NS weigeren campagne remonstranten

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door Tiberius »

NS weigeren campagne remonstranten

De Nederlandse Spoorwegen (NS) weigeren campagneposters van de Remonstrantse Broederschap op treinstations op te hangen.

Dat lieten de remonstranten woensdagmorgen weten. De Remonstrantse Broederschap begint dinsdag een ledenwervings­campagne. Het plan was om daarvoor radiospotjes en stationsreclame in te zetten. De NS lieten gisteren weten de stationsposters te weigeren. De Spoorwegen willen neutraal blijven. Ook religieuze spanningen wereldwijd spelen mee bij het besluit. Het bestuur van de remonstranten betreurt de weigering. „In onze ogen krijgt het woord neutraal hier ten onrechte de betekenis van seculier. Dat is in strijd met de Nederlandse traditie en huidige opvattingen.

bron: www.refdag.nl

----

Ter toelichting.
Het gaat hier om een landelijke wervingscampagne met de slogan "Geloof begint bij jou".
Ik ben blij, dat de NS deze godslasterlijke campagne weigert. Alleen zijn hun redenen waarschijnlijk anders dan de mijne.
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door -DIA- »

Hier mee eens:
Het gaat hier om een landelijke wervingscampagne met de slogan "Geloof begint bij jou".
Ik ben blij, dat de NS deze godslasterlijke campagne weigert. Alleen zijn hun redenen waarschijnlijk anders dan de mijne.

Anderzijds is het wel een teken aan de wand!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door Pimpelmees »

Mmmm ... moeten we nou blij zijn dat de remonstranten niet mogen adverteren of niet?
Wat het bestuur van de remonstranten zegt ("In onze ogen krijgt het woord neutraal hier ten onrechte de betekenis van seculier."), daar ben ik het dan wel weer mee eens. Maar ja ... die slogan die er zou hangen ...
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2875
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door FlyingEagle »

Volgens het Twitter account van de NS mogen de posters vanaf morgen op de stations hangen, gewijzigd beleid.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door Tiberius »

Helaas is de NS door de knieën gegaan.
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door Curatorium »

Als dit kerkgenootschap al niet meer in het openbaar mag adverteren, zou ik geen 'helaas' zeggen en niet 'blij' zijn dat de NS deze campagne weert.
Hoe anti-remonstrants je ook bent, hier moet je niet blij om zijn. Dit is juist een teken dat de samenleving steeds minder tolerant staat tegenover religie + dat mensen religie maar voor zichzelf moeten houden en niet naar buiten moeten treden.
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Re : NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door Pimpelmees »

Tiberius schreef:Helaas is de NS door de knieën gegaan.
Aan de ene kant inderdaad "helaas", maar als dit door was gegaan was het een dreun geweest voor uitingen van religie in de openbare ruimte. Dus ik ben er toch niet zo rouwig om dat NS het beleid gewijzigd heeft.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door refo »

Nu is het: liever nix dan remonstrants. Liever Turks dan Paaps zeiden ze vroeger. Toen wisten ze ook niet wat ze zeiden.

Geloof begint bij jou is op zich als begin wel goed.
Tenslotte werkt het bij evangelisatiecampagnes ook zo: de aangesprokene reageert positief of negatief. En de keuze is aan hem of haar zelf.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33253
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door Tiberius »

Tuurlijk, refo.
Gebruikersavatar
parel
Berichten: 364
Lid geworden op: 24 feb 2012, 11:17

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door parel »

Paulus schrijft in fil. 1:18 dat hij zich verblijd als het evangelie wordt gebracht, al is het onder een deksel.
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door Wilhelm »

De advertenties niet gezien zeker? Dit is geen evangelie meer....
https://twitter.com/tommikkers/status/5 ... 93/photo/1
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door WimA »

parel schreef:Paulus schrijft in fil. 1:18 dat hij zich verblijd als het evangelie wordt gebracht, al is het onder een deksel.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar mag ik je dringend adviseren goed onderwijs te zoeken? Met je huidige denkwijze ga je verloren, wat je jezelf ook inbeeldt.
Pimpelmees
Berichten: 691
Lid geworden op: 30 sep 2014, 13:27

Re: Re : NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door Pimpelmees »

WimA schreef:
parel schreef:Paulus schrijft in fil. 1:18 dat hij zich verblijd als het evangelie wordt gebracht, al is het onder een deksel.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar mag ik je dringend adviseren goed onderwijs te zoeken? Met je huidige denkwijze ga je verloren, wat je jezelf ook inbeeldt.
Onnodig kwetsende opmerking tav parel, WimA. Ik hoop dat je die eerste zin weghaalt.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door Mara »

WimA schreef:
parel schreef:Paulus schrijft in fil. 1:18 dat hij zich verblijd als het evangelie wordt gebracht, al is het onder een deksel.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar mag ik je dringend adviseren goed onderwijs te zoeken? Met je huidige denkwijze ga je verloren, wat je jezelf ook inbeeldt.
Is dit liefdevol, vind je zelf? :fi
Parel is nog jong!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: NS weigeren campagne remonstranten

Bericht door WimA »

Mara schreef:
WimA schreef:
parel schreef:Paulus schrijft in fil. 1:18 dat hij zich verblijd als het evangelie wordt gebracht, al is het onder een deksel.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar mag ik je dringend adviseren goed onderwijs te zoeken? Met je huidige denkwijze ga je verloren, wat je jezelf ook inbeeldt.
Is dit liefdevol, vind je zelf? :fi
Parel is nog jong!
Ja, dit is m.i zeer liefdevol. Dat het hard overkomt begrijp ik maar daarmee is het niet liefdeloos.
De posters verkondigen het evangelie niet.
De posters richten zich ook niet op mensen die zonder (een) god leven om die hun god aan te prijzen, de poster richt zich op mensen die de God van de hemel en aarde willen dienen. Om die van de ware religie af te trekken.
Plaats reactie