NS weigeren campagne remonstranten

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door Mara »

WimA schreef:
Mara schreef:
WimA schreef:
parel schreef:Paulus schrijft in fil. 1:18 dat hij zich verblijd als het evangelie wordt gebracht, al is het onder een deksel.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar mag ik je dringend adviseren goed onderwijs te zoeken? Met je huidige denkwijze ga je verloren, wat je jezelf ook inbeeldt.
Is dit liefdevol, vind je zelf? :fi
Parel is nog jong!
Ja, dit is m.i zeer liefdevol. Dat het hard overkomt begrijp ik maar daarmee is het niet liefdeloos.
De posters verkondigen het evangelie niet.
De posters richten zich ook niet op mensen die zonder (een) god leven, de poster richt zich op mensen die de God van de hemel en aarde willen dienen.
De prediking waar Parel onder zit is dan niet goed, maar daar kan Parel niets aan doen.
Je kent haar persoonlijke omstandigheden niet.
Als jonge vrouw of jong meisje, kunnen er omstandigheden zijn waardoor dit zo is.
En het kan ook nog zijn dat zij mogelijk verkeerd heeft begrepen.
Mijn kinderen zitten ook wel eens onder een prediking waarvan ik denk: is dit onze CGK?
Want ook daar is het af en toe niet zuiver, ik zeg dit tot mijn verdriet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door Dodo »

Wilhelm schreef:De advertenties niet gezien zeker? Dit is geen evangelie meer....
https://twitter.com/tommikkers/status/5 ... 93/photo/1
Dit geeft een beter beeld van waar het over gaat, dan de eerste post van Tiberius. Die vond ik niet zo schokkend.
Gebruikersavatar
modesto
Inactief
Berichten: 498
Lid geworden op: 01 okt 2014, 15:05

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door modesto »

Wilhelm schreef:De advertenties niet gezien zeker? Dit is geen evangelie meer....
https://twitter.com/tommikkers/status/5 ... 93/photo/1
Waren wij maar zo spraakmakend...

Wat zouden wij op onze posters zetten? (Die maken we natuurlijk niet, want zo zijn wij niet, maar het is een inzichtgevend gedachtenexperiment.)
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door Mara »

modesto schreef:
Wilhelm schreef:De advertenties niet gezien zeker? Dit is geen evangelie meer....
https://twitter.com/tommikkers/status/5 ... 93/photo/1
Waren wij maar zo spraakmakend...

Wat zouden wij op onze posters zetten? (Die maken we natuurlijk niet, want zo zijn wij niet, maar het is een inzichtgevend gedachtenexperiment.)
Zou de Heere werken op een spraakmakende manier denk je?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
modesto
Inactief
Berichten: 498
Lid geworden op: 01 okt 2014, 15:05

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door modesto »

Mara schreef:Zou de Heere werken op een spraakmakende manier denk je?
Soms wel, soms niet. Er is niets mis mee om op gepaste momenten een spraakmaker voor Christus te zijn in de maatschappij.

Maar wat zou jij op je poster zetten, om even op mijn oorspronkelijke punt terug te komen?
Laatst gewijzigd door modesto op 05 nov 2014, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Online
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door DDD »

Reken er gerust op dat het vermenigvuldigen van 5 broden en twee visjes een spraakmakende aangelegenheid was hoor. Daar zijn deze posters nog niets bij.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door Mara »

modesto schreef:
Mara schreef:Zou de Heere werken op een spraakmakende manier denk je?
Soms wel, soms niet. Er is niets mis mee om op gepaste momenten een spraakmaker voor Christus te zijn in de maatschappij.
Maar wat zou jij op je poster zetten, om even op mijn oorspronkelijke punt terug te komen?
Waarom zou je een poster maken?
Ik houd niet van deze manier van evangeliseren. Ik vind het niet eerbiedig.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door Mara »

DDD schreef:Reken er gerust op dat het vermenigvuldigen van 5 broden en twee visjes een spraakmakende aangelegenheid was hoor. Daar zijn deze posters nog niets bij.
Dat ging toch niet met posters?
De Heere Jezus Zelf! was daar.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door eilander »

Dat noem je een wonder. Beetje vreemd om dat met deze rare posters te vergelijken.
Online
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door DDD »

Ik vergelijk nergens iets mee. Ik reageer alleen op een stelling die inmiddels kennelijk is ingetrokken.

Overigens vind ik posters heel geschikt als evangelisatiemiddel. Beter dan foldertjes uitdelen op de markt. De protestantse kerk had ooit een mooie campagne: Al onze vestigingen elke zondag open. Al kunnen ze dat naar ik vrees nu niet meer helemaal waarmaken.
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door Fjodor »

parel schreef:Paulus schrijft in fil. 1:18 dat hij zich verblijd als het evangelie wordt gebracht, al is het onder een deksel.
Lijkt me ook Parel. Een evangelie mogen we het niet noemen. Maar dat er überhaupt over God gesproken wordt lijkt me een goed gegeven. En al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel.

Verder denk ik dat we blij moeten zijn met een staat die dit soort dingen toelaat. Tolerantie is een groot goed. Daarin kunnen we ook trots zijn op Willem van Oranje die hierin toch wel een voorloper is geweest.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Online
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door DDD »

Mara schreef:
modesto schreef:
Wilhelm schreef:De advertenties niet gezien zeker? Dit is geen evangelie meer....
https://twitter.com/tommikkers/status/5 ... 93/photo/1
Waren wij maar zo spraakmakend...

Wat zouden wij op onze posters zetten? (Die maken we natuurlijk niet, want zo zijn wij niet, maar het is een inzichtgevend gedachtenexperiment.)
Zou de Heere werken op een spraakmakende manier denk je?
Ik zie dat hij er nog staat.

Ja dus. Het is overduidelijk dat de Heere soms werkt op een spraakmakende manier.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17245
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door huisman »

DDD schreef:Reken er gerust op dat het vermenigvuldigen van 5 broden en twee visjes een spraakmakende aangelegenheid was hoor. Daar zijn deze posters nog niets bij.
Ik neem aan dat jij deze post plaatste voordat jij de posters had gezien...die posters zijn namelijk ronduit godslasterlijk.

De posters zijn een grove overtreding van het derde gebod.
Vr.99. Wat wil het derde gebod?
Antw. Dat wij niet alleen met vloeken of met valsen eed , maar ook met onnodig zweren , den Naam Gods niet lasteren noch misbruiken, noch ons met ons stilzwijgen en toezien zulke schrikkelijke zonden deelachtig maken ; en in het kort, dat wij den heiligen Naam Gods anders niet dan met vreze en eerbied gebruiken , opdat Hij van ons recht beleden , aangeroepen , en in al onze woorden en werken geprezen worde .
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Online
DDD
Berichten: 28481
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door DDD »

Dat weet ik niet meer. Maar in beide gevallen zijn deze posters minder spraakmakend dan het werk van de Heere Jezus. En dat is maar gelukkig ook, inderdaad, al vind ik de posters niet bijzonder schokkend. Ik verwacht dat het overgrote deel van de Nederlanders zo redeneert.
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6465
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door Posthoorn »

parel schreef:Paulus schrijft in fil. 1:18 dat hij zich verblijd als het evangelie wordt gebracht, al is het onder een deksel.
Dat betekent echt wat anders. Het gaat hier over mensen die uit nijdigheid tegenover Paulus het evangelie brachten. Dus hun drijfveren waren niet goed. Toch is Paulus dan verblijd dat het Evangelie gebracht wordt.

Maar het betekent niet dat je allerlei provocerende, ik durf zelfs te zeggen Godslasterlijke, kreten mag gebruiken om het Evangelie maar bekend te maken. Dat is 'spraakmakend' in de negatieve zin van het woord en dat moeten we niet gaan goedpraten met een beroep op de Bijbel, @DDD. Het moet niet gekker worden!
Plaats reactie