Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef: Ik gaf een argument, maar daar lees je blijkbaar overheen.
Daar had ik op geantwoord, maar ik zie het nu niet meer.
Als je meent vele talenten ontvangen te hebben, zou je ervoor kunnen kiezen daar dan voor de volle 100% voor te gaan en dan niet te trouwen.
Een aansprekend voorbeeld vind ik in deze Hannie van Leeuwen (CDA).
Als je 60 of 70 uur per week van huis bent, is dat toch niet goed voor het hele gezin, ook niet voor je huwelijk?
DDD schreef:Maar anderzijds moeten we niet doen alsof alles in de afgelopen eeuwen beter was.
Dat zegt niemand.
DDD schreef:En verder vind ik helemaal niet perse dat mensen meer dan drie dagen in de week zouden moeten werken, of ze nu man of vrouw zijn. Maar voor kinderen is het goed om ervaringen buiten het eigen gezin te hebben. Niet als ze vijf maanden oud zijn wellicht, maar wel als ze drie of vier jaar oud zijn.
En we waren allemaal al blij dat de zesdaagse werk- en schoolweek werd afgeschaft. Jij vindt dat niet genoeg?
Ook thuisblijvende kinderen doen ervaringen op, ze zitten toch niet in een kooitje de hele dag.
Als je hen van begin af aan meeneemt met boodschappen, voorkom je wellicht die schreeuwpartijen en driftbuien in de supermarkt. ;)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
-DIA-
Berichten: 32746
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
Ambtenaar schreef: Ik gaf een argument, maar daar lees je blijkbaar overheen.
Daar had ik op geantwoord, maar ik zie het nu niet meer.
Als je meent vele talenten ontvangen te hebben, zou je ervoor kunnen kiezen daar dan voor de volle 100% voor te gaan en dan niet te trouwen.
Een aansprekend voorbeeld vind ik in deze Hannie van Leeuwen (CDA).
Als je 60 of 70 uur per week van huis bent, is dat toch niet goed voor het hele gezin, ook niet voor je huwelijk?
DDD schreef:Maar anderzijds moeten we niet doen alsof alles in de afgelopen eeuwen beter was.
Dat zegt niemand.
DDD schreef:En verder vind ik helemaal niet perse dat mensen meer dan drie dagen in de week zouden moeten werken, of ze nu man of vrouw zijn. Maar voor kinderen is het goed om ervaringen buiten het eigen gezin te hebben. Niet als ze vijf maanden oud zijn wellicht, maar wel als ze drie of vier jaar oud zijn.
En we waren allemaal al blij dat de zesdaagse werk- en schoolweek werd afgeschaft. Jij vindt dat niet genoeg?
Ook thuisblijvende kinderen doen ervaringen op, ze zitten toch niet in een kooitje de hele dag.
Als je hen van begin af aan meeneemt met boodschappen, voorkom je wellicht die schreeuwpartijen en driftbuien in de supermarkt. ;)
Als je enige tijd in een supermarkt werkt, en je verblijft daar langer dan even wat boodschappen doen,
hoor je heel vaak boven het monotone geruis van koelinstallaties kindergeschreeuw en gehuil.
Je went er aan, meestal is er niets aan de hand, en lossen ouders en/of verzorgers het probleem(pje) wel zelf op.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3980
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Terri »

https://www.dirkvangenderen.nl/2017/05/ ... 5:17+00:00

Ik vind het opmerkelijk dat ook hier weer uit blijkt dat een kind bij z'n moeder blijft tot het geen borstvoeding meer krijgt.
In de Bijbel is dat vaak de leeftijd van ongeveer 5 jaar.
Voor ons misschien niet meer voor te stellen.
Toch weet ik dat in de oorlog kinderen enorm lang aan de borst waren, ook nog als er al weer een broertje of zusje geboren was. ( Oma vertelde dat...)
Hmm...misschien kon dit ook onder 'Moederdag' geplaatst worden.....
merel
Berichten: 9834
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door merel »

Waarom zou je geen borstvoeding kunnen geven als je ook daarnaast werkt? Ik ( en meerdere van mijn collega's) hebben heel lang borstvoeding gegeven. Dat houdt alleen in dat je op en paar dagen in de week een paar keer kolft tijdens je werk. Is ook prima te doen. Mijn oma ( boerin) deed trouwens hetzelfde, werkte hele dagen en voedde tussendoor haar kinderen die overdag bij haar (inwonende) schoonouders waren.

Ik werk op dit moment 4 dagen, manlief 4 of 5. Beiden 4 dagen werken vind ik persoonlijk niet veel. Mijn meeste collega's doen dat ook en hebben allemaal minimale opvang nodig ( max 2 dagen) Volgens mij is dat hetzelfde als in een gezin 5 om 3 of 6 om 2 gewerkt wordt. Door mijn armbreuk is er behoorlijk wat werk blijven liggen, en het werk is mijn verantwoordelijkheid, wordt ook niet overgenomen/waargenomen. Aangezien mijn ouderschapsverlof afloopt, is dit even de ideale gelegenheid om dat werk op te pakken. De mate van opvang blijft hetzelfde voor ons.

En over de opvang is al veel discussie gevoerd in dit topic. Ik maak liever gebruik van een kdv dan een gastouder. Daar heb ik te veel ellende over gezien en gehoord van collega's. En ja, het is (veel) duurder, er zijn maanden/jaren geweest dat ik compleet voor de opvang werkte met 3 kinderen een paar dagen op de opvang en 1 op de bso. Onze kinderen hebben het altijd naar hun zin gehad op de opvang. Al merk ik wel dat de jongste het momenteel niet zo naar zijn zin heeft. Dat heeft hij op dit moment ( alleen) thuis ook niet. Hij verveelt zich stierlijk en is gewoon toe aan school. In augustus gaat voor hem de vlag uit en ik ben blij toe dat hij naar school gaat.

Verder blijft het jammer dat men elkaar zo de maat neemt over wat goed is voor een kind/gezin. Ik ben/blijf van mening dat het goed is om te blijven werken, maar als een ander op dezelfde gronden een andere keuze maakt, is dat ook goed. Wel stoort het mij dat werkende moeders in dit topic gezien wordt als 'de mammon dienen'. Dan denk ik dat degene geen flauw idee heeft hoe het bij ons ( en bij veel anderen) gaat. Dat juist mijn man en ik een stap naar achter doen en weinig tot geen 'me-time' hebben om alles voor de kinderen zo geruisloos te regelen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Orchidee »

Borstvoeding geven is borstvoeding geven.
Zonder kolven.
Je bent toch geen koe?
En het gaat echt niet alleen om de melk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9834
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door merel »

Jammer, weer die (ver) oordeling in je post!
Ik ken meerdere vrouwen die maandenlang alle voedingen gekoft hebben, omdat de bv zelf niet lukte door medische aandoeningen van moeder of kind. Dus kolven en vervolgens met een fles de bv geven. Ik vind het juist bewonderenswaardig dat zij dit volhielden. Jij noemt hen een koe.
En ter info; tijdens een bv periode gaf ik ongeveer 7/8 voedingen per dag, dus 50-55 voedingen in de week, waarvan 6 voedingen bv in een flesje. Ik denk ook dat mijn kinderen daar wat aan over hebben gehouden :jongle
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Borstvoeding geven is borstvoeding geven.
Zonder kolven.
Je bent toch geen koe?
:haha
merel schreef:Waarom zou je geen borstvoeding kunnen geven als je ook daarnaast werkt? Ik ( en meerdere van mijn collega's) hebben heel lang borstvoeding gegeven. Dat houdt alleen in dat je op en paar dagen in de week een paar keer kolft tijdens je werk. Is ook prima te doen.
Dat is niet hetzelfde Merel. Mijn jongste zusje is lactatiekundige en in afgekolfde melk zitten nooit diezelfde hoeveelheden "achtermelk" die juist zo voedzaam en noodzakelijk zijn.
Een baby drinkt in natuurlijke omstandigheden de eerste 10 minuten voeding die waterig is en dorstlessend.
En een b.v baby drinkt ook niet dezelfde hoeveelheden en is de samenstelling steeds anders gedurende dag en nacht.
merel schreef: Mijn oma ( boerin) deed trouwens hetzelfde, werkte hele dagen en voedde tussendoor haar kinderen die overdag bij haar (inwonende) schoonouders waren.
Ja, zij ging dus naar binnen en legde het kind aan en rustte tevens zo uit.
Zij had geen stress van baby naar en van creche, opa en oma ontlastte zo hun (schoon)dochter, kindje bleef in eigen bedje en box.
Je zou als werkende moeder dus net zo goed (of misschien wel beter) voor flessenmelk kunnen kiezen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18724
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door helma »

Merel had ook voor gemak van flesje kunnen kiezen, ik vind haar keus voor borstvoeding super! Best een heel gedoe zo.
Moderamen
Berichten: 676
Lid geworden op: 18 jan 2017, 19:36

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Moderamen »

Orchidee schreef: Je bent toch geen koe?
Gaat alles goed verder?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10439
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Orchidee »

Met mij gaat het prima :super
Heb zelf 1x gekolft en voelde me daar niet prettig bij ;)
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3980
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Terri »

Ik heb respect voor de moeders die zoveel kolven en daarmee hun kindje met moedermelk voeden.
Ze hebben natuurlijk met regelmaat hun kindje 'gewoon' aan de borst.
Het betekent tenslotte niet dat hun baby alleen afgekolfde melk uit een flesje krijgt denk ik zo maar.
En ik vind de vergelijking met een koe niet zo fijngevoelig, tenslotte als je je kind alleen maar borstvoeding geeft weet ik ook wel een vergelijking te maken met een dier....... :huhu
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Desiree »

Die Bussemaker...
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Ambtenaar »

Mara schreef: Zij had geen stress van baby naar en van creche
Ik heb dat nooit als stress ervaren, mijn kinderen naar school c.q. kinderdagverblijf brengen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23851
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door refo »

Weet je wat stress oplevert? Kinderen naar school brengen en van school halen. Bij de crèche kun je nog wel later aankomen, maar die scholen openen en sluiten exact op een tijd.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23851
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door refo »

Mara schreef:
Orchidee schreef:Borstvoeding geven is borstvoeding geven.
Zonder kolven.
Je bent toch geen koe?
:haha
merel schreef:Waarom zou je geen borstvoeding kunnen geven als je ook daarnaast werkt? Ik ( en meerdere van mijn collega's) hebben heel lang borstvoeding gegeven. Dat houdt alleen in dat je op en paar dagen in de week een paar keer kolft tijdens je werk. Is ook prima te doen.
Dat is niet hetzelfde Merel. Mijn jongste zusje is lactatiekundige en in afgekolfde melk zitten nooit diezelfde hoeveelheden "achtermelk" die juist zo voedzaam en noodzakelijk zijn.
Een baby drinkt in natuurlijke omstandigheden de eerste 10 minuten voeding die waterig is en dorstlessend.
En een b.v baby drinkt ook niet dezelfde hoeveelheden en is de samenstelling steeds anders gedurende dag en nacht.
merel schreef: Mijn oma ( boerin) deed trouwens hetzelfde, werkte hele dagen en voedde tussendoor haar kinderen die overdag bij haar (inwonende) schoonouders waren.
Ja, zij ging dus naar binnen en legde het kind aan en rustte tevens zo uit.
Zij had geen stress van baby naar en van creche, opa en oma ontlastte zo hun (schoon)dochter, kindje bleef in eigen bedje en box.
Je zou als werkende moeder dus net zo goed (of misschien wel beter) voor flessenmelk kunnen kiezen.
Misschien moet die lactatiekundige zus weer eens naar school?
Plaats reactie