Schokkend

alexv
Berichten: 486
Lid geworden op: 02 apr 2013, 01:18

Re: Schokkend.

Bericht door alexv »

huisman schreef:De Volkskrant heeft de brief van de co-assistent gepubliceerd. En de seculiere media probeert nog steeds dr Tromp de hand boven het hoofd te houden samen met de Nederlandse Vereniging voor een Vrijwillig Levenseinde.

http://static1.volkskrant.nl/static/ass ... 5_2881.pdf
Ik heb dit volgens mij al eens eerder gelezen. je zou bang van je eigen huisarts worden.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Schokkend.

Bericht door refo »

Isala schreef:Dit vond ik vandaag schokkend nieuws in de krant:

Zweedse Kerk tegen steun aan vervolgde christenen. Reden: het zou moslims kunnen beledigen!
http://www.rd.nl/kerk-religie/zweedse-k ... -1.1127728

Er wordt opnieuw een tempel voor Baäl gebouwd in de VS:
http://www.rd.nl/vandaag/buitenland/pla ... -1.1127676
In de US vereert men ook de Romeinse goden. Google eens een plaatje "george Washington jupiter" of "george washington apotheosis"
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Schokkend.

Bericht door refo »

alexv schreef:
huisman schreef:De Volkskrant heeft de brief van de co-assistent gepubliceerd. En de seculiere media probeert nog steeds dr Tromp de hand boven het hoofd te houden samen met de Nederlandse Vereniging voor een Vrijwillig Levenseinde.

http://static1.volkskrant.nl/static/ass ... 5_2881.pdf
Ik heb dit volgens mij al eens eerder gelezen.
Klopt. Het bericht is 3 jaar oud.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Schokkend.

Bericht door -DIA- »

Deze berichten hadden ook in "Verontrustende berichten" gepast. Voor zulke dingen had ik juist dat topic bedoelt. Er is meer dan ooit in de wereld en in de kerk te doen. En ook zeer schokkende zaken, zover we er nog niet aan gewend zijn geraakt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Schokkend.

Bericht door Isala »

refo schreef:In de US vereert men ook de Romeinse goden. Google eens een plaatje "george Washington jupiter" of "george washington apotheosis"
Uit de twee geplaatste nieuwsfeiten vind je deze blijkbaar de belangrijkste om op te reageren.
Jammer dat je aan de andere voorbijgaat. Raakt de vervolging van je christenbroeders en zusters je niet?
Ik vond het ronduit schokkend toen ik het las, daarom heb ik het ook ook hier geplaatst.
http://www.rd.nl/kerk-religie/zweedse-k ... -1.1127728
Hora est!
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Schokkend.

Bericht door Mara »

Regelmatig komt de politie in aanraking met overleden personen. Sommige overleden personen zien er minder prettig uit als andere. Helaas hoort dit ook bij ons werk en proberen wij deze incidenten zo netjes mogelijk af te handelen en het slechte nieuws op een nette manier over te brengen.
Helaas zien wij de laatste tijd vaker dat omstanders het nodig vinden om foto's te gaan maken van overleden personen. Wij kunnen ons niet voorstellen hoe nabestaanden zich zouden voelen als zij foto's van hun overleden dierbare op social media zien verschijnen.
Wij vinden het triest dat wij dit artikel moeten plaatsen. Maar kennelijk hebben sommige mensen niet het besef wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn van een foto!

Politie Oss
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Schokkend.

Bericht door Wim Anker »

@Mara, wil je s.v.p. stoppen met alle vuil wat je ontdekt bij het rondstruinen op internet op RF te plaatsen?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Schokkend.

Bericht door Mara »

Wim Anker schreef:@Mara, wil je s.v.p. stoppen met alle vuil wat je ontdekt bij het rondstruinen op internet op RF te plaatsen?
Zeg je dat tegen de topicstarter ook en de andere forummers die een schokkend nieuwsfeit hier hebben geplaatst?
Waarom lees je dit topic als het je zo ergert?
Je hoeft niet te struinen, het staat op de voorpagina van het AD.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Schokkend.

Bericht door Wim Anker »

Mara schreef:
Wim Anker schreef:@Mara, wil je s.v.p. stoppen met alle vuil wat je ontdekt bij het rondstruinen op internet op RF te plaatsen?
Zeg je dat tegen de topicstarter ook en de andere forummers die een schokkend nieuwsfeit hier hebben geplaatst?
Waarom lees je dit topic als het je zo ergert?
Je hoeft niet te struinen, het staat op de voorpagina van het AD.
Laat het dan op de voorpagina van het AD. Dit is een discussieforum. Heb je hierover discussievragen, stel ze.
Anders niet plaatsen s.v.p.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Schokkend.

Bericht door eilander »

Op zich is ieder natuurlijk vrij om te posten wat hij/zij wil (uiteraard voor zover binnen de regels). Tegelijkertijd vraag ik me wel bij dit soort berichten af: wat wil je ermee zeggen?

Het bericht wordt ondertekend door Politie Oss alsof die hier op RF iets kwijt wil. Er wordt verder geen duiding aan gegeven, of een vraag gesteld. Ik snap het dus niet zo goed. Maar niemand is verplicht om alles te lezen natuurlijk.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Schokkend.

Bericht door Mara »

eilander schreef:Op zich is ieder natuurlijk vrij om te posten wat hij/zij wil (uiteraard voor zover binnen de regels).
Dank je. Dit is on topic dacht ik, als de moderatie hier moeite mee zou hebben gehad, zou je kunnen verwachten dat dit in 2013, kort na opening, al zou zijn gesloten.
eilander schreef:Tegelijkertijd vraag ik me wel bij dit soort berichten af: wat wil je ermee zeggen?
Wat wilde Huisman er destijds mee zeggen?
Soms zie je schokkende feiten in de krant die je onder de aandacht wil brengen, of dat er een discussie over op gang komt.
Mijn dochter zat in de trein, deze werd stilgezet met de bekende mededeling dat de trein met een onbekend object in aanraking was gekomen (zo wordt dit meestal omgeroepen) en zag tot haar ontsteltenis dat sommige passagiers naar het raam liepen of ze een foto met hun mobiel konden maken.
eilander schreef:Het bericht wordt ondertekend door Politie Oss alsof die hier op RF iets kwijt wil.
Ze hebben het in eerste instantie op twitter gezet en dat is door diverse andere media overgenomen.
Mogelijk zal het ook in het RD te lezen zijn, later.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Schokkend.

Bericht door Ad Anker »

Eens, waarom moet al die onzin op RF gezet worden, net als zo'n roze topic. Ik zeg: niet doen.
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Schokkend.

Bericht door Moderamen »

Eens :D
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Schokkend.

Bericht door Hendrien »

Het is goed dat @Mara hier aandacht voor vraagt. Ik vind het een schokkende ontwikkeling. Pas gebeurde het ook al na een ongeval. Het is goed om dit ook met onze kinderen en jongeren te bespreken!
Wim Anker
Berichten: 3875
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Schokkend.

Bericht door Wim Anker »

Tja. Spreek je mensen aan op hun gedrag dan komt er een felle reactie. Mag toch volgens de regels. Dat klopt. Moet ik toch zelf weten? Dat klopt ook.
Maar niet alles is in regels te vatten. Fatsoen moet men doen. En dan is m.i. een algemene fatsoensregel niet allerlei nieuwsitems op dit forum te plaatsen om het gedrag van anderen hoofdschuddend te etaleren. Tenzij het aanleiding/opmaat is tot discussie. (Dat is wat anders dan een klagen over hoe slecht en onfatsoenlijk anderen wel niet zijn).
Alles met mate maakt het plezieriger voor iedereen.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 20 feb 2017, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie