Schokkend

DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Schokkend

Bericht door DDD »

Het ging mij ook niet specifiek over Youp van 't Hek, hoewel het toch wel goed is om iemand waarvan je zou menen dat hij weldenkend is, zulke schaamteloos onnozele uitspraken te horen doen.

Lubach vind ik dan weer niet onnozel, maar wel wat kort door de bocht. Dat hoort bij het programma. Ik denk dat hij bewust soms heel eenzijdig informeert, bijvoorbeeld over bijzonder onderwijs. Hij wekt niet de indruk dat hij zo dom is dat hij de tegenargumenten bij zijn standpunten niet kan bedenken. Maar dat allemaal terzijde.

En het zou toch ook belachelijk zijn als een dominee niet weet wie dat is, maar ik zou het sowieso moeilijk vinden om een serieus gesprek te voeren met iemand die zo'n slechte algemene ontwikkeling heeft.
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Schokkend

Bericht door Sheba »

DDD schreef:Het ging mij ook niet specifiek over Youp van 't Hek, hoewel het toch wel goed is om iemand waarvan je zou menen dat hij weldenkend is, zulke schaamteloos onnozele uitspraken te horen doen.

Lubach vind ik dan weer niet onnozel, maar wel wat kort door de bocht. Dat hoort bij het programma. Ik denk dat hij bewust soms heel eenzijdig informeert, bijvoorbeeld over bijzonder onderwijs. Hij wekt niet de indruk dat hij zo dom is dat hij de tegenargumenten bij zijn standpunten niet kan bedenken. Maar dat allemaal terzijde.

En het zou toch ook belachelijk zijn als een dominee niet weet wie dat is, maar ik zou het sowieso moeilijk vinden om een serieus gesprek te voeren met iemand die zo'n slechte algemene ontwikkeling heeft.
Alsof Lubach staat voor een goede algemene ontwikkeling. :humhihi
Alles wordt in het belachelijke getrokken, om welk onderwerp het ook gaat. Ze maken alles luchtig en lachwekkend. Alles wordt gerelativeerd. En eerlijk gezegd vind ik het opvallend hoe vaak de christelijke politiek, christelijke ideeen of personen te gek worden gezet. De paar afleveringen die ik teruggezien heb, was dat iedere keer zo. Alleen daarom al zou je het niet moeten bekijken. Ik vond het althans bedroevend...
Er zit een pseudo intellectueel sausje over wat hoog opgeleiden zou moeten aanspreken. Maar ten diepste is het gewoon goedkoop vermaak wat de ego van de presentator moet strelen...
En van de luisteraar...

Ja, het lijkt me slim dat een dominee daarvan op de hoogte is. En wat er dus onder de jonge gemeenteleden leeft...
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Schokkend

Bericht door DDD »

Ik beweer niet dat Lubach zelf een goede algemene ontwikkeling heeft. Al vind ik dat hij prima afsteekt bij veel bekende Nederlanders. Maar iemand met een goede algemene ontwikkeling moet hem wel kennen en kunnen plaatsen. Dat is toch niet zo'n gek criterium?
ejvl
Berichten: 5739
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Schokkend

Bericht door ejvl »

DDD schreef:Ik beweer niet dat Lubach zelf een goede algemene ontwikkeling heeft. Al vind ik dat hij prima afsteekt bij veel bekende Nederlanders. Maar iemand met een goede algemene ontwikkeling moet hem wel kennen en kunnen plaatsen. Dat is toch niet zo'n gek criterium?
Het criterium dat iemand met een goede algemene ontwikkeling van veel zaken enigszins op de hoogte moet zijn, vind ik wel goed. Maar dat als iemand Lubach niet kent, dus geen goede algemene ontwikkeling heeft, vind ik te kort door de bocht.
Ik vind van mijzelf dat ik een redelijke algemene ontwikkeling heb, maar ik kom ook nog wel eens dingen en namen tegen die algemeen bekend lijken te zijn waar ik nog nooit van gehoord heb. En dat zul jij ook vast wel eens hebben toch?

Maar ik vind wel dat als een predikant, of jongerenwerker, de naam van Lubach zou horen tijdens bijvoorbeeld een catechisatie, hij zich wel algemeen dient te verdiepen in Lubach, alvorens er over mee te praten, en dat hij weet wat er speelt onder de jongeren.
Dat betekent niet dat hij elke aflevering zou moeten zien, het zelfde voor Youp of wie dan ook natuurlijk.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Schokkend

Bericht door samanthi »

Ik wil niet wereldvreemd overkomen maar wat is Lubach?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Schokkend

Bericht door -DIA- »

samanthi schreef:Ik wil niet wereldvreemd overkomen maar wat is Lubach?
Datzelfde vroeg ik me ook al af...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Schokkend

Bericht door DDD »

ejvl schreef:
DDD schreef:Ik beweer niet dat Lubach zelf een goede algemene ontwikkeling heeft. Al vind ik dat hij prima afsteekt bij veel bekende Nederlanders. Maar iemand met een goede algemene ontwikkeling moet hem wel kennen en kunnen plaatsen. Dat is toch niet zo'n gek criterium?
Het criterium dat iemand met een goede algemene ontwikkeling van veel zaken enigszins op de hoogte moet zijn, vind ik wel goed. Maar dat als iemand Lubach niet kent, dus geen goede algemene ontwikkeling heeft, vind ik te kort door de bocht.
Ik vind van mijzelf dat ik een redelijke algemene ontwikkeling heb, maar ik kom ook nog wel eens dingen en namen tegen die algemeen bekend lijken te zijn waar ik nog nooit van gehoord heb. En dat zul jij ook vast wel eens hebben toch?

Maar ik vind wel dat als een predikant, of jongerenwerker, de naam van Lubach zou horen tijdens bijvoorbeeld een catechisatie, hij zich wel algemeen dient te verdiepen in Lubach, alvorens er over mee te praten, en dat hij weet wat er speelt onder de jongeren.
Dat betekent niet dat hij elke aflevering zou moeten zien, het zelfde voor Youp of wie dan ook natuurlijk.
Nou goed. Zoiets kan een keer voorkomen terwijl iemand wel een goede algemene ontwikkeling heeft. Al kan ik me daar in dit geval niet zoveel bij voorstellen. Maar als iemand dan ook niet weet wie Bart Jan Spruyt of Antoine Bodar zijn, dan vind ik het moeilijk om nog een serieus gesprek te voeren.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Schokkend

Bericht door Dodo »

samanthi schreef:Ik wil niet wereldvreemd overkomen maar wat is Lubach?
Lubach doet op zondagavond een tv-programma. Vooral satirisch, geloof ik. Hij maakte wereldfaam een paar maanden geleden met een parodie op Trump. America first, the Netherlands second.
Zo te vinden op youtube.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Schokkend

Bericht door helma »

samanthi schreef:Ik wil niet wereldvreemd overkomen maar wat is Lubach?
Vraag maar aan je kinderen...
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Schokkend

Bericht door samanthi »

Dodo schreef:
samanthi schreef:Ik wil niet wereldvreemd overkomen maar wat is Lubach?
Lubach doet op zondagavond een tv-programma. Vooral satirisch, geloof ik. Hij maakte wereldfaam een paar maanden geleden met een parodie op Trump. America first, the Netherlands second.
Zo te vinden op youtube.
Denk niet dat ik dit leuk vind.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
DDD
Berichten: 28671
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Schokkend

Bericht door DDD »

helma schreef:
samanthi schreef:Ik wil niet wereldvreemd overkomen maar wat is Lubach?
Vraag maar aan je kinderen...
Google is misschien een betere optie...
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Schokkend

Bericht door samanthi »

helma schreef:
samanthi schreef:Ik wil niet wereldvreemd overkomen maar wat is Lubach?
Vraag maar aan je kinderen...
:humhihi :humhihi :humhihi
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Schokkend

Bericht door -DIA- »

helma schreef:
samanthi schreef:Ik wil niet wereldvreemd overkomen maar wat is Lubach?
Vraag maar aan je kinderen...
Die heb ik niet........
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32745
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Schokkend

Bericht door -DIA- »

Dodo schreef:
samanthi schreef:Ik wil niet wereldvreemd overkomen maar wat is Lubach?
Lubach doet op zondagavond een tv-programma. Vooral satirisch, geloof ik. Hij maakte wereldfaam een paar maanden geleden met een parodie op Trump. America first, the Netherlands second.
Zo te vinden op youtube.
Dan weten we meteen al waar dit gebrek aan algemene ontwikkeling vandaan komt.
We hebben nooit tv gekeken, zelfs niet op zondag!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Schokkend

Bericht door helma »

-DIA- schreef:
helma schreef:
samanthi schreef:Ik wil niet wereldvreemd overkomen maar wat is Lubach?
Vraag maar aan je kinderen...
Die heb ik niet........
Daarom zei ik het tegen Samanthi. :huhu
Je mist overigens niks als je het niet kent. Ofwel...je mist een hoop geblaat.
Plaats reactie