Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:
Dat is wel heel kort door de bocht en volgens mij van hetzelfde kaliber als het standpunt dat ambtenaren lui zijn en niet hard werken ;)
Ik heb veel ervaring met rechtsbijstandverzekeraars als wederpartij. Op basis hiervan mijn conclusie.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door merel »

Toch denk ik dat je te kort door de bocht gaat met deze opmerking. Als je veel ervaring hebt met artsen die fouten maken, betekent dat dan dat alle artsen slecht zijn? Als je veel ervaring hebt met ambtenaren die laks reageren op brieven, betekent dat dan dat alle ambtenaren lui zijn? Als je veel ervaring hebt met slecht adviserende advocaten die vooral uit zijn op tijd schrijven en hierdoor inkomen genereren, betekent dat dan dat alle advocaten slecht zijn?
Ne zoals in elke sector werken er bij de rechtsbijstand goede, maar ook minder goede juristen/advocaten.

Mar terug on topic. De overheid blijft het stimuleren!
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... an-vrouwen
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door helma »

Fijn dat de overheid zo bewogen is met het lot van vrouwen....
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Desiree »

Nou ik ben wel blij dat ik in Nederland geboren ben. We hebben het goed hier... Ik zal never nooit een onderdanige vrouw worden.. dus is mijn plaats hier prima.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door helma »

Dwang is een vorm van onderdrukking. Welk sausje je dan ook gebruikt. En ik klaag niet want ik heb het goed.
Maar onrechtvaardig is het wel hoe de overheid bezig is om vrouwen in een bepaalde situatie te discrimineren.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Desiree »

Ja, dat is ook zo. Nou, dan is dat ook een missie. Tenslotte is het democratie.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door merel »

helma schreef:Dwang is een vorm van onderdrukking. Welk sausje je dan ook gebruikt. En ik klaag niet want ik heb het goed.
Maar onrechtvaardig is het wel hoe de overheid bezig is om vrouwen in een bepaalde situatie te discrimineren.
Is lees in de link niets over discrimineren (alleen positieve discriminatie voor het vrouwen quotum, waar je ook voor of tegen kan zijn)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door eilander »

merel schreef:
helma schreef:Dwang is een vorm van onderdrukking. Welk sausje je dan ook gebruikt. En ik klaag niet want ik heb het goed.
Maar onrechtvaardig is het wel hoe de overheid bezig is om vrouwen in een bepaalde situatie te discrimineren.
Is lees in de link niets over discrimineren (alleen positieve discriminatie voor het vrouwen quotum, waar je ook voor of tegen kan zijn)
Helma bedoelt denk ik ook positieve discriminatie. Tja, we hebben hier onlangs een discussie gehad over de verschillen in belastingheffing, die verre van neutraal genoemd mag worden. Ik vind dat positieve discriminatie, jij niet.

Ik heb daar ernstige moeite mee. Waarom wil de overheid hierin niet neutraal zijn, en de keuze aan de mensen zelf overlaten? En met keuze bedoel ik dan ook dat de fiscale consequenties zover mogelijk hetzelfde zijn. Dán is het een echte keuze.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door merel »

Ik begrijp jouw punt helemaal, al heb ik hierover een andere mening.
Aan de andere kant vraag ik mij af of dat in de huidige samenleving anders kan. Een groot deel van de stellen blijft ook na het trouwen/samenwonen een eigen bankrekening houden waarop het eigen salaris gestort wordt en voor de gezamelijke pot worden ook de kosten naar rato verdeeld. Daar kan je het mee eens zijn of niet, maar is ( helaas) wel de huidige praktijk. Idem met het erfrecht en de huwelijkse voorwaarden. De overheid gaat in alle aspecten uit van een financieel onafhankelijke vrouw.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Mara »

merel schreef:Ik begrijp jouw punt helemaal, al heb ik hierover een andere mening.
Aan de andere kant vraag ik mij af of dat in de huidige samenleving anders kan. Een groot deel van de stellen blijft ook na het trouwen/samenwonen een eigen bankrekening houden waarop het eigen salaris gestort wordt en voor de gezamelijke pot worden ook de kosten naar rato verdeeld. Daar kan je het mee eens zijn of niet, maar is ( helaas) wel de huidige praktijk. Idem met het erfrecht en de huwelijkse voorwaarden. De overheid gaat in alle aspecten uit van een financieel onafhankelijke vrouw.
Het gaat wel iets verder dan dat. Bij het sluiten van een huwelijk moet je als vrouw kiezen welke achternaam je neemt.
Idem bij de geboorte van een kindje, achternaam van vader of moeder?
Een paar daagjes weg met je kind - spontaan - kan ook niet meer, althans, als je over de grens moet, je moet als ouder wel een verklaring + handtekening kunnen overleggen van de andere ouder.
Ik zie nu het verschil met mijn dochter. Haar toekomst ligt al min of meer vast, tot die datum werken, pensioenfonds... mijn generatie bleef soms doorwerken, maar met de gedachte om er een tijdje tussenuit te gaan als er een kindje werd geboren en daarna zagen we wel verder.
De jonge vrouwen nu denken anders, komt er een kindje, dan wordt de zorg verdeeld en is niet meer vanzelfsprekend (voor het grootste deel) voor de moeder.
Mijn pasgetrouwde neefjes moeten van hun nieuwbakken vrouw hun overhemden zelf gaan strijken.
Ongelooflijk dat mijn generatie is opgegroeid met de stelregel dat je moet zorgen dat de kleding van je man tiptop in orde is.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef: Het gaat wel iets verder dan dat. Bij het sluiten van een huwelijk moet je als vrouw kiezen welke achternaam je neemt.
En wat is het probleem?
jonge vrouwen nu denken anders, komt er een kindje, dan wordt de zorg verdeeld en is niet meer vanzelfsprekend (voor het grootste deel) voor de moeder.
Mijn pasgetrouwde neefjes moeten van hun nieuwbakken vrouw hun overhemden zelf gaan strijken.
Ongelooflijk dat mijn generatie is opgegroeid met de stelregel dat je moet zorgen dat de kleding van je man tiptop in orde is.
Als man vind ik het prettig om tijd met mijn kinderen te kunnen doorbrengen. Ik ga met ze naar zwemles, voetbaltraining en doe andere leuke dingen met ze.

Strijken doet mijn vrouw, ze kan het beter dan ik. Ik doe andere dingen in het huishouden, zoals elke dag koken en de vaat. Zo hebben we de taken verdeeld, en dat is voor ons beiden prettig. Zelf zou ik er niet aan moeten denken om een vrouw te hebben die de hele dag thuis zit en het huishouden doet.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1237
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Klavart »

Ambtenaar schreef:Zelf zou ik er niet aan moeten denken om een vrouw te hebben die de hele dag thuis zit en het huishouden doet.
Want? Wat is het probleem?
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Ambtenaar »

Klavart schreef: Want? Wat is het probleem?
Het is geen probleem, het is een voorkeur. Mijn vrouw en ik kunnen elkaar gebruiken als klankbord en bovendien zie ik, ook bij vrienden, dat een baan verrijkend werkt.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door helma »

Ben benieuwd hoeveel vrouwen de hele dag thuis zitten.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door eilander »

helma schreef:Ben benieuwd hoeveel vrouwen de hele dag thuis zitten.
Ach, het is wel lekker om een karikatuur te scheppen.
Plaats reactie