Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17362
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door huisman »

Hendrien schreef:Wat belachelijk om zo'n grapje in een schoolkrant serieus te nemen en "seksistisch" te noemen! Moet niet gekker worden in Nederland.
Alles mag in dit land gezegd en getoond worden onder de noemer:Vrijheid van meningsuiting.....vloeken,schuttingtaal,reclame voor overspel of webcamsex......tot dat een leraar van een reformatorische school een grapje maakt in een schoolkrant. Dan zouden excuses op zijn plaats zijn :bobo

Het AD moet zich schamen voor zo'n zot artikel.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Desiree »

Echt wel een opmerking voor meneer Mol. Hartstikke leuke man waar je een keer mee gepraat moet hebben, anders heb je echt wat gemist in je leven...

Aha, ik snap hem wel. Ooit had ik een inktvlek met melk proberen te verwijderen en meneer Mol was helemaal verbaasd. Gewoon geleerd van oma, heb ik geantwoord. Er was op kamp niets anders voor handen om de inktvlek weg te halen.

Wat een onzin om die man zo weg te zetten. Het is zo'n leuke man.. keigoed in zijn vak.

Misschien vindt hij het niks dat ik nu werk, dan kan ik hem dat ook wel uitleggen... probleem opgelost.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Panny »

Rare journalistiek inderdaad. Ze proberen een reden te vinden om de reformatorische scholen bekrompen af te kunnen schilderen.
Elk persoon met een klein beetje hersens en een klein beetje humor ziet direct dat dit grappig bedoeld is.
merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door merel »

Afgelopen weekend stond een artikel in het NRC van Bregje Dijksterhuis ( gepromoveerd op alimentatie) over alle problematiek rondom scheidingen. Zij vindt dat er te snel voor scheiden gekozen wordt, terwijl mensen zich niet beseffen welke gevolgen een scheiding heeft ( onvoldoende voorlichting, zeg maar). Zij is van mening dat 'scheiden' onder hetzelfde rijtje valt als schulden en obesitas. De overheid moet aan de slag!
Uit cijfers van het CBS blijkt dat in 2015 een kwart van de 15 jarigen zonder vader woont. Moeders die scheiden belanden veelal in een armoede val en gaan er gemiddeld 23% op achteruit. Vaders die gaan scheiden gaan er 7% op vooruit. Een derde van de alleenstaande ouders zit in de bijstand en daarbaast zijn de kosten voor de rechterlijke macht, Bureau Jeugdzorg, beschermingsbewind, begeleiding vechtscheiding enorm. Zij is van mening dat mensen eerst financieel onafhankelijk moeten worden voordat zij gaan/mogen scheiden.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Mara »

merel schreef:Afgelopen weekend stond een artikel in het NRC van Bregje Dijksterhuis ( gepromoveerd op alimentatie) over alle problematiek rondom scheidingen. Zij vindt dat er te snel voor scheiden gekozen wordt, terwijl mensen zich niet beseffen welke gevolgen een scheiding heeft ( onvoldoende voorlichting, zeg maar). Zij is van mening dat 'scheiden' onder hetzelfde rijtje valt als schulden en obesitas. De overheid moet aan de slag!
Dat klopt. Ik zag eens een programma waarin mensen niet eens konden scheiden, omdat ze dan beiden volledig in de financiële afgrond zouden duikelen. Samen een huis gekocht, (dat inmiddels onder water stond, vanwege waardedaling) soms met nog meer schulden zoals studieschuld of kopen op afbetaling en dan kan het gewoon echt niet.
En daarbij nog de emotionele gevolgen, niet alleen voor de kinderen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3980
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Terri »

merel schreef:Afgelopen weekend stond een artikel in het NRC van Bregje Dijksterhuis ( gepromoveerd op alimentatie) over alle problematiek rondom scheidingen. Zij vindt dat er te snel voor scheiden gekozen wordt, terwijl mensen zich niet beseffen welke gevolgen een scheiding heeft ( onvoldoende voorlichting, zeg maar). Zij is van mening dat 'scheiden' onder hetzelfde rijtje valt als schulden en obesitas. De overheid moet aan de slag!
Uit cijfers van het CBS blijkt dat in 2015 een kwart van de 15 jarigen zonder vader woont. Moeders die scheiden belanden veelal in een armoede val en gaan er gemiddeld 23% op achteruit. Vaders die gaan scheiden gaan er 7% op vooruit. Een derde van de alleenstaande ouders zit in de bijstand en daarbaast zijn de kosten voor de rechterlijke macht, Bureau Jeugdzorg, beschermingsbewind, begeleiding vechtscheiding enorm. Zij is van mening dat mensen eerst financieel onafhankelijk moeten worden voordat zij gaan/mogen scheiden.
Deze week van heel dichtbij 2 huwelijken die beëindigd worden, ongelooflijk als je de reden hoort, om maar te zwijgen over het feit dat ze ook nog 'christelijk' zijn.
Soms snap ik het echt allemaal niet meer..... :ouin
En ja deze zitten goed in de slappe was, dus dat zal het probleem niet zijn.
Hendrien
Berichten: 1338
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Hendrien »

Terri schreef:
merel schreef:Afgelopen weekend stond een artikel in het NRC van Bregje Dijksterhuis ( gepromoveerd op alimentatie) over alle problematiek rondom scheidingen. Zij vindt dat er te snel voor scheiden gekozen wordt, terwijl mensen zich niet beseffen welke gevolgen een scheiding heeft ( onvoldoende voorlichting, zeg maar). Zij is van mening dat 'scheiden' onder hetzelfde rijtje valt als schulden en obesitas. De overheid moet aan de slag!
Uit cijfers van het CBS blijkt dat in 2015 een kwart van de 15 jarigen zonder vader woont. Moeders die scheiden belanden veelal in een armoede val en gaan er gemiddeld 23% op achteruit. Vaders die gaan scheiden gaan er 7% op vooruit. Een derde van de alleenstaande ouders zit in de bijstand en daarbaast zijn de kosten voor de rechterlijke macht, Bureau Jeugdzorg, beschermingsbewind, begeleiding vechtscheiding enorm. Zij is van mening dat mensen eerst financieel onafhankelijk moeten worden voordat zij gaan/mogen scheiden.
Deze week van heel dichtbij 2 huwelijken die beëindigd worden, ongelooflijk als je de reden hoort, om maar te zwijgen over het feit dat ze ook nog 'christelijk' zijn.
Soms snap ik het echt allemaal niet meer..... :ouin
En ja deze zitten goed in de slappe was, dus dat zal het probleem niet zijn.
Wat zitten er veel problemen en moeiten verbonden aan een scheiding! Vooral voor de kinderen. Vaak denk ik dat als mensen alles vooraf hadden geweten, dat ze zich wel honderd keer bedacht zouden hebben! Hun leven is er alleen maar veel en veel moeilijker op geworden.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door helma »

De kinderen zijn meestal het grootste slachtoffer.
merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door merel »

Met name door de co ouderschappen. Kinderen worden zo verplicht om continu te verhuizen.
merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door merel »

De komende maanden werk ik 4 dagen in de week. Manlief vangt de extra dag thuis op. Ben benieuwd hoe het bevalt.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Desiree »

Grappig, ik hoor het tegenovergestelde. Moeders die zijn gaan nadenken en gestopt zijn. Van onkerkelijk tot kerkelijk. Ze hebben heel goede argumenten, moet ik zeggen.

Persoonlijk ervaar ik mijn baan nog steeds als opdracht, maar ik waardeer zeker hoe deze vrouwen onafhankelijk hun keuze maken.

Succes Merel...
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


merel
Berichten: 9840
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door merel »

Ik heb echt niemand in mijn sociale kring die stopt met werken na het krijgen van kinderen. @ desiree zie jij ook verschil in opleiding van de stoppende moeders?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18726
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door helma »

Hier onlangs twee moeders, allebei met twee kinderen. De ene verpleegkundige; de ander onderwijzeres. Toch voor fulltime moederschap gekozen. Respect! De Reformatorische juf ontving in haar omgeving veel onbegrip; de verpleegkundige in haar seculiere omgeving juist niet.
Ambtenaar
Berichten: 9201
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Ambtenaar »

merel schreef:De komende maanden werk ik 4 dagen in de week. Manlief vangt de extra dag thuis op. Ben benieuwd hoe het bevalt.
Hier ook twee werkende ouders, allebei vier dagen. Kinderen drie dagen naar kdv en bso.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Bussemaker: vrouw te veel afhankelijk van man

Bericht door Dodo »

Dat zijn dan zeker echt drie volle dagen? Best veel hoor.
Mijn dochter heeft ook drie dagen opvang voor de kleine, maar dat zijn geen hele dagen. Twee keer bij een gastgezin, een uur of vier, vijf, en ik doe de derde dag. Bij haar thuis of bij mij. Dat is meestal wel een volle dag. En dan vallen de schoolvakanties nog af, omdat ze in het onderwijs zit.
Ik ben benieuwd hoe het volgend jaar gaat, in september verwacht ze de tweede. :oops Ik weet inmiddels dat ik nu voor een meisje moet gaan breien.
Plaats reactie