Schokkend

Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Schokkend

Bericht door Wandelende »

https://nos.nl/artikel/2199057-boeren-r ... k-los.html

Ik vind het toch wel redelijk schokkend wat er in het land van Maas en Waal gebeurd.
(~)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Schokkend

Bericht door Mara »

Een sterfbedbekentenis, las ik in de Volkskrant.
Bekentenis op sterfbed lijkt doorbraak te zijn in dertig jaar oud onderzoek naar Bende van Nijvel
Meer dan dertig jaar na de laatste overval van de Belgische misdaadgroep Bende van Nijvel lijkt er een doorbraak in het onderzoek naar de identiteit van de bendeleden. Een voormalige rijkswachter uit Aalst bekende op zijn sterfbed bij de beruchte bende te horen.

In 2015 bekende een CIA agent ook op zijn sterfbed dat hij in het team zat dat de moord op JFK beraadde.

En dan komt het erop aan, wil iemand "schoon schip" maken?

Ik vind het heel aangrijpend. Ik denk hierbij aan een onwetende familie die om zo'n sterfbed heen staat.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Schokkend

Bericht door samanthi »

Mara schreef:Een sterfbedbekentenis, las ik in de Volkskrant.
Bekentenis op sterfbed lijkt doorbraak te zijn in dertig jaar oud onderzoek naar Bende van Nijvel
Meer dan dertig jaar na de laatste overval van de Belgische misdaadgroep Bende van Nijvel lijkt er een doorbraak in het onderzoek naar de identiteit van de bendeleden. Een voormalige rijkswachter uit Aalst bekende op zijn sterfbed bij de beruchte bende te horen.

In 2015 bekende een CIA agent ook op zijn sterfbed dat hij in het team zat dat de moord op JFK beraadde.

En dan komt het erop aan, wil iemand "schoon schip" maken?

Ik vind het heel aangrijpend. Ik denk hierbij aan een onwetende familie die om zo'n sterfbed heen staat.
Ja voor de nabestaande is dat echt heel schokkend. Als je denk een liefhebbende gezellige vader of moeder gehad te hebben en je hoort op de laatste dag van zijn of haar leven deze dingen, dan gaat je hele leven op zijn kop.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Roos2017
Berichten: 548
Lid geworden op: 02 okt 2017, 18:59

Re: Schokkend

Bericht door Roos2017 »

Het kan aan mij liggen, maar ik vraag me af waarom iedereen dit moet weten:

https://www.rd.nl/vandaag/politiek/beld ... -1.1439377
Online
DDD
Berichten: 28406
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Schokkend

Bericht door DDD »

Roos2017 schreef:Het kan aan mij liggen, maar ik vraag me af waarom iedereen dit moet weten:

https://www.rd.nl/vandaag/politiek/beld ... -1.1439377
Dat lijkt mij niet ingewikkeld. Een disfunctionerende parlementariër lijkt me buitengewoon relevant nieuws.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Schokkend

Bericht door Wandelende »

DDD schreef:
Roos2017 schreef:Het kan aan mij liggen, maar ik vraag me af waarom iedereen dit moet weten:

https://www.rd.nl/vandaag/politiek/beld ... -1.1439377
Dat lijkt mij niet ingewikkeld. Een disfunctionerende parlementariër lijkt me buitengewoon relevant nieuws.
Jij weet meer?
Vertel eens iets over zijn "disfunctioneren", zoals je het noemt.
(~)
Online
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11933
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Schokkend

Bericht door Herman »

Het niet volgens de afspraken inleveren van een accountantsrapportage is disfunctioneren.

Ter vergelijking. Als een bestuurder van een vennootschap geen jaarrekening deponeert, dan is dat zelfs een economisch delict.

Dus in die categorie moet je het zoeken.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Schokkend

Bericht door Luther »

DDD schreef:
Roos2017 schreef:Het kan aan mij liggen, maar ik vraag me af waarom iedereen dit moet weten:

https://www.rd.nl/vandaag/politiek/beld ... -1.1439377
Dat lijkt mij niet ingewikkeld. Een disfunctionerende parlementariër lijkt me buitengewoon relevant nieuws.
Of hij disfunctioneert, kan ik niet beoordelen. Dat hier iets heel erg mis gaat, is wel duidelijk.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
ejvl
Berichten: 5721
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Schokkend

Bericht door ejvl »

Wandelende schreef:
DDD schreef:
Roos2017 schreef:Het kan aan mij liggen, maar ik vraag me af waarom iedereen dit moet weten:

https://www.rd.nl/vandaag/politiek/beld ... -1.1439377
Dat lijkt mij niet ingewikkeld. Een disfunctionerende parlementariër lijkt me buitengewoon relevant nieuws.
Jij weet meer?
Vertel eens iets over zijn "disfunctioneren", zoals je het noemt.
Disfunctioneren is een wat al te snelle conclusie, tenzij er een hele goede reden is om de telefoon niet te beantwoorden, niet op mailtjes te reageren etc, terwijl hij wel een afspraak had om te bellen, is disfunctioneren voor een publiek figuur.
Maar goed, misschien heeft hij wel een hele goede privé reden waarom hij niet te bereiken is, een reden anders dan bang zijn, of geen zin hebben, om een journalist te woord te staan, wat wel toegezegd was.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Schokkend

Bericht door eilander »

Herman schreef:Het niet volgens de afspraken inleveren van een accountantsrapportage is disfunctioneren.

Ter vergelijking. Als een bestuurder van een vennootschap geen jaarrekening deponeert, dan is dat zelfs een economisch delict.

Dus in die categorie moet je het zoeken.
Deponeren van jaarstukken staat in de wet; dat gaat wel iets verder.
Ik vind het buitengewoon dom van Belder, maar ik zou het niet direct disfunctioneren durven noemen.
merel
Berichten: 9612
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Schokkend

Bericht door merel »

Zouden jullie ook zo coulant reageren als het een partementariër betrof van de PVV, Groen Links, SP of D66?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Schokkend

Bericht door refo »

Je spreekt af met de leiding van je club: jaarlijks lever je een bepaalde rapportage in. Wie dat niet doet functioneert niet wel.
Binnen zijn club, welteverstaan. Want binnen het EP is hij geen vreemde eend in de bijt:
https://www.accountant.nl/nieuws/2017/2 ... goedingen/
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Schokkend

Bericht door eilander »

refo schreef:Je spreekt af met de leiding van je club: jaarlijks lever je een bepaalde rapportage in. Wie dat niet doet functioneert niet wel.
Binnen zijn club, welteverstaan. Want binnen het EP is hij geen vreemde eend in de bijt:
https://www.accountant.nl/nieuws/2017/2 ... goedingen/
Daar ben ik het mee eens, met die kanttekening dat Belder zich positief zou moeten onderscheiden van zijn collega's in deze.
Bij disfunctioneren van een europarlementariër denk ik aan iemand die zijn werk niet goed doet. Verantwoording over je onkostenvergoeding afleggen is daar nauwelijks een onderdeel van.
Online
DDD
Berichten: 28406
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Schokkend

Bericht door DDD »

De beeldvorming van onze Europese overheid is in Nederland niet al te best. Dat heeft allerlei ongewenste gevolgen. Er zijn zelfs dominees die weigeren voor de Europese overheid te bidden, ondanks dat Paulus hen daar uitdrukkelijk de opdracht voor geeft. Als je een uitdrukkelijke goddelijke opdracht negeert, dan moet er wel wat aan de hand zijn. De kosten van de Europese overheid spelen in de beeldvorming een belangrijke rol, ook al is dat niet echt op feiten gebaseerd.

In zo´n toestand is dit mijns inziens wel degelijk disfunctioneren om de krant hierover niet terug te bellen.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Schokkend

Bericht door eilander »

Is het een uitgemaakte zaak dat de Europese Commissie onze overheid is?
Plaats reactie