"Levenseindekliniek krijgt honderden aanvragen"

Framboos
Berichten: 751
Lid geworden op: 12 jul 2017, 07:13

Re: "Levenseindekliniek krijgt honderden aanvragen"

Bericht door Framboos »

Mara schreef: Nee dat klopt.
Maar ze heeft wel een niet-reanimatie verklaring.
Ik merk heel vaak dat niet reanimeren en euthanasie met elkaar vermengd worden, maar niet- reanimeren is echt totaal anders dan euthanasie en heeft met euthanasie helemaal niets te maken!
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: "Levenseindekliniek krijgt honderden aanvragen"

Bericht door DDD »

Je kunt er van alles van vinden, maar als je gelukkige momenten twee of vier keer in het jaar beslaan, dan is dat diep treurig en ik kan dan ook begrijpen dat iemand niet blij is met zijn of haar leven.

Maar het is zo jammer. Er zijn zoveel mensen die blij zouden zijn met haar aanwezigheid in hun leven.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: "Levenseindekliniek krijgt honderden aanvragen"

Bericht door Mara »

Framboos schreef:
Mara schreef: Nee dat klopt.
Maar ze heeft wel een niet-reanimatie verklaring.
Ik merk heel vaak dat niet reanimeren en euthanasie met elkaar vermengd worden, maar niet- reanimeren is echt totaal anders dan euthanasie en heeft met euthanasie helemaal niets te maken!
Nee nee, ik verwar dat niet. Maar je hebt ook hoogbejaarden die wel gereanimeerd willen worden.
In het reformatorisch verpleeghuis, waar uiteraard geen actief beleid is, wordt niet gereanimeerd bij een hartstilstand. Dat wordt bij opname verteld.
DDD schreef:Je kunt er van alles van vinden, maar als je gelukkige momenten twee of vier keer in het jaar beslaan, dan is dat diep treurig en ik kan dan ook begrijpen dat iemand niet blij is met zijn of haar leven.
En zo zijn er velen! Het hoogtepunt van het jaar is dan bijvoorbeeld een dinertje met kerst, georganiseerd door de kerk of het LdH.
Ik heb bij een oude man gewerkt, waar ik vaak de enige levende ziel was die hij sprak en zag. Zijn voordeur ging op vrijdagmiddag op het nachtslot en ging er op maandagochtend af als ik bij hem kwam.
Op zijn begrafenis bleek hij nog een paar nichten en neven te hebben.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie