Kledingstijl leerlingen

ejvl
Berichten: 5721
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door ejvl »

Mannetje schreef:
Ik heb het meegemaakt in een bruidsstoet. Zus bruid en schoonzus bruidegom beide in dezelfde jurk.
En wat is dan het probleem? Het gaat om de bruid en de bruidegom, de gasten hebben maar een bijrol hoor. Die hoeven toch niet te pronken met hun exclusieve kleding?
Dat vraag ik mij ook altijd af.
Altijd die rare gewoonte om met een bruiloft nieuwe kleren te kopen :bobo
Voor mij niet in ieder geval.

Maar daar ben ik misschien man voor haha :slurp
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mannetje »

ejvl schreef:
Mannetje schreef:
Ik heb het meegemaakt in een bruidsstoet. Zus bruid en schoonzus bruidegom beide in dezelfde jurk.
En wat is dan het probleem? Het gaat om de bruid en de bruidegom, de gasten hebben maar een bijrol hoor. Die hoeven toch niet te pronken met hun exclusieve kleding?
Dat vraag ik mij ook altijd af.
Altijd die rare gewoonte om met een bruiloft nieuwe kleren te kopen :bobo
Voor mij niet in ieder geval.

Maar daar ben ik misschien man voor haha :slurp
Met een nieuw stropje kom je al een heel eind.
-
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mara »

Mannetje schreef:
Ik heb het meegemaakt in een bruidsstoet. Zus bruid en schoonzus bruidegom beide in dezelfde jurk.
En wat is dan het probleem? Het gaat om de bruid en de bruidegom, de gasten hebben maar een bijrol hoor. Die hoeven toch niet te pronken met hun exclusieve kleding?
Juist daarom!
Het trok de aandacht van de bruid juist weg, want iedereen zag dat zij in hetzelfde jurkje waren.
En dat is op zn zachtst gezegd dan niet leuk als je 300 euro (of meer) hebt afgetikt.
ejvl schreef:Altijd die rare gewoonte om met een bruiloft nieuwe kleren te kopen
Voor mij niet in ieder geval.
Maar daar ben ik misschien man voor haha
Misschien is het zelfs Bijbels. Nieuwe klederen.
Je gaat toch niet in een bruidsstoet lopen in een oud kloffie?
Een man kan volstaan in een net, eventueel eerder gedragen kostuum met eventueel een nieuw overhemd en nieuwe das. Die trend verandert ook elk jaar, smal, breed, druk dessin, rustig dessin, kleur.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mannetje »

Juist daarom!
Het trok de aandacht van de bruid juist weg, want iedereen zag dat zij in hetzelfde jurkje waren.
En dat is op zn zachtst gezegd dan niet leuk als je 300 euro (of meer) hebt afgetikt.
Tja, ieder maar maatkleding dan... Kost iets meer dan 300 euro, ik was indertijd voor een kleine 500 euro klaar voor mijn maatpak.
Anders blijft het risico bestaan.
Maar nu serieus: hoe lang gaat die aandacht naar die zelfde kleding? Als het zo opvallend is, is die kleding dan niet te opvallend?
Een man kan volstaan in een net, eventueel eerder gedragen kostuum met eventueel een nieuw overhemd en nieuwe das. Die trend verandert ook elk jaar, smal, breed, druk dessin, rustig dessin, kleur.
En wat is het probleem als je een das heb die een jaar eerder de trend was? Is dan de feestvreugde kleiner?
-
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mara »

Mannetje schreef:
Een man kan volstaan in een net, eventueel eerder gedragen kostuum met eventueel een nieuw overhemd en nieuwe das. Die trend verandert ook elk jaar, smal, breed, druk dessin, rustig dessin, kleur.
En wat is het probleem als je een das heb die een jaar eerder de trend was? Is dan de feestvreugde kleiner?
Er is geen probleem! Noch als je de schoenen van het seizoen eerder draagt, noch dezelfde sokken, noch dezelfde manchetknopen, noch hetzelfde pochetje.
Mannetje schreef:Maar nu serieus: hoe lang gaat die aandacht naar die zelfde kleding? Als het zo opvallend is, is die kleding dan niet te opvallend?
Het was geen opvallende jurk, in die zin, schreeuwerige kleur of dessin. Maar je zag wel in één oogopslag dat het precies dezelfde jurk was.
Loop je in een C&Atje van 5 tientjes weet je dat de kans groot is. Maar toch niet als je in het duurdere segment koopt?
Maar dat is het juist wel, dat is het probleem van C.S. (De meeste) vrouwen hebben daar geen zin in.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl
Berichten: 5721
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door ejvl »

Mara schreef: Misschien is het zelfs Bijbels. Nieuwe klederen.
Je gaat toch niet in een bruidsstoet lopen in een oud kloffie?
Een man kan volstaan in een net, eventueel eerder gedragen kostuum met eventueel een nieuw overhemd en nieuwe das. Die trend verandert ook elk jaar, smal, breed, druk dessin, rustig dessin, kleur.
Oei, dan ben ik wel heel "niet traditioneel". Ik ga namelijk geen nieuwe kleren kopen, en ook geen kostuum dragen.
Maar ook geen oude kloffie hoor, gewoon nette kleren.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mara »

ejvl schreef:
Mara schreef: Misschien is het zelfs Bijbels. Nieuwe klederen.
Je gaat toch niet in een bruidsstoet lopen in een oud kloffie?
Een man kan volstaan in een net, eventueel eerder gedragen kostuum met eventueel een nieuw overhemd en nieuwe das. Die trend verandert ook elk jaar, smal, breed, druk dessin, rustig dessin, kleur.
Oei, dan ben ik wel heel "niet traditioneel". Ik ga namelijk geen nieuwe kleren kopen, en ook geen kostuum dragen.
Maar ook geen oude kloffie hoor, gewoon nette kleren.
Dat heeft niet zoveel met traditioneel te maken, maar meer het verschil tussen (de meeste) mannen en vrouwen. ;)
Mijn man verzucht ook als er een uitnodiging binnenkomt: o nee, toch geen nieuw kostuum he?
Hij is nog van de generatie (wil hij zijn) je koopt een trouwpak en daar doe je vervolgens jaren mee bij alle gelegenheden. :haha
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Curatorium »

Mara schreef: Ik heb het meegemaakt in een bruidsstoet. Zus bruid en schoonzus bruidegom beide in dezelfde jurk.
Bij bruiloften wordt dat juist toch soms expres afgesproken onder de vrouwen om hetzelfde aan te doen? Of ben ik niet goed ingelicht? :D
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mara »

Curatorium schreef:
Mara schreef: Ik heb het meegemaakt in een bruidsstoet. Zus bruid en schoonzus bruidegom beide in dezelfde jurk.
Bij bruiloften wordt dat juist toch soms expres afgesproken onder de vrouwen om hetzelfde aan te doen? Of ben ik niet goed ingelicht? :D
Jij hebt een foute inlichtingendienst C. ;) Dat geldt alleen voor de bruidsmeisjes.
In de regel doen vrouwen er alles aan om zich zo uniek mogelijk te kleden.
Dat heeft niets met dure kleding te maken overigens! Je kunt van een lappie van de markt juist een origineel kledingstuk maken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11395
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mister »

Ik vind het toch meer bij goed rentmeesterschap passen om niet te veel kleding te kopen. Nieuw overhemd en mijn pak oogt ineens weer heel anders. 10 jaar met een pak doen en voor diverse gelegenheden gebruiken is dus toe te juichen. En vrouwen kunnen dat ook best. Nieuw frutseltje erbij en het kan zo weer ingezet worden.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mara »

Mister schreef:Ik vind het toch meer bij goed rentmeesterschap passen om niet te veel kleding te kopen. Nieuw overhemd en mijn pak oogt ineens weer heel anders. 10 jaar met een pak doen en voor diverse gelegenheden gebruiken is dus toe te juichen. En vrouwen kunnen dat ook best. Nieuw frutseltje erbij en het kan zo weer ingezet worden.
Jij behoort tot de groep mannen die jaarlijks niet een pondje of 2, 3.... aankomen dus? ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Orchidee »

Ha, ha...precies @Mara, "het schommelt" hier ook nogal eens :D
Wij begrijpen ook nooit dat mensen idd. gewoon 10/20 jr met hetzelfde pak kunnen lopen of dames met dezelfde rok :bobo
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door JolandaOudshoorn »

Orchidee schreef:Ha, ha...precies @Mara, "het schommelt" hier ook nogal eens :D
Wij begrijpen ook nooit dat mensen idd. gewoon 10/20 jr met hetzelfde pak kunnen lopen of dames met dezelfde rok :bobo
Oeps... ik heb echt kleding van 20 jaar oud dat ik nog steeds draag.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mara schreef:
Curatorium schreef:
Mara schreef: Ik heb het meegemaakt in een bruidsstoet. Zus bruid en schoonzus bruidegom beide in dezelfde jurk.
Bij bruiloften wordt dat juist toch soms expres afgesproken onder de vrouwen om hetzelfde aan te doen? Of ben ik niet goed ingelicht? :D
Jij hebt een foute inlichtingendienst C. ;) Dat geldt alleen voor de bruidsmeisjes.
In de regel doen vrouwen er alles aan om zich zo uniek mogelijk te kleden.
Dat heeft niets met dure kleding te maken overigens! Je kunt van een lappie van de markt juist een origineel kledingstuk maken.
Tegenwoordig heb je kledingcodes, dus uniek is het allemaal niet meer. En ja, een bruiloft of een andere feestelijke gelegenheid is een goed excuus om weer iets nieuws te kopen. Maar of het nu draait om je zo uniek mogelijk te kleden.... Ik zal wel geen standaard vrouw zijn :haha
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Orchidee »

JolandaOudshoorn schreef:
Orchidee schreef:Ha, ha...precies @Mara, "het schommelt" hier ook nogal eens :D
Wij begrijpen ook nooit dat mensen idd. gewoon 10/20 jr met hetzelfde pak kunnen lopen of dames met dezelfde rok :bobo
Oeps... ik heb echt kleding van 20 jaar oud dat ik nog steeds draag.
Dus jij hebt nog steeds dezelfde maat als 20 jr geleden Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie