Vaccineren: gezond?

Mara

Re: Vaccineren: gezond?

Berichtdoor Mara » 25 Aug 2017, 15:47

Framboos schreef:Tegen craniale osteopathie zijn de nodige principiële bezwaren tegen noemen, dus dat lijkt me niet zo gezond :? Tegen de overige vormen van osteopathie speelt dit veel minder, daar is hey belangrijkste bezwaar dat het niet evidence-based is

Vergoedt een zorgverzekeraar (deels) zweverige, niet bewezen behandelingen?

Framboos

Berichtdoor Framboos » 25 Aug 2017, 16:22

Soms wel ja. Het enige waarvoor bij osteopathie enig bewijs is, is een positief effect bij lage rugpijn (even effectief als fysiotherapie, beiden hebben minimaal positief effect bij lage rugpijn)

Mara

Berichtdoor Mara » 25 Aug 2017, 16:29

Ze heeft hiervoor gekozen, vanwege het positieve effect dat deze behandeling had bij een aantal van haar collega's en omdat de reguliere arts het niet meer weet.
Mensen die "vastlopen" in de reguliere geneeskunst en te horen hebben gekregen: je moet ermee leren leven, kiezen dan uiteindelijk voor een alternatieve vorm van geneeskunde, maar je moet natuurlijk heel goed opletten dat je niet bij de verkeerde terechtkomt.
De zorgverzekeraar vergoedt ook deels de behandeling bij een chiropractor.

Desiree

Berichtdoor Desiree » 25 Aug 2017, 17:30

Mara schreef:
Ambtenaar schreef:Vooralsnog wegen de voordelen van vaccinaties ruim op tegen eventuele nadelen, en dat mag ook wel eens benadrukt worden.

Deze inenting valt voor mij in de categorie: de pil aan je dochter van 13 geven, voor het geval dat...
De kans op baarmoederhalskanker is nl net zo klein als van een andere vorm, als je een "normaal" leven leidt.
En zij wilde hem zelf niet. Dus dan vind ik dat je dat moet respecteren.
Desiree schreef:De arts is geen christen dus kan daarin geen advies geven.

Je kunt je eigen huisarts om advies vragen als het een specifieke situatie is. Dus bij het ene kind wel, omdat hij een ernstige chronische ziekte heeft en het gezonde kind niet laten inenten. Bijvoorbeeld.
Maar het advies kan ook zijn: laat je gezonde kind(eren) ook inenten, om die ernstige (kinder)ziektes buiten de deur te houden, als extra bescherming voor het kwetsbare kind. En dan moet je als ouders daar samen de beslissing over nemen.
Het moet niet uitmaken of de arts wel of niet christelijk is.

Nee klopt, maar ik zou het hem wel gunnen.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Ambtenaar

Berichtdoor Ambtenaar » 25 Aug 2017, 17:36

Desiree schreef:De kidsinenting adviseerde hij wel te doen. Maar dat had ik al een keertje gezegd. De arts is geen christen dus kan daarin geen advies geven.

Een huisarts kan een medisch advies geven. Zijn geloofsovertuiging speelt daarbij geen enkele rol.

parsifal

Berichtdoor parsifal » 26 Aug 2017, 08:20

Wim Anker schreef:
Ambtenaar schreef:Vooralsnog wegen de voordelen van vaccinaties ruim op tegen eventuele nadelen, en dat mag ook wel eens benadrukt worden.

Onlangs was er een video (zie 3 postings hieronder) waarin duidelijk werd dat bepaalde vaccinlijnen zijn ontwikkeld door het gebruik van foetussen die middels abortus verkregen zijn. Ik ben zeer huiverig voor het gebruik van middelen die middels moloch achtige praktijken verkregen worden. Niet omdat ik kan beredeneren waarom het dan niet zou werken maar omdat de Schrift zegt dat God deze methoden haat en er Zijn zegen niet over gebiedt.

Dit is wel een interessant artikel over deze vaccins: http://www.immunize.org/talking-about-v ... cument.htm
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Terug naar “Uit de krant”