Schokkend

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Schokkend

Bericht door Herman »

Voermans op NOS.nl schreef: Hoogleraar staats- en bestuursrecht Voermans noemt de actie kansloos omdat het 'delict' zou zijn gepleegd door een ambt, de premier, en niet door een persoon. Voermans acht het vervolgen van een overheidsorgaan nauwelijks denkbaar.

Verder stelt Voermans dat er geen sprake is van een bewijsbare overtreding van de wet, om precies te zijn artikel 137e van het Wetboek van Strafrecht. Onderscheid tussen mensen maken in wetgeving is iets heel anders dan discriminatie, zegt hij.
Echt kansloos dus. Beargumenteerd.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Schokkend

Bericht door Wandelende »

refo schreef:Je vergeet dat hij zelf ook terecht moet staan in discriminatiezaken.
A. Dat is wel om een iets andere reden dan hij nu M. Rutte verwijt.
B. Ik vind de zaak persoonlijk sowieso ook wat overtrokken.
(~)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Schokkend

Bericht door refo »

Wandelende schreef:
refo schreef:Je vergeet dat hij zelf ook terecht moet staan in discriminatiezaken.
A. Dat is wel om een iets andere reden dan hij nu M. Rutte verwijt.
B. Ik vind de zaak persoonlijk sowieso ook wat overtrokken.
Ik niet. De manier van praten van hem vind ik ook minder, maar op die site staan zeker veel punten die hout snijden.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Schokkend

Bericht door Wandelende »

refo schreef:
Wandelende schreef:
refo schreef:Je vergeet dat hij zelf ook terecht moet staan in discriminatiezaken.
A. Dat is wel om een iets andere reden dan hij nu M. Rutte verwijt.
B. Ik vind de zaak persoonlijk sowieso ook wat overtrokken.
Ik niet. De manier van praten van hem vind ik ook minder, maar op die site staan zeker veel punten die hout snijden.
Op welke site doel je?
(~)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Schokkend

Bericht door Zita »

De discussie over ziektekostenverzekeringen heb ik afgesplitst naar http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 23&t=13192
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Schokkend

Bericht door kasparov »

Geen mobieltjes meer op Franse scholen per september 2018. Goed voorbeeld doet goed volgen? Voor jongelui zeer schokkend.
https://androidworld.nl/nieuws/verbod-m ... e-scholen/
Mee eens?
Hendrien
Berichten: 1323
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Schokkend

Bericht door Hendrien »

kasparov schreef:Geen mobieltjes meer op Franse scholen per september 2018. Goed voorbeeld doet goed volgen? Voor jongelui zeer schokkend.
https://androidworld.nl/nieuws/verbod-m ... e-scholen/
Mee eens?
Van harte mee eens! Hopelijk volgt Nederland snel.
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Schokkend

Bericht door Wandelende »

Hendrien schreef:
kasparov schreef:Geen mobieltjes meer op Franse scholen per september 2018. Goed voorbeeld doet goed volgen? Voor jongelui zeer schokkend.
https://androidworld.nl/nieuws/verbod-m ... e-scholen/
Mee eens?
Van harte mee eens! Hopelijk volgt Nederland snel.
Onzin, het wordt zo vaak ook nuttig ingezet.
(~)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Schokkend

Bericht door Dodo »

Mobieltjes worden inderdaad ook ingezet in de les, maar ik denk dat het misbruik zo groot is en zoveel impact heeft op de rust in de school, dat het toch wel eens een goede maatregel zou kunnen zijn.
Mijn dochter is lerares, en ze heeft wel eens een programma laten zien waarbij de leerlingen met hun mobiel meedoen aan een taalspelletjes. We hebben het met het gezin ook gespeeld. Dat was echt leuk en leerzaam. Maar dat zijn natuurlijk maar momenten in een lesdag.
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Re: Schokkend

Bericht door Gabrielle »

kasparov schreef:Geen mobieltjes meer op Franse scholen per september 2018. Goed voorbeeld doet goed volgen? Voor jongelui zeer schokkend.
https://androidworld.nl/nieuws/verbod-m ... e-scholen/
Mee eens?
Op de school van onze kinderen zijn ze ook verboden.
Ze geven zelf aan dat het prettig is. In de pauze wordt er met elkaar gepraat ipv dat iedereen op zn scherm zit te turen.

Onder het motto: "mobieltjes thuis, of in de kluis"
Gebruikersavatar
Wandelende
Inactief
Berichten: 3076
Lid geworden op: 13 jun 2017, 06:43

Re: Schokkend

Bericht door Wandelende »

Dodo schreef:Mobieltjes worden inderdaad ook ingezet in de les, maar ik denk dat het misbruik zo groot is en zoveel impact heeft op de rust in de school, dat het toch wel eens een goede maatregel zou kunnen zijn.
Mijn dochter is lerares, en ze heeft wel eens een programma laten zien waarbij de leerlingen met hun mobiel meedoen aan een taalspelletjes. We hebben het met het gezin ook gespeeld. Dat was echt leuk en leerzaam. Maar dat zijn natuurlijk maar momenten in een lesdag.
Klopt.
Daar zijn uitvindingen voor. Bijvoorbeeld de telefoontas in het lokaal. Mobiel beschikbaar als het nodig is en weg als deze niet gebruikt wordt.
(~)
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Schokkend

Bericht door kasparov »

https://www.youtube.com/watch?v=-Yv0zwrhRfA
Hoe Jehova's Getuigen elkaar overtuigen dat het "goed" is om je eigen kinderen en familie vaarwel te zeggen. Zeer schokkend en liefdeloos. Het filmpje bevat ook een promotiefilmpje van Wachttoren, dus je bent gewaarschuwd.
kasparov
Berichten: 360
Lid geworden op: 17 nov 2017, 00:15

Re: Schokkend

Bericht door kasparov »

Dit is ook schokkend, niet vanwege het borsthaar, maar vanwege:
Telegraaf.nl:
"Veel kijkers vinden het ook ’veilig’ en ’gemakzuchtig’ van Youp dat hij wel als vanouds de christenen belachelijk maakt, maar geen grappen maakt over moslims."
https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... -van-t-hek

Laten we dit gewoon gebeuren? Geen aandacht aan geven?
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Schokkend

Bericht door eilander »

Klopt, geen aandacht aan geven. Ik wil het niet eens lezen.
Ik zou maar denken aan de raad van de vader van Gideon: indien Allah een god is, hij twiste voor zichzelven.
Wij hoeven dat niet te doen.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Schokkend

Bericht door Mara »

kasparov schreef: Laten we dit gewoon gebeuren? Geen aandacht aan geven?
Toen ik de mogelijkheid tot mailen kreeg, heb ik heel wat mailtjes geschreven naar diverse cabaretiers en columnisten die godslasterlijk bezig waren geweest. Via hun aangeplakte poster zag ik het als ik langs fietste, of las het in de krant.
Als ik een antwoord terug kreeg was dat in de regel niet begripvol, op 1 uitzondering na. Een bekende Haagsche cabaretier, die destijds ook columns in het AD schreef. Hij wilde me 2 vrijkaartjes toesturen zodat ik zelf mee kon maken dat hij op het podium niet zo was als zijn columns deden vermoeden.
Het werd een aardige mailwisseling, daar bewaar ik wel een positieve herinnering aan.
Maar voor de rest, negeren. Geen aandacht aan schenken inderdaad.
Want het is olie op het vuur.
Werp geen paarlen voor de zwijnen zegt de Bijbel.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie