Gewetensdwang

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gewetensdwang

Bericht door Tiberius »

Dat is jouw mening, die kennelijk anders is dan van sommige andere christenen.
Het gaat mij er echter om dat je wel de juiste feiten gebruikt.
Wim Anker
Berichten: 3873
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Gewetensdwang

Bericht door Wim Anker »

Tiberius schreef:Dat is jouw mening, die kennelijk anders is dan van sommige andere christenen.
Het gaat mij er echter om dat je wel de juiste feiten gebruikt.
Eens. Het is ook hypocriet dat op een dergelijk bericht Artikel veelal wel met instemming wordt gereageerd gelet op ervaringen uit het verleden.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gewetensdwang

Bericht door eilander »

Deze link begrijp ik niet zo goed.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gewetensdwang

Bericht door Tiberius »

Ik ook niet. Wat bedoel je daarmee, Wim?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gewetensdwang

Bericht door Mara »

Als de mods er min of meer bij toeval achterkomen dat hier iemand lid is met een homofiele geaardheid en zelfs samenwoont, wat dan?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Gewetensdwang

Bericht door eilander »

Wij hebben geen stageplaatsen.
Wim Anker
Berichten: 3873
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Gewetensdwang

Bericht door Wim Anker »

Dat het burgers niet is toegestaan om maatregelen te nemen tegen de wet. Ongeacht de aanleiding. Men mag dus niet iemand (dood) slaan. Ook geen pedo. En men mag geen stageovereenkomst weigeren / beëindigen omwille van privé zaken van stagiair die irrelevant zijn voor de werkzaamheden.

Het hypocriete is dat de publieke opinie veelal niet reageert conform de wet maar vanuit de onderbuik. De doodslager wordt dan toegejuicht, deze werkgever verketterd.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gewetensdwang

Bericht door Tiberius »

Mara schreef:Als de mods er min of meer bij toeval achterkomen dat hier iemand lid is met een homofiele geaardheid en zelfs samenwoont, wat dan?
Onze lijn is, dat we modereren op de bijdragen die hier geplaatst worden, niet op wat mensen elders uitspoken.
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2862
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Gewetensdwang

Bericht door FlyingEagle »

Dat had de beste man uit Drachten ook beter kunnen doen. De werkprestaties van deze jongen beoordelen en niet afwijzen op wat hij thuis uitspookt. Lijkt me ook bijbelser dan hoe het nu is gegaan
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gewetensdwang

Bericht door Tiberius »

Een forum is wel wat anders dan een bedrijf. Een werknemer bij een bedrijf is een soort van visitekaartje van dat bedrijf; een forummer is dat niet.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Gewetensdwang

Bericht door Mara »

Tiberius schreef:Een forum is wel wat anders dan een bedrijf. Een werknemer bij een bedrijf is een soort van visitekaartje van dat bedrijf; een forummer is dat niet.
Dat begrijp ik niet, het is toch niet aan de neus van die jongen te zien?
En zou hij "reclame" gaan maken voor het homoleven?
Stel dat jouw zoon op een dag thuiskomt met een vriend, hoe verdrietig je ook zou zijn, dan ben je als vader toch blij als hij een fijne werkkring vindt?
Als ik naar een winkel ga, wil ik graag deskundig en vriendelijk geholpen worden.
Stel je voor dat je als klant aan diezelfde keuring wordt onderworpen.
En waar eindigen dit soort keuringen en afwegingen.
Dan mag het omgekeerd ook plaatsvinden, nl. dat een GGer (of OGGer)wordt geweigerd omdat men geen gepreek in het bedrijf duldt, zoiets.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Gewetensdwang

Bericht door emigrant »

Inderdaad, doe nou niet alsof in reformatorische kring altijd en overal Bijbelse sexualiteit wordt gepraktiseerd. Er stond laatst in De Wachter Sions een artikel waarin stond dat een jong meisje door haar vader en meerdere ooms en neven jarenlang sexueel misbruikt is. Een kerkelijke familie.
Neemt dat bedrijf in Drachten zulke lui wel zonder vraagtekens aan?
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
ebenhaezer
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 jul 2015, 12:28

Re: Gewetensdwang

Bericht door ebenhaezer »

test
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9143
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Gewetensdwang

Bericht door parsifal »

emigrant schreef:Inderdaad, doe nou niet alsof in reformatorische kring altijd en overal Bijbelse sexualiteit wordt gepraktiseerd. Er stond laatst in De Wachter Sions een artikel waarin stond dat een jong meisje door haar vader en meerdere ooms en neven jarenlang sexueel misbruikt is. Een kerkelijke familie.
Neemt dat bedrijf in Drachten zulke lui wel zonder vraagtekens aan?
Ik neem aan dat als zo'n geval bekend is de daders in de gevangenis zitten. (Of het kan niet bewezen worden en dan moet je ze ook niet voor schuldig houden).

Zelfs als zou de eigenaar het recht aan zijn kant hebben, denk ik niet dat hij goed handelt, tenzij hij expliciet een Christelijk bedrijf wil hebben (of dat gewenst is vraag 2) en ook geen niet-Christenen toelaat en andere consequente zonden op dezelfde manier behandelt.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Gewetensdwang

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:Een forum is wel wat anders dan een bedrijf. Een werknemer bij een bedrijf is een soort van visitekaartje van dat bedrijf; een forummer is dat niet.
Een werknemer is visitekaartje voor zover hij werkzaamheden verricht voor dat bedrijf.
Alleen voor instellingen met een identiteistgebonden profiel strekt de reikwijdte van het visitekaartje wat verder.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Plaats reactie