tendens dat we maar altijd en overal vrijmoedig over God moeten praten, in allerlei vormen.
Maar hoe kan een onbekeerde een andere onbekeerde nu overhalen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33284
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door Tiberius »

DDD schreef:Daar was ik mee bezig, maar dat was dus een misverstand.
Raar misverstand, inderdaad.
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door WimA »

Tiberius schreef:
DDD schreef:Daar was ik mee bezig, maar dat was dus een misverstand.
Raar misverstand, inderdaad.
men zou het - in goed Nederlands - een tikje "onnozel' kunnen noemen.
Plaats reactie