Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Dodo »

refo schreef:Weet je wat stress oplevert? Kinderen naar school brengen en van school halen. Bij de crèche kun je nog wel later aankomen, maar die scholen openen en sluiten exact op een tijd.
En dan sta je op tijd bij school en dan heeft de juf besloten dat je kind een kwartier na moet blijven. :jongle
Onze kinderen bleven niet over, dus het was al zo'n heen en weer gesjouw.
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Hendrien »

Orchidee schreef:Met mij gaat het prima :super
Heb zelf 1x gekolft en voelde me daar niet prettig bij ;)
Al onze kinderen hebben ruim een jaar borstvoeding gehad. Maar kolven dat kon ik echt niet. Dus hier gingen ze altijd van de borst over op een beker.
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10590
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Ad Anker »

refo schreef:
Misschien moet die lactatiekundige zus weer eens naar school?
:) Lactatiekundigen zouden ook een echt beroep kunnen kiezen.
De PvdD wil de kalfjes ook weer aan de moederspeen. Wellicht heeft dat ook te maken met de achtermelk. O nee, bij koeien is dat denk ik bovenmelk.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Mara »

Ad Anker schreef: :) Lactatiekundigen zouden ook een echt beroep kunnen kiezen.
Als je iets niet begrijpt, hoef je er niet meteen denigrerend over te doen. Fijn dat het bij jullie vrouwen kennelijk allemaal van een leien dakje ging.
Een lactatiekundige is een professional op het gebied van borstvoeding. Hester Hillegers is als lactatiekundige verbonden aan het Kraamcentrum van het RKZ. Ze werkt 4 dagen in de week op de kraam- en couveuseafdeling en doet consulten aan huis bij kraamvrouwen die hun kraamzorg hebben geregeld via de Regionale Kraamzorg.

De verloskundige, gynaecoloog of kinderarts kan een consult adviseren. In de kraamtijd thuis zullen de kraamverzorgende en/of de verloskundige beoordelen of een consult gewenst is.
Waarom een lactatiekundige?
De volgende gevallen kunnen een reden zijn om een beroep te doen op de lactatiekundige:

Zwangere:
Meerlingzwangerschap
Ingetrokken tepels
Borstoperaties
Medicatiegebruik
Eerdere negatieve ervaringen met borstvoeding
Aangeboren afwijkingen bij de baby
Verwachte prematuriteit
Zieke moeder

Borstvoedende moeder:
Problemen met aanleggen. De baby kan niet (goed genoeg) aan de borst drinken
Pijn bij het voeden
Borstontsteking
Onzekerheid over drinkgedrag (vaak, erg lang, onrustig, sloom)
Onvoldoende groei of twijfels over de melkproductie
Vroeggeboorte
Meerling
Zieke baby of baby met aangeboren afwijking
Stoppen met borstvoeding

bron:wkz.nl
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door merel »

Sinds deze week hebben wij geen opvang nodig. Het zal weer even zoeken zijn naar een ritme, maar dat komt na de vakantie wel. Nog een paar weken 32 uren werken en dan (gelukkig) weer terug naar 24. Ik vond het best veel. Het werken an sich niet, maar vooral wat erbij komt.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18718
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door helma »

Geniet eerst maar van de vakantie dan!!
Ambtenaar
Berichten: 9190
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:Sinds deze week hebben wij geen opvang nodig. Het zal weer even zoeken zijn naar een ritme, maar dat komt na de vakantie wel. Nog een paar weken 32 uren werken en dan (gelukkig) weer terug naar 24. Ik vond het best veel. Het werken an sich niet, maar vooral wat erbij komt.
Geen bso?
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door merel »

Nee, niet meer nodig. Ik ga mijn uren over 3,5 dag verdelen en kan twee keer in de week ze van school halen. Op maandag maak ik een lange dag en dan twee dagen korter. En als ik in tijdnood kom qua werk, pak ik de vrijdag erbij. Ik ga nu wel op zoek naar een hhh ;)
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10448
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Zita »

merel schreef:Nee, niet meer nodig. Ik ga mijn uren over 3,5 dag verdelen en kan twee keer in de week ze van school halen. Op maandag maak ik een lange dag en dan twee dagen korter. En als ik in tijdnood kom qua werk, pak ik de vrijdag erbij. Ik ga nu wel op zoek naar een hhh ;)
Ik heb goede ervaringen met schoonmaakstudent.nl, maar het hangt er natuurlijk erg vanaf aan wie je gekoppeld wordt.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Mara »

Zita schreef:
merel schreef:Nee, niet meer nodig. Ik ga mijn uren over 3,5 dag verdelen en kan twee keer in de week ze van school halen. Op maandag maak ik een lange dag en dan twee dagen korter. En als ik in tijdnood kom qua werk, pak ik de vrijdag erbij. Ik ga nu wel op zoek naar een hhh ;)
Ik heb goede ervaringen met schoonmaakstudent.nl, maar het hangt er natuurlijk erg vanaf aan wie je gekoppeld wordt.
Goede formule. :super
Maar ze blijven nooit erg lang bij je dan?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Orchidee »

Ik heb ook 1 jaar een meisje gehad van schoonmaakstudent.
Ze ging idd na een jaar weer weg.
Ze was klaar met haar studie en kreeg een baan+ nog een studie.
Dus stopte ze bij schoonmaakstudent.
Je moet het wel treffen idd, heb daarna diverse kennismakingsgesprekjes met andere studenten gehad en dat was bij de eerste kennismaking wel duidelikk dat ik andere prioriteiten en kijk op schoonmaken heb dan zij
Je kunt ook via werksters.nl iemand zoeken.
Is niet zo duur inschrijven en de dames die zich voorstellen zijn vaak wat ouder en/of hebben ervaring
Het uurloon varieert tussen 12,50 rn 17,50 p/uur, maar heb ook al een tientje per uur voorbij zien komen.
Dat vind ik voor een jong, vaak weinig ervaren, meisjes wel voldoende maar voor vrouwen die al 10/20 jaar ervaring hebben en tussen de 30 en 60 zijn erg weinig!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Online
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10448
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Zita schreef:
merel schreef:Nee, niet meer nodig. Ik ga mijn uren over 3,5 dag verdelen en kan twee keer in de week ze van school halen. Op maandag maak ik een lange dag en dan twee dagen korter. En als ik in tijdnood kom qua werk, pak ik de vrijdag erbij. Ik ga nu wel op zoek naar een hhh ;)
Ik heb goede ervaringen met schoonmaakstudent.nl, maar het hangt er natuurlijk erg vanaf aan wie je gekoppeld wordt.
Goede formule. :super
Maar ze blijven nooit erg lang bij je dan?
Ik heb er eentje gehad, die twee uur per week (en later twee uur per twee weken) werkte en twee jaar bleef. Ze werkte prima voor een tientje per uur. Maar ze trouwde en stopte vrij snel daarna met haar bijbaan omdat ze huishouden+studie druk genoeg vond.
Daarna ben ik niet aan een nieuwe begonnen; het is ook wel relaxed om niet op een bepaalde dag het huis begaanbaar te moeten hebben. Maar regelmatig mis ik het wel (ik kon me er echt op verheugen om thuis te komen in een gepoetst huis), dus misschien start ik dit najaar weer met een nieuwe.
merel
Berichten: 9775
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door merel »

Orchidee schreef:Ik heb ook 1 jaar een meisje gehad van schoonmaakstudent.
Ze ging idd na een jaar weer weg.
Ze was klaar met haar studie en kreeg een baan+ nog een studie.
Dus stopte ze bij schoonmaakstudent.
Je moet het wel treffen idd, heb daarna diverse kennismakingsgesprekjes met andere studenten gehad en dat was bij de eerste kennismaking wel duidelikk dat ik andere prioriteiten en kijk op schoonmaken heb dan zijAfbeelding
Je kunt ook via werksters.nl iemand zoeken.
Is niet zo duur inschrijven en de dames die zich voorstellen zijn vaak wat ouder en/of hebben ervaring
Het uurloon varieert tussen 12,50 rn 17,50 p/uur, maar heb ook al een tientje per uur voorbij zien komen.
Dat vind ik voor een jong, vaak weinig ervaren, meisjes wel voldoende maar voor vrouwen die al 10/20 jaar ervaring hebben en tussen de 30 en 60 zijn erg weinig!
Waarschijnlijk ben ik dan een zeur, maar ik vind €10-€12,50 meer dan genoeg per uur. Dat is nl met een fulltimebaan €1600-€2000 voor ongeschoold werk dat meestal zwart wordt gedaan. Een behoorlijk bedrag dus extra.

Mijn vorige hhh had een sociale huurwoning, werkte een paar uur wit, maar ongeveer 12 uur zwart in de week, had veel extra toeslagen en huurde een huis voor een jaar in Spanje!

Ik zou niet snel een student als hulp nemen. Ben nl best kritisch qua huishouden.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Mara »

merel schreef: Waarschijnlijk ben ik dan een zeur, maar ik vind €10-€12,50 meer dan genoeg per uur. Dat is nl met een fulltimebaan €1600-€2000 voor ongeschoold werk dat meestal zwart wordt gedaan. Een behoorlijk bedrag dus extra.
Dan reken je wel verkeerd, want vaak worden deze vrouwen niet betaald als ze ziek zijn. Ze kunnen ook niet snipperen.
Als ze in een privésituatie werken, wordt er vaak zwart betaald, 3 uur bikkelen dus voor 30 euro.
Ze bouwen geen pensioen op, kunnen ook niet in de ziektewet of WW belanden.
Ik ken een paar vrouwen, ze worden er echt niet rijk van, terwijl ze heel zwaar werk hebben.
Als je zelf h.h. werk doet, is dat anders, op je eigen tempo, je drinkt af en toe wat, maar van die vrouwen wordt verwacht dat ze 3 uur vrijwel continue doorgaan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Orchidee »

Precies! Het is idd. incl. vakantie en ziekengeld!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie