Erdee

DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Het zou me niet verbazen als de TUA dit inderdaad moet doen. Het is tenslotte een rijksbekostigde onderwijsinstelling. De financiële stukken daarvan zijn in beginsel openbaar. Maar niet op basis van de Wob. Het is immers een bijzondere universiteit en geen overheidsinstelling.

http://www.rijksbegroting.nl/algemeen/g ... 44375.html
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Erdee

Bericht door Luther »

DDD schreef:Het zou me niet verbazen als de TUA dit inderdaad moet doen. Het is tenslotte een rijksbekostigde onderwijsinstelling. De financiële stukken daarvan zijn in beginsel openbaar. Maar niet op basis van de Wob. Het is immers een bijzondere universiteit en geen overheidsinstelling.

http://www.rijksbegroting.nl/algemeen/g ... 44375.html
Oh, maar dat bestrijd ik ook niet. Ik snap alleen niet dat @WimA zichzelf zó serieus neemt dat hij ook inderdaad inzage vraagt. En uiteraard past de presentatie van de HSV-sb geheel binnen de opdracht van de TUA, zelfs als daarmee een commerciële partij bevoordeeld wordt. De geschatte 'schade' die de maatschappij heeft geleden, ligt echter ver onder de 30.000 euro van Wim, want er de zaal zat maar half vol, m.n. met mensen die met pensioen zijn, of geen geld onttrekken aan de maatschappij door hun aanwezigheid.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2864
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Erdee

Bericht door FlyingEagle »

Ik zou me meer druk maken over het steken van overheidsgeld (gemeenschapsgeld) in sport en cultuur dan in de presentatie van een Bijbel
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Erdee

Bericht door Luther »

FlyingEagle schreef:Ik zou me meer druk maken over het steken van overheidsgeld (gemeenschapsgeld) in sport en cultuur dan in de presentatie van een Bijbel
Zou ik ook denken ja. Maar neemt niet weg dat ik graag de mail van WimA hier ook even zou zien. Ben wel benieuwd welke vraag hij precies stelt.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
DDD
Berichten: 28484
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

FlyingEagle schreef:Ik zou me meer druk maken over het steken van overheidsgeld (gemeenschapsgeld) in sport en cultuur dan in de presentatie van een Bijbel
Is sport niet meer een taak van de overheid dan het vertalen van bijbels??? En het in stand houden van de cultuur wat mij betreft ook.
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Erdee

Bericht door dennis »

DDD schreef:
FlyingEagle schreef:Ik zou me meer druk maken over het steken van overheidsgeld (gemeenschapsgeld) in sport en cultuur dan in de presentatie van een Bijbel
Is sport niet meer een taak van de overheid dan het vertalen van bijbels??? En het in stand houden van de cultuur wat mij betreft ook.
Volgens mij niet. Als we de opvattingen over de overheid van onze 'vaderen' volgen, lijkt subsidie op sport niet het eerste wat in aanmerking komt...
Gebruikersavatar
Vagari
Berichten: 657
Lid geworden op: 15 aug 2014, 22:12

Re: Erdee

Bericht door Vagari »

-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

Vagari schreef:Halfzachte berichtgeving RD:
http://www.rd.nl/kerk-religie/schotse-a ... -1.1371214

Meer achtergrond informatie:
https://www.youtube.com/watch?v=EcdxXwukLM0&t=899s
VERBODEN TE LEZEN...
Zoals k aan t begin van dit topic al opmerkte....
't RD is niet altijd halfzacht, in dit geval zeer streng! :bobo
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Erdee

Bericht door -DIA- »

Vandaag in het het RD, iets wat geen nieuws is. Ten tijde van mijn ontslag bij de grootgrutter zijn ze ook al eens om deze reden op de vingers getikt.

Albert Heijn heeft een tik op de vingers gekregen van het College voor de Rechten van de Mens vanwege leeftijdsdiscriminatie. De supermarkt vraagt in vacatures vaak specifiek om studenten of scholieren, terwijl dat lang niet altijd is toegestaan. Dat bevestigde een woordvoerster van de grootgrutter donderdag na berichtgeving door het AD.

Het gaat om een uitspraak die pas over een paar dagen wordt gepubliceerd. Albert Heijn bestudeert de conclusies van het college en zegt zijn vacatures waar nodig te zullen aanpassen.

Aanleiding voor de zaak was een klacht van Ieder1Gelijk, een organisatie die opkomt voor mensen die met discriminatie te maken krijgen. Volgens de zegsvrouw van Albert Heijn is de klagende partij niet op alle punten in het gelijk gesteld. Voor sommige functies mag Albert Heijn wel een voorkeur voor bepaalde leeftijdsgroepen aangeven, benadrukt ze. In de praktijk is het ook zo dat veelal jongeren in een baantje bij Albert Heijn zijn geïnteresseerd. Zij werken dan bijvoorbeeld een aantal uur als vakkenvuller of kassière naast hun opleiding.


Bron: RD
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Dodo »

Ik lees de kleine advertenties in het RD eigenlijk nooit, maar gisteren viel mijn oog er op. Wat een wonderlijke dingen kom je dan tegen!
Niet alleen de eigenaardige contactadvertenties ("Jonge man van 55"), man zoekt "een reine vrouw", maar vooral de rubriek Diversen.
Irapuan [achternaam}, geboren [datum] & Josiane [achterneem], geboren [datum], maken van hun trouwplannen werkelijkheid op 22 juni 2017 in het Consulaat Generaal van Brazilië te Rotterdam.
Wat een eigenaardige manier om je trouwplannen aan te kondigen! Weet je zeker dat iedereen die je erbij wil hebben, deze advertentie onder ogen krijgt??

Dan een die ook wel opvalt, maar misschien wel past in deze krant:
De oordelen van God zijn begonnen; drie voorbeelden. Zie de vlog op de website: [website].nl
Ook al zo'n aparte manier om je boodschap te verspreiden. Zeker als je bedenkt dat deze rubriek vooral gebruikt zal worden door mensen die geen internet gebruiken.

En dan de gekste. Geen idee of het serieus is, of een vermomde drugsdeal, of een grap??
Beroepen:
te Ouderkerk a/d Amstel A. Versluis te Ouderkerk a/d Amstel.
Bij gebrek aan sneeuw: BLIJF!
Het lijkt wel zo'n kromme advertentie die in een ontvoeringszaak wordt geplaatst. Wie leest dit? En het is een dure manier om een grap uit te halen.
ZWP
Berichten: 1663
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: Erdee

Bericht door ZWP »

Dodo schreef: En dan de gekste. Geen idee of het serieus is, of een vermomde drugsdeal, of een grap??
Beroepen:
te Ouderkerk a/d Amstel A. Versluis te Ouderkerk a/d Amstel.
Bij gebrek aan sneeuw: BLIJF!
Het lijkt wel zo'n kromme advertentie die in een ontvoeringszaak wordt geplaatst. Wie leest dit? En het is een dure manier om een grap uit te halen.
Ds. A. Versluis heeft een beroep lopen op dit moment. Dit zal wel een ludieke actie zijn om ook het 'beroep' van de eigen gemeente onder de aandacht te brengen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Erdee

Bericht door refo »

Die Irapuan en Josiane zijn Brazilianen die in Nederland wonen. Misschien moet hun huwelijk wel aangekondigd worden in een landelijk dagblad. Dan is dit wel een goedkope oplossing.

Die advertentie van Versluis en sneeuw lijkt me typisch iets wat alleen A Versluis kan begrijpen. Ik denk dat hij ooit een keer niet weg kon vanwege de sneeuw.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Erdee

Bericht door helma »

Hebben jullie het leuke artikel vandaag in de krant gelezen??
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door Dodo »

helma schreef:Hebben jullie het leuke artikel vandaag in de krant gelezen??
Over eenverdieners?
Er stonden erg veel niet-leuke dingen in de krant helaas.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Erdee

Bericht door Hendrikus »

helma schreef:Hebben jullie het leuke artikel vandaag in de krant gelezen??
Ik snap welk artikel je bedoelt, 't was ook een leuk artikel, maar de krant van vandaag was vooral een krant vol van vreselijke dingen die de afgelopen dagen zijn gebeurd.
We waren dankbaar dat een van onze kinderen, die dagelijks langs de onheilsplekken van zaterdag in Londen fietst, juist afgelopen weekend even bij ons thuis was.
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie