Schokkend

DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Schokkend

Bericht door DDD »

Wat is daar schokkend aan? Ik zou het eerlijk gezegd pas raar vinden als dat niet zou mogen.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Schokkend

Bericht door pierre27 »

Ik vernam vandaag van meerdere kanten dat Ds van Voorden(GGinNed) niet meer zou voorgaan. Weet iemand hier iets meer van?
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Schokkend

Bericht door Herman »

Ja, mijn collega's hier (Kesteren) op kantoor hebben het één en ander uit de doeken gedaan. Mij lust het niet daarvan de onheldere details prijs te geven omdat de grens tussen openheid en schimmigheid in deze casus heel vaag is.
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5385
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Schokkend

Bericht door pierre27 »

Herman schreef:Ja, mijn collega's hier (Kesteren) op kantoor hebben het één en ander uit de doeken gedaan. Mij lust het niet daarvan de onheldere details prijs te geven omdat de grens tussen openheid en schimmigheid in deze casus heel vaag is.
Helder.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
mirjam
Verbannen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:42

Re: Schokkend

Bericht door mirjam »

...
Laatst gewijzigd door mirjam op 15 jan 2018, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Schokkend

Bericht door Wandelende »

<edit: nadat Mirjam vraag had ingetrokken>
Laatst gewijzigd door Wandelende op 15 jan 2018, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
(~)
mirjam
Verbannen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:42

Re: Schokkend

Bericht door mirjam »

Je heb gelijk. Haal de vraag maar weg, voordat er allerlei geruchten de ronde doen die niet waar blijken zijn.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Schokkend

Bericht door Ad Anker »

Ik begrijp dat hij tot 15 februari niet preekt. Ik vind het wel benauwend, al dat gedoe in diverse kerkverbanden.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Schokkend

Bericht door Wandelende »

mirjam schreef:Je heb gelijk. Haal de vraag maar weg, voordat er allerlei geruchten de ronde doen die niet waar blijken zijn.
Gedaan.
(~)
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Schokkend

Bericht door Wandelende »

Ad Anker schreef:Ik begrijp dat hij tot 15 februari niet preekt. Ik vind het wel benauwend, al dat gedoe in diverse kerkverbanden.
Dat is zeker zo. In onze Westerse kerken “kunnen” we ons dergelijke onrust “permitteren”. Dat is misschien wel het meest kwalijke. De tijd zal ongetwijfeld komen dat het totaal anders zal zijn. Dan zullen er veel heilige huisjes moeten sneuvelen.
(~)
emigrant
Verbannen
Berichten: 895
Lid geworden op: 10 okt 2015, 21:49

Re: Schokkend

Bericht door emigrant »

waarom altijd maar weer dingen onder het tapijt vegen in plaats van melden wat er loos is? Als iets minder sierlijk is - niets menselijks is ons vreemd. Nu gaat iedereen die dit leest zich afvragen wat er is en zich alleen maar zorgen maken. Voor de draad ermee!
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Mannetje
Berichten: 7693
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Schokkend

Bericht door Mannetje »

emigrant schreef:waarom altijd maar weer dingen onder het tapijt vegen in plaats van melden wat er loos is? Als iets minder sierlijk is - niets menselijks is ons vreemd. Nu gaat iedereen die dit leest zich afvragen wat er is en zich alleen maar zorgen maken. Voor de draad ermee!
Nee hoor, je kunt ook je nieuwsgierigheid proberen te bedwingen...
-
anti-synodaal
Verbannen
Berichten: 70
Lid geworden op: 17 okt 2016, 16:58

Re: Schokkend

Bericht door anti-synodaal »

Kan iemand mij misschien vertellen wat er in de brief staat die gisteren in de kerk van opheusden is voorgelezen?
Geloof jij het van mij , dan geloof ik het van jou.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Schokkend

Bericht door Ambtenaar »

anti-synodaal schreef:Kan iemand mij misschien vertellen wat er in de brief staat die gisteren in de kerk van opheusden is voorgelezen?
Dat hij voorlopig even niet aan preken toekomt.
Ambtenaar
Berichten: 9146
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Schokkend

Bericht door Ambtenaar »

Wandelende schreef: Dat is zeker zo. In onze Westerse kerken “kunnen” we ons dergelijke onrust “permitteren”. Dat is misschien wel het meest kwalijke. De tijd zal ongetwijfeld komen dat het totaal anders zal zijn. Dan zullen er veel heilige huisjes moeten sneuvelen.
Omdat de kerk vrijwel geen maatschappelijke betekenis meer heeft en zeker niet de ultra-orthodoxie.Het interesseert niemand wat en blijkbaar zijn geestelijke leiders ook niet echt bewust van het signaal dat er van uit gaat.
Plaats reactie