Schokkend

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Schokkend

Bericht door eilander »

Misschien kan ik daar nog een tip aan toevoegen: lees ook wat minder dit soort kranten. Dit soort onzin hoef je echt niet te weten.
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Schokkend

Bericht door Moderamen »

Het feit dat bepaalde personen een gruwelijke hekel aan christenen hebben kan ook door ons zelf komen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Schokkend

Bericht door Mara »

eilander schreef:Misschien kan ik daar nog een tip aan toevoegen: lees ook wat minder dit soort kranten. Dit soort onzin hoef je echt niet te weten.
Als je door een stad rijdt, zie je veel onbetamelijks dat niet te ontwijken is. Ik kan moeilijk met mijn ogen dicht fietsen of autorijden.
Het gebeurt ook als je bij een halte van het o.v. staat.
En dan schrik je soms al van de titel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Schokkend

Bericht door eilander »

Moderamen schreef:Het feit dat bepaalde personen een gruwelijke hekel aan christenen hebben kan ook door ons zelf komen.
Dan moeten we ons gedrag aanpassen, maar ik heb het vooral over de situatie dat mensen ons haten, omdat ze Christus haten.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Schokkend

Bericht door eilander »

Mara schreef:
eilander schreef:Misschien kan ik daar nog een tip aan toevoegen: lees ook wat minder dit soort kranten. Dit soort onzin hoef je echt niet te weten.
Als je door een stad rijdt, zie je veel onbetamelijks dat niet te ontwijken is. Ik kan moeilijk met mijn ogen dicht fietsen of autorijden.
Het gebeurt ook als je bij een halte van het o.v. staat.
En dan schrik je soms al van de titel.
Dat begrijp ik. Maar regelmatig komt het voor dat hier uit de krant, zoals in dit geval, dingen worden aangehaald die we echt niet hoeven te weten (vind ik). Daarvoor was mijn advies: lees dit soort walgelijke kranten (of sites) gewoon niet.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Schokkend

Bericht door Mara »

eilander schreef:Dat begrijp ik. Maar regelmatig komt het voor dat hier uit de krant, zoals in dit geval, dingen worden aangehaald die we echt niet hoeven te weten (vind ik). Daarvoor was mijn advies: lees dit soort walgelijke kranten (of sites) gewoon niet.
Mijn man nam elke dag het AD mee van kantoor, wij hebben zelf geen abonnement.
M.i. moet het toch mogelijk kunnen zijn om een regionale krant te kunnen lezen?
De sportkrant is een apart katern, dat gaat meteen de bak in.
Inmiddels lees ik hem ook niet meer, soms een keer per dag online, omdat de kwaliteit achteruit is gehold.
Ik houd erg van columns en opiniestukken. Omdat het een andere kant laat zien en prikkelt.
Maar dat kan dus vaak ook niet meer en dat is jammer.
Ik werp me niet meer zo snel op de barricaden. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28706
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Schokkend

Bericht door DDD »

eilander schreef:Misschien kan ik daar nog een tip aan toevoegen: lees ook wat minder dit soort kranten. Dit soort onzin hoef je echt niet te weten.
Ik ben het hier helemaal niet mee eens, althans niet voor het kader van de kerken. Natuurlijk moeten ambtsdragers wel op de hoogte zijn van wat er in de maatschappij speelt. Anders kunnen ze de jongeren (die natuurlijk wel van alles op de hoogte zijn, een heel enkele uitzondering nagelaten) ook geen leiding geven.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Schokkend

Bericht door refo »

eilander schreef:
Moderamen schreef:Het feit dat bepaalde personen een gruwelijke hekel aan christenen hebben kan ook door ons zelf komen.
Dan moeten we ons gedrag aanpassen, maar ik heb het vooral over de situatie dat mensen ons haten, omdat ze Christus haten.
Dat verbeelden we ons maar al te graag.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Schokkend

Bericht door eilander »

DDD schreef:
eilander schreef:Misschien kan ik daar nog een tip aan toevoegen: lees ook wat minder dit soort kranten. Dit soort onzin hoef je echt niet te weten.
Ik ben het hier helemaal niet mee eens, althans niet voor het kader van de kerken. Natuurlijk moeten ambtsdragers wel op de hoogte zijn van wat er in de maatschappij speelt. Anders kunnen ze de jongeren (die natuurlijk wel van alles op de hoogte zijn, een heel enkele uitzondering nagelaten) ook geen leiding geven.
Geheel eens, hoewel ik dat dan bij een zo onbeduidend fenomeen als een oudejaarsconference wel afvraag. Bij echte ontwikkelingen moeten opinieleiders in groot of klein verband wel op de hoogte zijn natuurlijk.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: Schokkend

Bericht door eilander »

refo schreef:
eilander schreef:
Moderamen schreef:Het feit dat bepaalde personen een gruwelijke hekel aan christenen hebben kan ook door ons zelf komen.
Dan moeten we ons gedrag aanpassen, maar ik heb het vooral over de situatie dat mensen ons haten, omdat ze Christus haten.
Dat verbeelden we ons maar al te graag.
Klopt. Vandaar dat ik het ook zó zeg, alleen als het echt zo is kunnen we het gerust in Gods handen leggen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17342
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Schokkend

Bericht door huisman »

Moderamen schreef:Het feit dat bepaalde personen een gruwelijke hekel aan christenen hebben kan ook door ons zelf komen.
Wat een redenering. Vul voor christenen eens joden in. Met zo’n redenering werd de Kristallnacht goedgepraat..
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23849
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Schokkend

Bericht door refo »

huisman schreef:
Moderamen schreef:Het feit dat bepaalde personen een gruwelijke hekel aan christenen hebben kan ook door ons zelf komen.
Wat een redenering. Vul voor christenen eens joden in. Met zo’n redenering werd de Kristallnacht goedgepraat..
Dit is geen valide argument.
DDD
Berichten: 28706
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: RE: Re: Schokkend

Bericht door DDD »

eilander schreef:
DDD schreef:
eilander schreef:Misschien kan ik daar nog een tip aan toevoegen: lees ook wat minder dit soort kranten. Dit soort onzin hoef je echt niet te weten.
Ik ben het hier helemaal niet mee eens, althans niet voor het kader van de kerken. Natuurlijk moeten ambtsdragers wel op de hoogte zijn van wat er in de maatschappij speelt. Anders kunnen ze de jongeren (die natuurlijk wel van alles op de hoogte zijn, een heel enkele uitzondering nagelaten) ook geen leiding geven.
Geheel eens, hoewel ik dat dan bij een zo onbeduidend fenomeen als een oudejaarsconference wel afvraag. Bij echte ontwikkelingen moeten opinieleiders in groot of klein verband wel op de hoogte zijn natuurlijk.
Je hoeft niet iedere oudejaarsconference of aflevering van Zondag met Lubach te zien als je dominee bent. Maar om nou te zeggen dat je zelfs een artikel daarover niet moet lezen, is wel het andere uiterste.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RE: Re: RE: Re: Schokkend

Bericht door eilander »

DDD schreef:
eilander schreef:
DDD schreef:
eilander schreef:Misschien kan ik daar nog een tip aan toevoegen: lees ook wat minder dit soort kranten. Dit soort onzin hoef je echt niet te weten.
Ik ben het hier helemaal niet mee eens, althans niet voor het kader van de kerken. Natuurlijk moeten ambtsdragers wel op de hoogte zijn van wat er in de maatschappij speelt. Anders kunnen ze de jongeren (die natuurlijk wel van alles op de hoogte zijn, een heel enkele uitzondering nagelaten) ook geen leiding geven.
Geheel eens, hoewel ik dat dan bij een zo onbeduidend fenomeen als een oudejaarsconference wel afvraag. Bij echte ontwikkelingen moeten opinieleiders in groot of klein verband wel op de hoogte zijn natuurlijk.
Je hoeft niet iedere oudejaarsconference of aflevering van Zondag met Lubach te zien als je dominee bent. Maar om nou te zeggen dat je zelfs een artikel daarover niet moet lezen, is wel het andere uiterste.
Dat ging over mezelf. En ik ben geen dominee, en opinieleider ben ik ook niet. Al doe ik daar op RF erg mijn best voor...
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10453
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Schokkend

Bericht door Zita »

Ik denk niet dat je je als predikant op de hoogte hoeft te stellen van het werk van Youp van 't Hek. Die is volgens mij geen opiniemaker (meer). Of ken ik daarvoor cabaretair Nederland niet goed genoeg? Ik denk dat predikanten wel moeten weten wie Arjan Lubach is, omdat die voor veel jongeren wel een opiniemaker is. Heel veel refojongeren, juist ook de hoger opgeleiden, kijken naar Lubach. Tegelijkertijd moet je als predikant daarin wel de juiste woorden en houding kiezen. Enerzijds moet een predikant er blijk van geven dat hij zich verdiept heeft in de leefwereld van zijn gemeenteleden, aan de andere kant mag er ook wel wat afstand in doorklinken. Onlangs hoorde ik een predikant van rond de 70 die het opeens over Rico Verhoeven had. Blijkbaar deed hij dat om de jeugd aan te spreken, want ik ken deze predikant wel zover dat ik weet dat hij zelf niet zo geïnteresseerd is in kickboksen. Maar uit zijn mond klonk het volslagen belachelijk, en het was ook volslagen zinloos, omdat Rico Verhoeven helemaal geen opiniemaker is. Ik kan mij niet voorstellen dat jongeren geïnteresseerder naar de preek gingen luisteren omdat de naam van Verhoeven was gevallen.
Plaats reactie