Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Desiree »

Dan heb ik alle tijd... fijne vakantie!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door merel »

DDD schreef:
Ambtenaar schreef:
DDD schreef:Eens. Juristen in een ambtelijke functie verdienen zeker niet per definitie meer dan een bouwvakker of agrarisch loonwerker hoor. Alleen als ze kiezen voor een commerciele of leidinggevende functie is dat anders.
Collega's van mij die jurist zijn verdienen in de laagste salarisschaal minimaal 3600 bruto voor 36 uur in de week. Ik denk niet dat bouwvakkers of loonwerkers in loondienst eenzelfde uurloon ontvangen.
Je werkt vast bij een provincie? Er zijn genoeg sociaal advocaten die het met minder moeten doen.
De overheid heeft geen advocaten in loonbetrekking. DEr is juist binnen de advocatuur veel discussie over de zgn Cohen advocaten http://www.advocatie.nl/voldoende-waarb ... advocaat-0

En sociaal advocaten werken vaak op basis van toevoeging. http://rechtsbijstandjuistnu.nl/antwoor ... sbijstand/
Hier is de afgelopen jaren enorm op bezuinigd, tot grote onvrede van de advocatuur. Dat maakt het salaris lager. Daarbij heb je bij bezwaar en beroep geen verplichte procesvertegenwoordiging, dus iedereen , ongeacht kennis van zaken, mag dit doen
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door merel »

De discussie of ik vind dat iemand die lager geschoold is ook lager betaald moet worden gaat er m.i. niet om of deze mensen nodig zijn in de samenleving. Het gaat er ook niet om of deze mensen hard werken of niet.
Het feit ligt er alleen wel dat als je lager geschoold bent, minder verantwoordelijkheid draagt en werkt vanuit opdracht dat dit lager beloond wordt en dat dit m.i. terecht is.
Zita schreef:
Orchidee schreef:Heeft niets met lange tenen te maken!
Dat het de norm is in deze maatschappij wil niet zeggen dat die normen en waarden ook goed zijn?!
Daar kan je idd over van mening verschillen!
Als jij mij lange tenen vind hebben prima!
Ik vind vaak dat jij alles koud, hard en zakelijk beredeneerd :hum
Geen persoonlijke aanval! waarschijnlijk ben je een lieve vrouw en moeder maar jou schrijven komt vaak zo "wereldsdenkend" over en dat is pijnlijk en getuigd niet van God liefhebben boven alles en onze naasten als onszelf!
Sorry als ik me verkeerd en wat ongelukkig uitdruk misschien en misschien zie ik het helemaal verkeerd of heb ik het allemaal mis!
Dan hoor ik dat graag! ;)
Ik merk dat het je best wel raakt, Orchidee. Waarom is dat?
In tegenstelling tot jou vind ik Merel helemaal niet hard en kil overkomen, maar gewoon praktisch en nuchter. Zo zie je dat interpretatie best wel kan verschillen.
Dank!
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:
De overheid heeft geen advocaten in loonbetrekking. DEr is juist binnen de advocatuur veel discussie over de zgn Cohen advocaten http://www.advocatie.nl/voldoende-waarb ... advocaat-0
Bij Rijkswaterstaat werken advocaten in dienstbetrekking.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door DDD »

merel schreef:
DDD schreef:
Ambtenaar schreef:
DDD schreef:Eens. Juristen in een ambtelijke functie verdienen zeker niet per definitie meer dan een bouwvakker of agrarisch loonwerker hoor. Alleen als ze kiezen voor een commerciele of leidinggevende functie is dat anders.
Collega's van mij die jurist zijn verdienen in de laagste salarisschaal minimaal 3600 bruto voor 36 uur in de week. Ik denk niet dat bouwvakkers of loonwerkers in loondienst eenzelfde uurloon ontvangen.
Je werkt vast bij een provincie? Er zijn genoeg sociaal advocaten die het met minder moeten doen.
De overheid heeft geen advocaten in loonbetrekking. DEr is juist binnen de advocatuur veel discussie over de zgn Cohen advocaten http://www.advocatie.nl/voldoende-waarb ... advocaat-0

En sociaal advocaten werken vaak op basis van toevoeging. http://rechtsbijstandjuistnu.nl/antwoor ... sbijstand/
Hier is de afgelopen jaren enorm op bezuinigd, tot grote onvrede van de advocatuur. Dat maakt het salaris lager. Daarbij heb je bij bezwaar en beroep geen verplichte procesvertegenwoordiging, dus iedereen , ongeacht kennis van zaken, mag dit doen
Dat snap ik ook;-) Daarom zeg ik, ambtenaren worden veel beter betaald dan sociaal advocaten. Het is werkelijk absurd wat je daar voor verliezen op lijdt. Al vind ik dat je als christenadvocaat ook sociale advocatuur moet doen. Maar goed. Dat geheel terzijde.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door merel »

Wat versta jij onder sociale advocatuur? En waarom moet een christen dat doen?
Bij een rechtsbijstandsverzekeraar bedien je over het algemeen juist de sociaal zwakkere laag vd samenleving, dus sociale advocatuur is m.i. niet nodig
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door DDD »

Onder sociale advocatuur versta ik gewoon wat de VSAN daaronder verstaat: advocatuur die (ook) op basis van toevoeging werkt. Er zijn veel mensen die geen rechtsbijstandverzekering hebben, overigens.

En ik heb helemaal niet het idee dat vooral de sociaal zwakkere laag bij een rechtsbijstandverzekering verzekerd is. Ik heb ook een rechtsbijstandverzekering, en mijns inziens is dat voor iedereen verstandig.

Juist christenen worden geroepen om ook sociaal zwakkeren te helpen. Dat geldt ook voor advocaten.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door merel »

Ik ben het met je eens hoor dat christenen de sociaal zwakkeren moeten helpen.

Toch ben ik wel benieuwd, waarom je dat speciaal voor de advocatuur vindt gelden en niet voor bv een tandarts, artsen die zoveel uren in de week mensen zouden moeten behandelen zonder ziektekostenverzekering of een bouwvakker die praktisch gratis een verbouwing uitvoeren bij mensen zonder geld of een bakker die zijn brood gratis weggeeft aan de sociaal zwakkeren.
Zo is het inmiddels wel in de sociale advocatuur; er is geen droog brood meer in te verdienen https://www.nrc.nl/nieuws/2017/05/30/re ... 4-a1561047
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door samanthi »

merel schreef:Ik ben het met je eens hoor dat christenen de sociaal zwakkeren moeten helpen.

Toch ben ik wel benieuwd, waarom je dat speciaal voor de advocatuur vindt gelden en niet voor bv een tandarts, artsen die zoveel uren in de week mensen zouden moeten behandelen zonder ziektekostenverzekering of een bouwvakker die praktisch gratis een verbouwing uitvoeren bij mensen zonder geld of een bakker die zijn brood gratis weggeeft aan de sociaal zwakkeren.
Zo is het inmiddels wel in de sociale advocatuur; er is geen droog brood meer in te verdienen https://www.nrc.nl/nieuws/2017/05/30/re ... 4-a1561047
Daar geldt het ook voor.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door DDD »

Dat zijn goede vragen. Volgens mij mogen artsen ook niet afzien van een behandeling in noodsituaties. Maar misschien ben ik te streng voor mijzelf.

Een herkenbaar artikel. Gelukkig heb ik een deels betalende praktijk, maar op de sociale praktijk leg ik tienduizenden euro's per jaar toe.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door merel »

Artsen mogen inderdaad niet afzien van een behandeling in noodsituaties, alleen draait dan het ziekenhuis voor de kosten op en niet de arts zelf. En dat maakt volgens mij wel verschil.

Jij bent ook advocaat?
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door DDD »

Ja
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:
En ik heb helemaal niet het idee dat vooral de sociaal zwakkere laag bij een rechtsbijstandverzekering verzekerd is. Ik heb ook een rechtsbijstandverzekering, en mijns inziens is dat voor iedereen verstandig.
Mijn indruk is dat de rechtsbijstandsverzekeraars niet echt hun best doen voor cliënten. De standaardbriefjes die zij schrijven kan ik zelf ook wel schrijven met mijn kennis van het recht.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door DDD »

Dat valt erg mee. De kwaliteit verschilt enorm, maar door een beroep te doen op de geschillenregeling kan iedereen zorgen voor adequate rechtsbijstand. Ik beoordeel zo nu en dan geschillen voor mijn vakgebied en ik doe ook zaken voor rechtsbijstandsverzekeraars. Ik vind zeker niet dat zij hun verzekerden gemiddeld slecht helpen.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef:
En ik heb helemaal niet het idee dat vooral de sociaal zwakkere laag bij een rechtsbijstandverzekering verzekerd is. Ik heb ook een rechtsbijstandverzekering, en mijns inziens is dat voor iedereen verstandig.
Mijn indruk is dat de rechtsbijstandsverzekeraars niet echt hun best doen voor cliënten. De standaardbriefjes die zij schrijven kan ik zelf ook wel schrijven met mijn kennis van het recht.
Dat is wel heel kort door de bocht en volgens mij van hetzelfde kaliber als het standpunt dat ambtenaren lui zijn en niet hard werken ;)
Plaats reactie