Kledingstijl leerlingen

Mannetje
Berichten: 7738
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mannetje »

huisman schreef:
Mannetje schreef:
Luther schreef:
helma schreef:Andersom kan ook...ik voel zelf het meest voor hoofddoekje/baret. (denk dat dat het meest bijbels is)Echter mijn man vindt dat vréselijk staan.
En aangezien ik hoofdbedekking draag omdat de Schrift dat noemt mbt. mijn onderdanigheid aan mijn man; heb ik een hoed op in de kerk. Behalve als ik elders kerk waar hoofdbedekking niet gebruikelijk is; dan doe ik een baret/hoofddoekje op.
Ik vind een baretje veel mooier dan een hoed. Maar ja, ik zal er geen verstand van hebben...
Hierin ben ik het geheel met je eens.
Idd ik vind ook dat Luther er geen verstand van heeft. :hum
Geheel slaat op beide delen. ;)
-
DDD
Berichten: 28647
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door DDD »

@Tiberius:

Daarover kun je van mening verschillen. Ik vind het met deze stropdas juist wel leuk. Al zou ik niet snel zoiets aantrekken.

Maar smaken mogen verschillen, de vraag is vooral of je zo voor de klas mag staan of naar de kerk mag gaan. Ik zou menen dat deze man er heel wat netter uit ziet dan veel andere leerkrachten en kerkgangers, ook al dragen ze nooit een spijkerbroek.

Hij moest eens weten (ik heb ook maar gewoon gegoogled).
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Desiree »

Een hoed is de kroon op je kleding in onze tijd. Kijk maar naar Hare Majesteit etc. Die zien er vaak beeldig uit.

Nou heb ik niet zo'n portemonnee en doe ik met een hoed gewoon langer mee.

Als het niet hoeft, een hoed, in een kerk, doe ik weleens een grote bloem op/in. Ook leuk hoor. Je bent dan niet aanstootgevend en je ziet er toch leuk uit.

Ik pas me aan de ene kant aan, aan de andere kant blijf ik gewoon mezelf. Ik ga niet voor de show, dat vind ik maar een arme gedachte, maar je mag er best leuk uitzien voor de Heere God.

p.S. Weet je wat nu weer hip is (of loop ik al achter) van die lange jurken/rokken, met van de band af aan, een losse split. Oef, dat zal weer gesprekstof geven. Als de wind waait, ben je niet meer bedekt. Ouderwetse oma speld weer tevoorschijn halen.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mara »

Desiree schreef: p.S. Weet je wat nu weer hip is (of loop ik al achter) van die lange jurken/rokken, met van de band af aan, een losse split. Oef, dat zal weer gesprekstof geven. Als de wind waait, ben je niet meer bedekt. Ouderwetse oma speld weer tevoorschijn halen.
Ja Desiree, je loopt één seizoen achter. ;)
Dat is de zgn Ibiza-style, vorige zomer ook al hip, je draagt er platte sandaaltjes of birkenstokjes onder.
In de jaren 60 heette dit maxi-jurk of jas.
Het kwam direkt na het ultrakorte.
De ouders verzuchtten toen: het is van het ene uiterste in het andere uiterste, wat een dwaasheid.
Ik moet er niet aan denken, dat gefladder om mijn benen, gevaarlijk op de fiets en onhandig in de auto.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Mannetje
Berichten: 7738
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mannetje »

Zolang de split niet al te hoog komt vind ik het een verademing. Het mag het andere uiterste zijn, maar dat is dan ook een prima uiterste.
De ouders verzuchtten toen: het is van het ene uiterste in het andere uiterste, wat een dwaasheid.
De jongeren verzuchten dan: het is ook nooit goed. ;)
-
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mara »

Mannetje schreef:Zolang de split niet al te hoog komt vind ik het een verademing. Het mag het andere uiterste zijn, maar dat is dan ook een prima uiterste.
De ouders verzuchtten toen: het is van het ene uiterste in het andere uiterste, wat een dwaasheid.
De jongeren verzuchten dan: het is ook nooit goed. ;)
VerzuchTTen is het dan Mannetje. ;)
Ik mocht niet zo'n jas.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Desiree »

O, hi, hi, nou het waren wel jurken van Nathan, Vermeulen etc. Je kent dat wel.. Geen Gerry Weber, want dat is nog Zeeman vergeleken bij deze upperclass merken.

Joh, dat die lui er zo ouderwets bijliepen... ;)

Eigenlijk zijn het geen splitten maar lappen aan de band vastgemaakt, of is het een split van bovenaf.

Nou, ik hoor alweer over vluchtelingen... ff andere koek, daarom stop ik maar...
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Mannetje
Berichten: 7738
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mannetje »

Mara schreef:
Mannetje schreef:Zolang de split niet al te hoog komt vind ik het een verademing. Het mag het andere uiterste zijn, maar dat is dan ook een prima uiterste.
De ouders verzuchtten toen: het is van het ene uiterste in het andere uiterste, wat een dwaasheid.
De jongeren verzuchten dan: het is ook nooit goed. ;)
VerzuchTTen is het dan Mannetje. ;)
Ik mocht niet zo'n jas.
Ik bedoelde het in de tegenwoordige tijd. Jongeren deden dat toen, en doen dat nu nog... Maar fijn dat je zo oplettend leest! ;)
-
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door merel »

Een topic over de kledingstijl van juffen mag ook wel. Ik zag vanmorgen wel erg veel buik van de juf van onze dochter :bobo
Guppy3
Berichten: 42
Lid geworden op: 02 apr 2008, 13:33

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Guppy3 »

merel schreef:Een topic over de kledingstijl van juffen mag ook wel. Ik zag vanmorgen wel erg veel buik van de juf van onze dochter :bobo
Is dat niet een kwestie van schoolkeuze?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Orchidee »

Kwam het door het kledingstuk of was de juf wat gezetter dan standaard?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9189
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door parsifal »

Ik was altijd van mening dat het niet zo'n probleem was, maar ik had pas ook een studente met wat vragen, die duidelijk meer inzicht in de kleding gaf dan in de wiskunde. Heel ongemakkelijke situatie.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door merel »

Guppy3 schreef:
merel schreef:Een topic over de kledingstijl van juffen mag ook wel. Ik zag vanmorgen wel erg veel buik van de juf van onze dochter :bobo
Is dat niet een kwestie van schoolkeuze?
Hoe bedoel je?
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door merel »

Orchidee schreef:Kwam het door het kledingstuk of was de juf wat gezetter dan standaard?


Kledingstuk was te kort, maar ik begreep dat dat weer mode is. Ik moet er in ieder geval aan wennen en vind het ook niet gepast op de werkvloer.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door henriët »

Mara schreef:
Desiree schreef: p.S. Weet je wat nu weer hip is (of loop ik al achter) van die lange jurken/rokken, met van de band af aan, een losse split. Oef, dat zal weer gesprekstof geven. Als de wind waait, ben je niet meer bedekt. Ouderwetse oma speld weer tevoorschijn halen.
Ja Desiree, je loopt één seizoen achter. ;)
Dat is de zgn Ibiza-style, vorige zomer ook al hip, je draagt er platte sandaaltjes of birkenstokjes onder.
In de jaren 60 heette dit maxi-jurk of jas.
Het kwam direkt na het ultrakorte.
De ouders verzuchtten toen: het is van het ene uiterste in het andere uiterste, wat een dwaasheid.
Ik moet er niet aan denken, dat gefladder om mijn benen, gevaarlijk op de fiets en onhandig in de auto.
Gewoon een broek aantrekken,
altijd kuis, geen gefladder, geen geloens ;)

( steentje in de vijver ;) )
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Plaats reactie