Kledingstijl leerlingen

Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mara »

Sheba schreef:
Klopt. De refozaken worden niet rijk van mij. Maar inmiddels is de oudste van ons een beetje uit de kleine kindermaatjes. Ik heb nu toch echt wel heel wat winkels afgestruind. Maar de meeste rokjes die ik tegenkom zijn echt wel heel kort hoor... ( geen knielengte) Dus als iemand tips heeft? Dan zijn ze zeer welkom. (Netjes, goedkoop)
Voor volwassene ligt het anders. Ik begreep ook dat alle lengtes voor komen dit seizoen. Maxi, midi en mini. Maar in de tienermode, en kindermode is dit dus niet te zien.
Jawel hoor, maar je moet heel goed zoeken. Voor mij geen refozaken, onnodig duur nl.
Maar ik heb er een gewoonte van gemaakt om overal waar ik ben, de kledingrekken te scannen.
Ik heb leuke rokjes en jurkjes gekocht, op goede lengte, voor een tientje (of 2) in de meest uiteenlopende zaken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door helma »

Tussen maat 128 en 176 zijn er weinig jurken/rokken te koop in reguliere kledingwinkels. Het is altijd fijn als ze maat 36 krijgen. Dan is er weer meer keus
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door merel »

Voor mijn dochter kan ik in die maat genoeg vinden. Geen enkele moeite om leuke jurken te vinden.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door helma »

Als je voor mij wat tips hebt graag!
Dochterlief heeft ongeveer maat 140 en houdt niet van zoetig. Ze is tenger en zit in groep 8. De meeste kleren in haar maat zijn voor kinderen rond 8-9 jaar.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door merel »

Ah, dat is dan wel een verschil. Mijn dochter is 5 en heeft maat 128 en houdt wel van echte meisjeskleding. Een broek dragen is echt een straf voor haar. Voor haar krijg ik regelmatig kleding en haal zelf nog wel eens wat bij de V&D ( eigen merk Frendz, betaalbaar, valt erg smal, al vond ik dit jaar de collectie wat minder). Verder haal ik het eigenlijk overal en nergens. Afgelopen zomer op een rommelmarkt hele leuke witte jurken voor haar gevonden en een rokje van Olilly voor weinig, soms bij de Name It, Zara, Jubel en Z8 in de opruiming

Ik hang zelf helemaal niet aan de norm van de knielengte als zedig. Zedigheid is ook aan tijdsgeest onderhevig. Begin vorige eeuw vond men het zien van een enkel al onzedig. Nu heeft men daar geen moeite mee en is blijkbaar de norm verschoven naar de knielengte. Het tienermeisje van de brochure met het tuniekje Luther vind ik er leuk en fris uitzien. Niets mis mee. Bij jonge meisjes vind ik de knielengte vaak heel stijf, helemaal als er ook nog winterlaarsjes onder zitten. Ik kijk meer naar het algemene plaatje; welke kleuren zijn het, welke print, wat is de stof, in welke combinatie wordt het gedragen, hoe is de houding van het kind, hoe wordt het haar gedragen etc. Dat vind ik belangrijker dan een absolute lengte van een jurkje. Een spijkerrokje tot halverwege het bovenbeen met een leuke, gekleurde maillot van Donnie Doon met een leuk vest vind ik zedig en netjes genoeg. Een glitterrokje of rokje met tijgerprint tot op de knie zou ik persoonlijk minder netjes vinden dan hetgeen ik hiervoor noemde, terwijl de lengte misschien voor velen beter is. Het gaat mij echt om het totaalplaatje.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door -DIA- »

Vraagje tussendoor: Wat is er met College Style gebeurd? Ze zijn hier zomaar ineens 'verdwenen'.
Ik meende toch waarlijk dat het een goed lopende keten was, met name in 'onze kringen'...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Lassie »

Als ik google kom ik gewoon op de site en de winkels bestaan ook nog (aldus de site).
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:Vraagje tussendoor: Wat is er met College Style gebeurd? Ze zijn hier zomaar ineens 'verdwenen'.
Ik meende toch waarlijk dat het een goed lopende keten was, met name in 'onze kringen'...
Er moesten 4 filialen gesloten worden, mogelijk die in Rijssen ook. Al begrijp ik dat niet, want de doelgroep woont zeker daar!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17207
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door huisman »

Mara schreef:
-DIA- schreef:Vraagje tussendoor: Wat is er met College Style gebeurd? Ze zijn hier zomaar ineens 'verdwenen'.
Ik meende toch waarlijk dat het een goed lopende keten was, met name in 'onze kringen'...
Er moesten 4 filialen gesloten worden, mogelijk die in Rijssen ook. Al begrijp ik dat niet, want de doelgroep woont zeker daar!
Laatst nog zuchtend en puffend acher mijn vrouw en dochters door het fliaal in Barneveld gelopen.
Ze waren binnen het uur klaar, vonden ze best snel. :OO3 (Gelukkig zijn er boekhandels in de buurt )
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Curie
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 mei 2015, 11:07

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Curie »

huisman schreef:
Mara schreef:
-DIA- schreef:Vraagje tussendoor: Wat is er met College Style gebeurd? Ze zijn hier zomaar ineens 'verdwenen'.
Ik meende toch waarlijk dat het een goed lopende keten was, met name in 'onze kringen'...
Er moesten 4 filialen gesloten worden, mogelijk die in Rijssen ook. Al begrijp ik dat niet, want de doelgroep woont zeker daar!
Laatst nog zuchtend en puffend acher mijn vrouw en dochters door het fliaal in Barneveld gelopen.
Ze waren binnen het uur klaar, vonden ze best snel. :OO3 (Gelukkig zijn er boekhandels in de buurt )
Dat zal een bak geld gekost hebben, dure kleding en een stapel boeken. :haha
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2862
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door FlyingEagle »

Gelukkig voor mijn ogen en mijn portemonnee koopt mijn vrouw geen kleren College style.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door samanthi »

FlyingEagle schreef:Gelukkig voor mijn ogen en mijn portemonnee koopt mijn vrouw geen kleren College style.
:) helemaal mee eens, geef mij maar een lappie van de markt daar kun je heel wat mee.
Je kunt hem gebruiken als sari, maar wat beter is een rok jurk of blouse naaien, je bent niet dertien in een dozijn, het is portemonnee vriendelijk en je bent van de straat.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mara »

samanthi schreef:
FlyingEagle schreef:Gelukkig voor mijn ogen en mijn portemonnee koopt mijn vrouw geen kleren College style.
:) helemaal mee eens, geef mij maar een lappie van de markt daar kun je heel wat mee.
Je kunt hem gebruiken als sari, maar wat beter is een rok jurk of blouse naaien, je bent niet dertien in een dozijn, het is portemonnee vriendelijk en je bent van de straat.
Zo'n vodje van de p.rimark waar veel meiden in lopen, is goedkoper dan een lappie van de markt hoor. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door samanthi »

Mara schreef:
samanthi schreef:
FlyingEagle schreef:Gelukkig voor mijn ogen en mijn portemonnee koopt mijn vrouw geen kleren College style.
:) helemaal mee eens, geef mij maar een lappie van de markt daar kun je heel wat mee.
Je kunt hem gebruiken als sari, maar wat beter is een rok jurk of blouse naaien, je bent niet dertien in een dozijn, het is portemonnee vriendelijk en je bent van de straat.
Zo'n vodje van de p.rimark waar veel meiden in lopen, is goedkoper dan een lappie van de markt hoor. ;)
Ja... :humhihi
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Orchidee »

Dat is waar @Mara maar met zo'n vodje wil ik niet lopen :nonnon
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie