Kledingstijl leerlingen

Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door JolandaOudshoorn »

samanthi schreef:
Heerlijk he, die zakken kleding? Wij doen het hier ook collectief en ik merk dat het aanstekelijk is. In onze buurt doet iedereen het bijna zo. En op de school is het ook helemaal geen issue meer dat je niet volgens de laatste mode en de hipste merken rondloopt.
Ja altijd leuk en al zou iedereen het stom vinden en jij vind de kleding die je draagt leuk, wat dan nog?
Het gaat erom wie je bent en niet wat je aanhebt, geleerd hebt of wat dan ook.
Precies!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
merel
Berichten: 9612
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door merel »

Helemaal mee eens, maar ze hoeven er niet uitbollig bij te lopen. Ik schuif ook alles door, maar bv de broeken zijn in een paar jaar tijd qua model enorm veranderd. De modellen die eerst hip waren bij de oudste zijnn 5 jaar later bij de jongste echt lelijk. Nu gebruik ik ze als oude broek. Al moet ik zeggen dat ik vanaf maat 98 weinig hele broeken overhoudt.Onze docher krijgt veel kleding en ook daar schift ik in, al blijven de meeste meisjesrokken en jurken leuk.
En ik kijk net als Mara bij het doorschuiven ook of het bij het kind past qua kleur en model. Onze kids hebben allemaal een andere kleur haar en ogen, hierdoor kan het veel uitmaken wie de kleding aanheeft. Dezelfde kleding aantrekken doe ik sowieso niet, ik houd daar niet zo van. Hooguit hebben zij dezelde spijkerbroek die ik in verschillende maten koop en doorschuif.
merel
Berichten: 9612
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door merel »

Toch valt mij in deze discussie wel 1 ding op. Er wordt veel gesproken over roklengte en zedigheid, maar ook over goedkoop en duur, maar ik hoor nergens dat erop gelet wordt of de kleding duurzaam geproduceerd wordt. Letten jullie daarop?
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door -DIA- »

merel schreef:Toch valt mij in deze discussie wel 1 ding op. Er wordt veel gesproken over roklengte en zedigheid, maar ook over goedkoop en duur, maar ik hoor nergens dat erop gelet wordt of de kleding duurzaam geproduceerd wordt. Letten jullie daarop?
Mijn eigen ervaring is dat goedkoop vaak duurkoop blijkt te zijn.
Voorbeeld: Sokken van de Hema mogen dan niet zo duur zijn, ze gaan plusminus 13x (schatting) korter mee dan goede sokken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Ezen
Berichten: 309
Lid geworden op: 12 aug 2014, 14:19

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Ezen »

-DIA- schreef:
merel schreef:Toch valt mij in deze discussie wel 1 ding op. Er wordt veel gesproken over roklengte en zedigheid, maar ook over goedkoop en duur, maar ik hoor nergens dat erop gelet wordt of de kleding duurzaam geproduceerd wordt. Letten jullie daarop?
Mijn eigen ervaring is dat goedkoop vaak duurkoop blijkt te zijn.
Voorbeeld: Sokken van de Hema mogen dan niet zo duur zijn, ze gaan plusminus 13x (schatting) korter mee dan goede sokken.
:humhihi
Spitten en niet moe worden.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door -DIA- »

Ezen schreef:
-DIA- schreef:
merel schreef:Toch valt mij in deze discussie wel 1 ding op. Er wordt veel gesproken over roklengte en zedigheid, maar ook over goedkoop en duur, maar ik hoor nergens dat erop gelet wordt of de kleding duurzaam geproduceerd wordt. Letten jullie daarop?
Mijn eigen ervaring is dat goedkoop vaak duurkoop blijkt te zijn.
Voorbeeld: Sokken van de Hema mogen dan niet zo duur zijn, ze gaan plusminus 13x (schatting) korter mee dan goede sokken.
:humhihi
Het komt toch maar aan op de levenservaring van de grijsheid... Vroeger, lang geleden, had men respect (sommigen zeiden zelfs eerbied) voor grijze haren. Als ik de maatschappij van nu bezie lijkt dit aan inflatie onderhevig.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Adje »

Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Zeeuw »

Adje schreef:Die leerling durfde...

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... b962919e3/
Bah, het is een heel onaangenaam filmpje geworden. Net als meerdere filmpjes van deze youtuber. Vol schelden, rare ondertiteling etc. Alles bedoeld om maar zoveel mogelijk volgers/likes enz te krijgen.
Mannetje
Berichten: 7669
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mannetje »

Domme oproep van de presentator. Bij toelating tekenen ouders voor de schoolregels. Dan kun je wel een brief gaat sturen dat je het met de regels niet eens bent, maar dat is best wel dwaas.

School is nog mild dat leerling na excuses terug mag komen.
-
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Adje »

Zeeuw schreef:
Adje schreef:Die leerling durfde...

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... b962919e3/
Bah, het is een heel onaangenaam filmpje geworden. Net als meerdere filmpjes van deze youtuber. Vol schelden, rare ondertiteling etc. Alles bedoeld om maar zoveel mogelijk volgers/likes enz te krijgen.
Het is zeker een onaangenaam filmpje. De toon is echt niet fijn. Ik snap niet dat je als leerling een dergelijk iemand in durft te schakelen.
Erskinees
Berichten: 2742
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Erskinees »

Regels moet je kunnen uitleggen en onderbouwen. Jammer dat de school niet lukt, had de regel dan afgeschaft.
Adje
Berichten: 621
Lid geworden op: 11 jan 2019, 10:09

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Adje »

Mannetje schreef:Domme oproep van de presentator. Bij toelating tekenen ouders voor de schoolregels. Dan kun je wel een brief gaat sturen dat je het met de regels niet eens bent, maar dat is best wel dwaas.

School is nog mild dat leerling na excuses terug mag komen.
Een leerling kan je misschien om een dergelijke reden niet van school verwijderen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door samanthi »

Ik vind het een walgelijke vertoning.
Ik vind dat de school heel mild en beleefd is...
Hij is niet verplicht antwoord te geven... heeft het wel gedaan, geen sterke antwoorden oké, maar de manier van de presentator is walgelijk.
Echt bah!

Als die ouders er zo'n moeite mee hebben, halen ze naar geld op voor airconditioners.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Zeeuw »

Erskinees schreef:Regels moet je kunnen uitleggen en onderbouwen. Jammer dat de school niet lukt, had de regel dan afgeschaft.
Best mee eens. Echter, op een bepaald moment accepteer je iets wel of niet. In het laatste geval, ga dan ergens anders heen en gebruik niet dit soort middelen. Mijn werkgever heeft ook wel regels die ik niet zo super vind, so be it.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Zeeuw »

samanthi schreef:Ik vind het een walgelijke vertoning.
Ik vind dat de school heel mild en beleefd is...
Hij is niet verplicht antwoord te geven... heeft het wel gedaan, geen sterke antwoorden oké, maar de manier van de presentator is walgelijk.
Echt bah!

Als die ouders er zo'n moeite mee hebben, halen ze naar geld op voor airconditioners.
Dat laatste vind ik wat kort door de bocht. Blijkbaar begrijpt het overgrote deel van de ouders, waaronder ik over 2 jaar als mijn zoon daar heen gaat, deze regel niet. Voor wie hanteer je dan deze regel nog?
Plaats reactie