Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Orchidee »

Heeft niets met lange tenen te maken!
Dat het de norm is in deze maatschappij wil niet zeggen dat die normen en waarden ook goed zijn?!
Daar kan je idd over van mening verschillen!
Als jij mij lange tenen vind hebben prima!
Ik vind vaak dat jij alles koud, hard en zakelijk beredeneerd :hum
Geen persoonlijke aanval! waarschijnlijk ben je een lieve vrouw en moeder maar jou schrijven komt vaak zo "wereldsdenkend" over en dat is pijnlijk en getuigd niet van God liefhebben boven alles en onze naasten als onszelf!
Sorry als ik me verkeerd en wat ongelukkig uitdruk misschien en misschien zie ik het helemaal verkeerd of heb ik het allemaal mis!
Dan hoor ik dat graag! ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Hendrien
Berichten: 1328
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Hendrien »

samanthi schreef:
merel schreef:
Orchidee schreef:Voor mij is 3 uur achterelkaar werken een aanslag op m,n lichaam voor een hele week.
En DIT vind ik dus denigrerend:
Omdat het "ongeschoold" werk is word het minder betaald!?
Hoe bedoel je: neerkijken op mensen die zwaar lichamelijk werk verrichten?!
Ze zouden juist méér gewaardeerd moeten worden, net zoals mensen die in de zorg keihard werken!

Ps:
Ik zal wel weer een azijn****** zijn maar het onrechtvaardigheidsgevoel drijft nu heel erg boven!Afbeelding
Dat heeft niets met denigrerend en neerkijken te maken, maar is de realiteit. Ongeschoold werk wordt lager ingeschaald qua salaris dan geschoold werk. Het genoemde salaris van €17,50 behoort bij HBO werk- en denk niveau en niet bij huishoudelijk werk.

Waarom voel jij je aangesproken als ik vind dat verschil in beloning juist is? Wij leven gelukkig niet in een communistisch systeem waarin een ieder gelijk beloond wordt voor het werk dat zij doen.

En tja, hard werken vind ik het huishoudelijk werk niet. Ik werk zelf op woensdag- en vrijdag morgen onafgebroken mijn eigen huis door, zonder rustmoment en kopje koffie/thee. En indertijd dat wij een hulp hadden werkte ik gewoon gelijk op met haar. In 3 uur tijd krijg je namelijk geen huis schoon.
Ik ben vermoeider van mijn eigen werk. Dat is wel achter een pc, maar in wezen mentaal veel vermoeiender dan het fysieke werk.
Ik vind het niet aardig klinken HBO werk- en denkniveau... ik heb een HBO opleiding en doe vrijwilligerswerk, is dat dan minderwaardig of zo?
Ik heb zelf een "socio" opleiding gedaan, daar leerde we altijd dat iedereen nodig was, als de schoonmakers de toiletten niet schoonmaakte kon de hoogste van het bedrijf zijn werk niet doen, niets over meer of minder betaald oid, maar waardering op de juiste plek, misschien verdiende de Schoonmaaksters wel meer dan de MBOers, wie weet.
Ik vind het ook onsympathiek klinken. En inderdaad, soms vind ik ons beloningssysteem vreselijk oneerlijk. Monteurs, bouwvakkers en installateurs bijv. maken echt lange dagen, moeten heel hard werken en verdienen echt niet veel. en dat vind ik echt onterecht. We hebben deze mensen keihard nodig!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door samanthi »

merel schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat mensen in dit topic hele lange tenen hebben en zich te snel aangesproken voelen. Elke willekeurige sollicitatie begint immers met het benoemen van het niveau van het werk. Heel normaal en heel logisch en niets denigrerends. Als bij ons op kantoor het werk binnenkomt, wordt als eerste gekeken naar de zwaarte van het werk en daardoor gelijk een onderverdeling gemaakt in mbo, hbo of wo werk. Dat heeft niets te maken met minderwaardigheid van het werk, maar wel met het feit dat het werk het beste door de mensen gedaan kan worden die daar voor geleerd hebben en dat duurder personeel niet louter administratief werk doet, omdat dan de kosten te veel stijgen. Heel economisch en in volle samenwerking.

@ desiree
Klopt inderdaad, door al dit geneuzel had iedereen zijn kamer al aan kant kunnen hebben.
Maar die schoonmakers hoeven niet zo veel te verdienen?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door merel »

Je hebt mij nooit horen beweren dat wij deze mensen niet hard nodig hebben. Alleen ben ik voor een beloningssysteem naar rato van opleiding, werkniveau en verantwoordelijkheid die mensen dragen. Als jullie vinden dat een bakker, huishoudelijke hulp en stucadoor evenveel moeten verdienen als een arts, advocaat of ir civiele techniek, vind ik prima. Ik ben alleen blij dat dit in Nederland gelukkig niet zo is.
Orchidee schreef:Heeft niets met lange tenen te maken!
Dat het de norm is in deze maatschappij wil niet zeggen dat die normen en waarden ook goed zijn?!
Daar kan je idd over van mening verschillen!
Als jij mij lange tenen vind hebben prima!
Ik vind vaak dat jij alles koud, hard en zakelijk beredeneerd :hum
Geen persoonlijke aanval! waarschijnlijk ben je een lieve vrouw en moeder maar jou schrijven komt vaak zo "wereldsdenkend" over en dat is pijnlijk en getuigd niet van God liefhebben boven alles en onze naasten als onszelf!
Sorry als ik me verkeerd en wat ongelukkig uitdruk misschien en misschien zie ik het helemaal verkeerd of heb ik het allemaal mis!
Dan hoor ik dat graag! ;)
Wel bijzonder. Ik reageer puur op de inhoud dat ik € 17,50 per uur voor een hhh zwaar over de top vind, gezien het werk dat zij verrichten en de verantwoordelijkheid die zij dragen. Terwijl een aantal met allerlei persoonlijke verwijten komen over hoe ik zou zijn. Het persoonlijk maken is een andere insteek van de discussie

@ samanti
Hoeveel dan wie?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Mara »

merel schreef:Klopt inderdaad, door al dit geneuzel had iedereen zijn kamer al aan kant kunnen hebben.
Die was vanmorgen om 7 uur al aan kant.
Waarom doe je nu zo badinerend? Jij vindt tussen jouw werkzaamheden ook tijd om te forummen toch?
merel schreef:Ongeschoold werk wordt lager ingeschaald qua salaris dan geschoold werk. Het genoemde salaris van €17,50 behoort bij HBO werk- en denk niveau en niet bij huishoudelijk werk.
En dat is niet waar. Dat toonde ik aan met het voorbeeld van de stukadoor. En er zijn meer voorbeelden te noemen.
Als je vakantiehuisjes schoonmaakt, in een groot park, of hotelkamers, moet dat in een absurd hoog tempo en houd je amper 8 euro netto per uur over!
Ik heb iemand voor een paar maanden geholpen die ernstig verlegen zat om hulp, ze moest iemand hebben die 100% betrouwbaar was vanwege de zaak aan huis en ze bood me ongevraagd 16 euro per uur. In het handje.
Ik moest er mee stoppen omdat ik langdurig ziek werd, maar ik verdiende naar verhouding dus meer dan met mijn HBO-niveau baan!
(bij 40 u en zonder de voorzieningen uiteraard)
merel schreef:Als bij ons op kantoor het werk binnenkomt, wordt als eerste gekeken naar de zwaarte van het werk en daardoor gelijk een onderverdeling gemaakt in mbo, hbo of wo werk.
Ik heb op diverse kantoren gewerkt, maar deze verdeling is mij onbekend.
Er werd gekeken wie het werk aankon, ongeacht welke opleiding iemand had.
Zo heb ik beneden mijn niveau gewerkt (heb ik heel veel van geleerd) en boven mijn niveau (ook dat maakte mij beter).
Maar qua energie werk ik liever 40 uur op kantoor, dan 30 uur in de keiharde schoonmaakbusiness.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door samanthi »

merel schreef:Je hebt mij nooit horen beweren dat wij deze mensen niet hard nodig hebben. Alleen ben ik voor een beloningssysteem naar rato van opleiding, werkniveau en verantwoordelijkheid die mensen dragen. Als jullie vinden dat een bakker, huishoudelijke hulp en stucadoor evenveel moeten verdienen als een arts, advocaat of ir civiele techniek, vind ik prima. Ik ben alleen blij dat dit in Nederland gelukkig niet zo is.
Orchidee schreef:Heeft niets met lange tenen te maken!
Dat het de norm is in deze maatschappij wil niet zeggen dat die normen en waarden ook goed zijn?!
Daar kan je idd over van mening verschillen!
Als jij mij lange tenen vind hebben prima!
Ik vind vaak dat jij alles koud, hard en zakelijk beredeneerd :hum
Geen persoonlijke aanval! waarschijnlijk ben je een lieve vrouw en moeder maar jou schrijven komt vaak zo "wereldsdenkend" over en dat is pijnlijk en getuigd niet van God liefhebben boven alles en onze naasten als onszelf!
Sorry als ik me verkeerd en wat ongelukkig uitdruk misschien en misschien zie ik het helemaal verkeerd of heb ik het allemaal mis!
Dan hoor ik dat graag! ;)
Wel bijzonder. Ik reageer puur op de inhoud dat ik € 17,50 per uur voor een hhh zwaar over de top vind, gezien het werk dat zij verrichten en de verantwoordelijkheid die zij dragen. Terwijl een aantal met allerlei persoonlijke verwijten komen over hoe ik zou zijn. Het persoonlijk maken is een andere insteek van de discussie

@ samanti
Hoeveel dan wie?
Ik vind het een beetje naar te horen dat iemand vind dat schoonmakers niet meer dan €17,50 per uur zouden moeten krijgen, dat is top, wie zijn wij omdat te beslissen van andere mensen omdat we meer geleerd hebben?

Natuurlijk verdient de minister president meer dan iemand met HBO denk en werkniveau, maar het gaat erom jou stelling ik vind dit onaardig klinken, als je het omdraait krijg je: ik heb recht op een hoger salaris dan een ongeschoolde. Zo komt dat over en dat is niet fijn.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
DDD
Berichten: 28492
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door DDD »

Ik geloof niet dat laagopgeleiden perse minder verdienen dan hoogopgeleiden, en in zekere zin vind ik het ook niet wenselijk als daartussen grote verschillen zijn.

Wel vind ik dat het dragen van verantwoordelijkheid en een vooropleiding mag meewegen in de beloningsstructuur. Verder is het helaas een kwestie van vraag en aanbod.

Ik heb mijn hulp jaren meer betaald dan ik zelf verdiende netto, gewoon omdat ik het zonde van mijn tijd vond om dingen te doen die iemand anders ook kan doen, en dan met plezier. En omdat ik mij beter kan ontwikkelen door dingen te doen waar ik goed in ben dan door de WC schoon te maken of pannenkoeken te bakken. Het zou mijns inziens heel goed zijn als er meer ruimte kwam voor de diensteneconomie en huishoudens zonder veel belastingdruk diensten konden inkopen. Dat zorgt ervoor dat ook laagopgeleiden een nuttige functie behouden in een steeds verder geautomatiseerde samenleving.
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:Eens. Juristen in een ambtelijke functie verdienen zeker niet per definitie meer dan een bouwvakker of agrarisch loonwerker hoor. Alleen als ze kiezen voor een commerciele of leidinggevende functie is dat anders.
Collega's van mij die jurist zijn verdienen in de laagste salarisschaal minimaal 3600 bruto voor 36 uur in de week. Ik denk niet dat bouwvakkers of loonwerkers in loondienst eenzelfde uurloon ontvangen.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door samanthi »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef:Eens. Juristen in een ambtelijke functie verdienen zeker niet per definitie meer dan een bouwvakker of agrarisch loonwerker hoor. Alleen als ze kiezen voor een commerciele of leidinggevende functie is dat anders.
Collega's van mij die jurist zijn verdienen in de laagste salarisschaal minimaal 3600 bruto voor 36 uur in de week. Ik denk niet dat bouwvakkers of loonwerkers in loondienst eenzelfde uurloon ontvangen.
Je zou nog eens raar staan te kijken, maar
het gaat er niet om wat mensen verdienen. Maar dat ik uit zou maken wat ik vind dat andere moeten verdienen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
DDD
Berichten: 28492
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door DDD »

Ambtenaar schreef:
DDD schreef:Eens. Juristen in een ambtelijke functie verdienen zeker niet per definitie meer dan een bouwvakker of agrarisch loonwerker hoor. Alleen als ze kiezen voor een commerciele of leidinggevende functie is dat anders.
Collega's van mij die jurist zijn verdienen in de laagste salarisschaal minimaal 3600 bruto voor 36 uur in de week. Ik denk niet dat bouwvakkers of loonwerkers in loondienst eenzelfde uurloon ontvangen.
Je werkt vast bij een provincie? Er zijn genoeg sociaal advocaten die het met minder moeten doen.
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef:
Je werkt vast bij een provincie? Er zijn genoeg sociaal advocaten die het met minder moeten doen.
Nee, bij het Rijk.
DDD
Berichten: 28492
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door DDD »

Ook hoge salarissen dus;-)
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Desiree »

Dan ga ik boenen bij het Rijk... Einde discussie.. ::bye Geen tijd meer.. ;) Ambtenaar... wel je voeten vegen en je bureau leeg.

Lekker gewerkt vandaag. Hoop gedaan.. fijn!
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10420
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Zita »

Orchidee schreef:Heeft niets met lange tenen te maken!
Dat het de norm is in deze maatschappij wil niet zeggen dat die normen en waarden ook goed zijn?!
Daar kan je idd over van mening verschillen!
Als jij mij lange tenen vind hebben prima!
Ik vind vaak dat jij alles koud, hard en zakelijk beredeneerd :hum
Geen persoonlijke aanval! waarschijnlijk ben je een lieve vrouw en moeder maar jou schrijven komt vaak zo "wereldsdenkend" over en dat is pijnlijk en getuigd niet van God liefhebben boven alles en onze naasten als onszelf!
Sorry als ik me verkeerd en wat ongelukkig uitdruk misschien en misschien zie ik het helemaal verkeerd of heb ik het allemaal mis!
Dan hoor ik dat graag! ;)
Ik merk dat het je best wel raakt, Orchidee. Waarom is dat?
In tegenstelling tot jou vind ik Merel helemaal niet hard en kil overkomen, maar gewoon praktisch en nuchter. Zo zie je dat interpretatie best wel kan verschillen.
Ambtenaar
Berichten: 9152
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Ambtenaar »

Desiree schreef:Dan ga ik boenen bij het Rijk... Einde discussie.. ::bye Geen tijd meer.. ;) Ambtenaar... wel je voeten vegen en je bureau leeg.

Lekker gewerkt vandaag. Hoop gedaan.. fijn!
Zit op de camping in Frankrijk.
Plaats reactie